Huis erven

Jaeken
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Huis erven

#1 , 03 nov 2023 17:03

Hallo, mijn vader heeft vroeger een huis gebouwd, daarna leert hij mijn moeder kennen en ze trouwen....na 2 jaar word ik geboren en als ik 1.5 jaar ben overlijd mijn vader. Mama hertrouwd en ze krijgt met mijn stiefvader ook een kind, mijn stiefbroer dus....mijn moeder vertelde vroeger dat ik later het huis erf, en dat mijn broer daarom de grond goedkoper of gratis heeft gekregen die ze samen heeft gekocht met mijn stiefvader jaren eerder(waar dat ik wilde wonen tussen de familie van mijn vader)...nu ineens verteld ze dat het huis later ook evenveel voor mijn stiefbroer gaat zijn! Weet iemand hier het antwoord op....

Thomas_A
Berichten: 2386
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 nov 2023 17:33

Allereerst moet je weten of jij al het huis (of de helft ervan) van je vader hebt geërfd bij zijn overlijden, of je moeder. Dat laatste kan alleen indien die constructie specifiek voorzien was bij hun huwelijk.

Je was toen minderjarig, dus indien je eigenaar bent geworden heeft je moeder daarvoor moeten tekenen. Het verschil is wel essentieel.

Je kan dit nakijken op MyMinFin.

Thomas Morus
Berichten: 5946
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#3 , 03 nov 2023 17:41

Begin hiermee: Op MyMinfin gaan kijken van wie het huis NU is.
Het is best mogelijk dat je reeds de blote eigenaar bent indien het huis de persoonlijke eigendom van jouw vader was.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

Jaeken
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 nov 2023 18:31

Bij my enfin vind ik niks terug van het huis van mij vader en moeder. Alvast bedankt voor het antwoord

Jaeken
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 03 nov 2023 18:32

Myminfin dus

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”