Galaxy garantie

jan1964
Topic Starter
Berichten: 4

Galaxy garantie

#1 , 22 jan 2006 17:56

Eind 2004 ging ik op zoek naar een 2de hands wagen, ik vond de garagehouder via het internet op hun site stond te lezen:

Erkend verkoper van Federauto en door ons VTB-VAB label kunnen wij u volgende garanties aanbieden:
Een gewaarborgde kilometerstand
VAB diagnoserapport
Contracten door Test-Aankoop opgesteld
Een perfecte service en een sluitende waarborg
Kwaliteit aan een betaalbare prijs


Onze interesse ging uit naar een ford galaxy model 2000 een leasing wagen steeds perfect onderhouden bij erkende ford dealers de verkoper wees ons op het uitstekende onderhoudsboekje en de 6 maanden garantie die we er nog bovenop kregen.
Wij besloten om deze wagen te kopen, ongeveer een maand later wou de wagen opeens bijna niet meer vooruit hij trok heel traag op ik wist niet wat er aan de hand was.
Toen ik even later de wagen opnieuw startte was het probleem verdwenen.
Omdat de garage de maandag gesloten was en ik ongerust was ben ik naar de ford dealer in mijn regio gegaan daar heeft men de computer ingelezen waaruit bleek dat de wagen in garagemodus was gegaan ter beveiliging van de turbo.
Volgens de ford dealer kan dit voorkomen omdat er iets mis is met de luchtdebietmeter ofwel met de turbo zelf, ik melde het probleem waar ik de wagen kocht waarop men een nieuwe luchtdebietmeter heeft geplaatst.
Een maand later liet ik de wagen bij de lokale ford dealer nazien voor wij op reis vertrokken, tijdens het nazicht stelde men een lek vast aan de airco.
Men rade mij aan om het lek op te sporen omdat anders airco compressor zou vastlopen, ter preventie werd de compressor uitgeschakeld, opnieuw bracht ik de wagen binnen waar ik ze kocht achteraf zei men dat er een dichting werd vervangen.
Ik vertrok dus met een gerust gemoed op reis, op onze terug weg dook ineens weer het probleem op van de motor die in garagemodus ging.
Op dit moment bevonden wij ons in Duitsland ik belde onmiddellijk naar de garagehouder, hij stelde mij gerust dat er geen probleem zou zijn om thuis te geraken en dat hij van zodra wij thuis waren naar de wagen zou laten kijken.
Opnieuw mocht ik de wagen binnen brengen, achteraf bleek men de turboklep te hebben vervangen.
Enige tijd later kreeg ik dan weer een foutmelding van de airco, opnieuw contact opgenomen met de garage.
Ondertussen ging de wagen dan ook nog maar een keer in garage modus niet te geloven maar echt gebeurt.
Weer met de wagen binnen, aan de airco heeft men de rollementen in de airco compressor vervangen en de eerder geplaatste turbo klep bleek niet de juiste te zijn en werd vervangen.
Na een week had ik de wagen terug, nog dezelfde week weer een foutmelding van de airco, ik mocht weer langskomen volgens de garagist zat er nu teveel druk op de leiding het was warmer weer en door de herstelling zat er ook wat olie die zich met koelvloeistof had gemengd door de warmte was deze gaan uitzetten waardoor er teveel druk was waardoor de airco werd uitgeschakeld ter beveiliging.
Via een toestel werd de overbodige druk weggelaten de foutmelding verdween, enkele weken later kreeg ik terug dezelfde melding ik belde de garagist hij zei dat er waarschijnlijk nog teveel druk op zat maar ik hoefde niet te komen want hij zou mij vertellen hoe ik een beetje druk kon wegnemen.
Op zijn aanwijzingen liet ik wat gas ontsnappen de foutmelding verdween.
Toch stel ik mij de vraag of men hier niet geprobeerd heeft om met een lap en tap te herstellen terwijl men eigenlijk nieuwe onderdelen had moeten insteken, Ik veronderstel wanneer men een defecte onderdeel gaat vervangen men toch voor een paar jaar gerust kan zijn, de turbo gaat nog steeds in garagemodus en onlangs kreeg ik opnieuw de foutmelding aan de airco.
Wanneer ik nu alles op een rij zet kan ik alleen maar vaststellen dat men de tijd heeft willen rekken tot de garantieperiode voorbij.
De vraag is nu kan ik nog stappen ondernemen of heb ik geen voet om op te staan ??

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Dietmar
Berichten: 20

#2 , 13 feb 2006 12:57

Wanneer hebt u de auto juist gekocht? Indien het na 1 januari 2005 was, geldt de nieuwe wet Consumentenkoop.

In dat geval bedraagt de wettelijke (waaraan het contract geen afbreuk mag doen) garantietermijn 1 jaar en deze wordt geschorst gedurende(lees; verlengd met) de onderhandelingen over de remedie van het probleem.

Dus de garantie loopt og wel in uw geval, denk ik?

Reclame

Terug naar “Gebrekkige Producten”