TWEEDE DNA TEST AFDWINGEN

Vmtal1990
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

TWEEDE DNA TEST AFDWINGEN

#1 , 11 feb 2024 21:27

In 1999 werd bij mij als kind een dna test afgenomen van mijn broers (erkende kinderen vader, andere moeder). Vader was overleden voor mijn geboorte. Dit gebeurde in opdracht van rechtbank eerste aanleg. Hier uit kwam dat wij niet dezelfde vader hebben.

Ik kon dus niet erkend worden, heb niet mijn vaders naam gekregen, heb geen deel van de erfenis gekregen etc.

Nu blijkt in 2023 door een “My heritage dna test” per toeval dat ik wel degelijk biologisch het kind ben van mijn overleden vader aangezien ik een match heb met meerdere familieleden van mijn vader.

Ik heb het labo gecontacteerd. Zij geven aan dat DNA testen in 99 van beide broers een vader profiel hebben gemaakt en mij daarmee hebben vergeleken. Niet met elke broer apart. Met andere woorden: ofwel is één broer niet biologisch van mijn vader en heeft dit het resultaat beïnvloed ofwel is er een fout gebeurd in het labo. Er dient dus een nieuwe test te gebeuren om uitsluitsel te krijgen. Dit kan niet vrijwillig.

Verjaringstermijn is nog niet voorbij. Maar kan ik opnieuw een dna test laten afdwingen? Aangezien dit al in opdracht van rechtbank gebeurde. Maar ik wel nieuwe elementen kan aanleggen.

Kan ik überhaupt een dna test van broers afdwingen?

Franciscus
Berichten: 38614

#2 , 12 feb 2024 16:44

Als u wetenschappelijke bewijzen hebt ( erkend labo) en wat ze daarna verklaarde ook op papier /mail hebt (of opgenomen) kan u daarmee naar de rechtbank.
Die beslist.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”