Nieuwe auto,problemen!

josi
Topic Starter
Berichten: 551

Nieuwe auto,problemen!

#1 , 21 sep 2015 08:32

Wij hebben verleden jaar een nieuwe wagen gekocht.Er is een probleem met de auto,de ramen zijn steeds aan gedampt.We hebben hem al meerdere keren naar de garage gebracht en daar wimpelen ze ons steeds af met opmerkingen zoals:je gebruikt de airco verkeerd en dergelijke.
Onze wagen heeft dit weekend gewoon stil gestaan en deze morgen liep het water van de ramen aan de binnenkant!!Dit kan toch niet!
Iemand raad?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5461

#2 , 21 sep 2015 10:28

Als je de airco uitzet is het normaal dat de ramen op dagen zoals deze morgen aandampen. De airco droogt immers ook de lucht (net zoals een ontvochtiger). Hoe stel je de airco van je wagen in ? (zie handleiding)

Indien airco correct ingesteld : Regent het binnen in de wagen ? Voel hiervoor (onder) de matten. Indien het binnenregent dringend laten herstellen door garage.

Een procedure opstarten (met AS als eerste stap) heeft maar nut als er effectief een probleem dat de garage niet wil verhelpen.

artemis
Berichten: 3297

#3 , 21 sep 2015 10:51

Ik ben geen auto expert, maar wij hadden ook een bepaald (technisch) probleem met een nieuwe auto die nog in fabrieksgarantie was en het probleem werd ook door onze merkgarage weggewimpeld.

Je kan om te beginnen altijd gratis (zolang de auto nog in garantie is) naar een andere officiële dealer van hetzelfde merk om daar het probleem voor te leggen.
Als je ook daar bot vangt zou je kunnen overwegen om naar het VAB diagnosecentrum in Zwijndrecht te gaan.
http://www.vab.be/nl/producten/diagnosecentrum
Klik op Diagnose op maat --> 5. Open onderzoek
Dit onderzoek is uiteraard niet gratis maar wel onafhankelijk.

Reclame

jef007
Berichten: 1695

#4 , 21 sep 2015 12:06

en zeker beleefde brief naar invoerder sturen en klagen over laksheid van hun dealer

denlowie
Berichten: 15936
Juridisch actief: Nee

#5 , 21 sep 2015 14:40

Dit probleem ligt aan het dauwpunt en aan het soort glas dat men gebruikt heeft, vriendin en ik hebben de zelfde wagen maar met 3 jaar verschil, bij haar loopt het water van de ramen s'morgens, en bij mij zijn de ramen droog en nee onze airco werkt nooit !
En er is een duidelijk verschil van glas te zien!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Inazuma
Berichten: 9843
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 21 sep 2015 19:07

Test de matten maar eens

Parkeer je onder bomen ?
Drainage motor-tussenschot nakijken

Foute montage dichtingsrubbers in motorschot

afvoer airco verstropt

Onvoldoende verluchting
Geblokkeerde verluchting (meestal achteraan in de koffer)

...

Er zijn vele redenen mogelijk .


Een hoop kattebak-vulsel in een katoenen zak(ken) slorpt ook water op.
Dan thuis op chauffage water uitdampen
Niet in de microgolf, dan ontploft het vulsel en dat stof gaat door de porien van het omhulsel.


Bij mijn auto heeft de versie zonder airco zo goed als geen problemen, die met wel.
Beetje regen en dat ding dampt aan als gek.
Krijg je niet meer weg zonder airco
Eens airco gebruikt komt het aandampen steeds gemakkelijker terug, je moet 'm dan op een droge dag stevig doorluchten, en dan gaat het weer beter.

mava105
Berichten: 22342
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 21 sep 2015 19:53

Geblokkeerde verluchting (meestal achteraan in de koffer)
Soms door een extra mat in de koffer

Sirkii
Berichten: 5461

#8 , 21 sep 2015 23:08

@Imazuma : je geeft zelf de hoofdoorzaak van t veel voorkomend probleem aan: natte matten door een verstopte condenswaterafvoer. Hersteltijd : 1 minuut (rubberbekje van afvoer onder auto vrijmaken van modder) en daarna mogelijks uuuuuren om de matten eruit te halen en te drogen zodat de vloerplaten niet aan t roesten gaan. In waarborg door de dealer te doen natuurlijk.

in t slechtste geval (sommige merken hebben dat) lekt de verdamper zelf z n water en da s een serieus dure reparatie.

Dus: zeker zijn dat je de airco goed bedient en dan AS of invoerder kontakteren voor toepassing garantie.

josi
Topic Starter
Berichten: 551

#9 , 22 sep 2015 08:13

We gebruiken de airco enkel bij warm weer als de hond in de auto zet,anders bijna nooit.De auto staat gewoon op straat geparkeerd want we hebben geen garage.Wat ons ook opvalt is dat geen enkele andere geparkeerde wagen dit heeft.
De matten zijn droog en hij is al 2 keer in de garage geweest voor dit probleem,ze hebben alles nagekeken(zegt men) en er is niks te vinden.
We zelf hebben echt geen technische ervaring met auto's dus zelf bepaalde zaken nakijken lukt zo goed niet.

denlowie
Berichten: 15936
Juridisch actief: Nee

#10 , 22 sep 2015 13:16

Laat een andere voorruit plaatsen en je probleem is opgelost !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

josi
Topic Starter
Berichten: 551

#11 , 24 nov 2015 09:11

Onze wagen is 2 weken in de garage geweest,ze hebben hem helemaal uit elkaar gehaald .Nu heeft het gevroren gisteren en de wagen is aan de binnenkant voorruit aan gevroren !
Het begint onze voeten uit te hangen,als we dit nu laten vast stellen door een deurwaarder kunnen we dan iets meer doen?
Dit is toch een verborgen gebrek?We hebben dus duidelijk geen ervaring met deze zaken.

denlowie
Berichten: 15936
Juridisch actief: Nee

#12 , 24 nov 2015 12:03

er rijden zo duizenden auto's rond, als je u zij ruiten 0,5 cm naar omlaag doet zal je dit ook niet hebben.
Enkel een andere ruit steken kan een oplossing zijn !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#13 , 24 nov 2015 14:21

Een nieuwe wagen mag dit toch niet hebben? Mijn wagen staat dag en nacht buiten. NOOIT aangedampt binnenin (afin, tot ik er instap als het buiten vriest, natuurlijk, maar da's iets anders). Zelfs het wagentje (10 jaar oud) van mijn vriendin. heeft dit niet voor. Lijkt me dus toch een fout te zijn, hoor...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Gebrekkige Producten”