Erfenis

pirlando
Topic Starter
Berichten: 1

Erfenis

#1 , 21 dec 2005 14:09

Geachte,
De vraag is of ik mijn erfdeel ten allen tijde kan oppeisen?
Mijn beide ouders zijn overleden, het huis staat 2 jaar leeg, en heb nog 5 broers en 5 zussen.
Met vriendelijke groeten en dank U voor de verstrekte gegevens
Pirlando

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 21 dec 2005 14:12

Art.815.Niemand kan worden genoodzaakt in onverdeeldheid te blijven;en de verdeling kan te allen tijde worden gevorderd...(Burgerlijk Wetboek)

U kan...uw erfdeel ten allen tijde vragen.

Marccelus
Berichten: 4

#3 , 25 dec 2005 23:16

Bij een overdeeldheid, kun je altijd je deel opeisen, door naar een advocaat te stappen, deze gaat geeft de erfgenamen de kans om gedurende 6 maanden het goed te verkopen. Indien de erfgenamen binnen deze 6 maanden geen gehoor geven aan de oproep van je advocaat, zal deze advocaat in samenwerking met een notaris, het goed openbaar verkopen. Ik denk dat dergelijke openbare verkopen eenmalige oproepen zijn .... weet ik niet zeker. Maar binnen de 9 maanden is de klus geklaard !

Reclame

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#4 , 25 dec 2005 23:38

Indien de erfgenamen binnen deze 6 maanden geen gehoor geven aan de oproep van je advocaat, zal deze advocaat in samenwerking met een notaris, het goed openbaar verkopen.
Art. 1207. Indien een van de mede?igenaars weigert in te stemmen met de verdeling...geschiedt de verdeling gerechtelijk....In dat geval wendt de meest gerede partij zich tot de rechtbank van eerste aanleg.(Gerechtelijk Wetboek)

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”