Beste Creatief ,
De kinderen van haar broers ( wij dus ) stonden allemaal vermeld op een handgeschreven document iedereen wist dat dit er was , maar is door onze neef vorig jaar bij haar weggenomen , hiervan kan de buurvrouw die langskwam toen suikertante ziek was getuigen .
Het document " testament " is gescand en is ons getoond in de bankinstelling waar het bedrag die al op naam van onze neef stond ( 200.000 euro ) daar op een rekening ( onze naam onverdeeldheid )
geplaatst .
Het is onze neef die ook vorig jaar de PCR rekening heeft stopgezet , die als kantoorhouder de volmacht had op haar rekeningen .
De broer van onze neef is nu ook wel mede erfgenaam en heeft ook 1/5 van de koek die te verdelen valt .
Dat laatste is omdat de persoon waarbij hij het gedaan heeft ook de nicht van mijn moeder was en dat dit destijds door onze neef zelf haarfijn is uitgelegd , maar niemand in de familie die ooit dacht dat wij ook zo het " slachtoffer " zouden worden van wat een hiaat in de wet is .
Waarom heeft hij in Antwerpen alles weggehaald ? Is/was het met de intentie om ....
Wat verteld de wet Willens ? Als kantoorhouder volmacht hebben op de rekeningen van familieleden , alles wegsluizen naar je eigen rekeningen > persoonlijke verrijking
We zullen in ieder geval toch de raadsman van onze andere neef eens spreken ( daar is het bewijs al geleverd welke kasbon is afgedwaald enz. ) en wachten tot de rechtbank de bewindvoerder heeft aangesteld en horen wat die man kan of wil bewijzen .
Dat het moeilijk gaat worden weten we , maar als we niks doen kunnen we ook niks winnen of verliezen .
Is het een optie om de effecten ( kasbons van vroeger ) te laten opvragen bij de instelling die deze centraliseert ?
Volgende week zal er in Antwerpen klacht worden neergelegd voor de verdwenen documenten , vandaaruit gaan we beginnen PV opstellen en op deze manier gaan we verder zoeken en getuigen laten ondervragen dat we bij onze neef terecht komen .
Hij zit al verveeld met de zaak tussen hem en zijn broer als deze erbijkomt zal het een gerechtelijk onderzoek worden en verder zal het afwachten worden hoe de situatie zich keert .
Of ik nu voorlopig bewindvoerder ben/was of aangestelde , ik kan op ieder ogenblik een printmaken van haar rekening wat ik uitgeef en wat er binnenkomt en dat loopt gelijk met het bedrag op de bank en doe niet zoals mijn neef bij zijn moeder deed in 3 maand tijd 11 maal 5.000 euro van de spaarboek afhalen , ook al kan ik het mij permiteren daar er toch niemand op mijn vingers mag kijken wat ik uitgeef aan haar of ......