4K tv aangekocht bij Vandenborre, ondersteunt 4K niet!

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Re: 4K tv aangekocht bij Vandenborre, ondersteunt 4K niet!

#16 , 16 mei 2014 12:44

Er zal wel 4K content bestaan die niet via die HVEC codering gecodeerd is, waarschijnlijk. Dus zeggen dat die TV niet klaar is om 4K af te spelen, is te kort door de bocht. Als de fabrikant met een niet HVEC gecodeerd 4K filmpje afkomt dat gewoon op de TV afspeelt, sta je mooi voor schut in de rechtbank...

Software evolueert snel. Je kan niet verwachten dat een TV die een half jaar geleden gemaakt is, een codec ondersteunt die bijvoorbeeld maar het laatste half jaar zo populair geworden is dat het min of meer een standaard is (geen idee of het zo gebeurd is, maar het zou kunnen). In dat geval is de oplossing van de fabrikant dat er binnenkort een firmware update komt waardoor deze codec wel ondersteund wordt, een perfect aanvaardbare oplossing voor de consument.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
my_key
Berichten: 221
Juridisch actief: Ja
Locatie: Hasselt
Contacteer: Website

#17 , 16 mei 2014 14:03

Dit is een niet-conforme levering. U (en dus niet de verkoper) heeft een keuzerecht: ontbinding van de overeenkomst vragen (en dus teruggave van de aankoopprijs) ofwel uitvoering van de overeenkomst vragen en dus een vervangend product (gelijke waarde en specificatie als opgegeven bij de verkoop) krijgen dat wel werkt.

Kies een van de opties en vraag dit via aangetekend schrijven. Vraag oplossing binnen de 15 dagen, "anders zal de zaak overgemaakt worden aan mijn advocaat ter dagvaarding voor de bevoegde rechtbank, waarbij uiteraard de intresten, kosten en rechtsplegingsvergoeding ten uwe laste gevorderd zullen worden. Onder voorbehoud van alle rechten en zonder enige nadelige erkenning." Dateren en handtekenen.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#18 , 19 mei 2014 09:23

Dit is een niet-conforme levering.
Als in de specs van de TV te vinden is welke codecs ondersteund worden, en 4K content, gecodeerd in één van die codecs, speelt goed af, is dit helemaal geen "niet-conforme levering".

Alles hangt af van de specificaties van deze TV. Het is niet omdat de topic starter bepaalde 4K content in een bepaald formaat gecodeerd, niet kan afspelen, dat deze TV helemaal geen 4K content kan afspelen. Van dit laatste moet je zeker zijn, voor je over een gebrek spreekt. In dit draadje heb ik tot nu toe nog nergens gelezen dat de TV helemaal geen 4K aan kan.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

skabalie
Berichten: 178

#19 , 04 jul 2014 02:34

Een firmware update,kan een oplossing bieden,om bepaalde codecsen af te spelen.
Het is een geheel gedoe,maar men zou iemand moeten weten,die via satelliet 4K kan weergeven.Ja,die testdemo filmpjes in 4K bestaan al.
Als deze afspelen,is het dan waarschijnlijk een probleem betrekkende een codec die niet ondersteund wordt,en kan een firmware upgrade soelaas vinden.
Echter heb ik wel al artikkelen gezien in een winkel,dat er stond:
Voorbereid voor 4K,mits een upgrade van de firmware.Soms staat er een streefdatum.
Maar dan weet u,dat dit toestel nog niet klaar is ervoor,maar wel zo zal komen,en als u die informatie leest,kan u ervan afstappen.Maar blijkbaar heeft die keten niet de attentie om deze vermelding te geven op hun toestellen,wat andere ketens winkels wel perfect aanduiden.

giserke
Berichten: 2434

#20 , 04 jul 2014 08:47

In dat soort zaken is het nooit goed haantje de voorste te willen zijn.
In het begin met de HD TV was er ook nog bijna nergens HD content te vinden. Nu is dit heel normaal.

Een paar jaar wachten vooraleer je het kleur van je geld toont, kan veel helpen.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#21 , 04 jul 2014 09:28

HD was nog onduidelijker. Daar had he HD-ready (of iets in die zin) en full-HD. Een HD_ready TV had echter niet de resolutie om ooit full-HD aan te kunnen. Dus eigenlijk de omgekeerde situatie dan hier: toen was de hardware niet klaar voor HD, maar de software zorgde er voor dat je HD content wel kon afspelen. Hier is de hardware WEL klaar voor 4K, maar is de software nog niet klaar voor bepaalde 4K condecs. Maar software / firmware kan inderdaad geupdate worden. Anyway, nu zitten we ver af van het juridische...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

WP002
Berichten: 1479

#22 , 04 jul 2014 12:33

In dat soort zaken is het nooit goed haantje de voorste te willen zijn.
In het begin met de HD TV was er ook nog bijna nergens HD content te vinden. Nu is dit heel normaal.
Er waren toen dacht ik toch al Blu-rays en (het inmiddels ter ziele gegane) HD-DVD. Nu is er nog geen medium, want de Blu-rays die tegenwoordig verkocht worden als "mastered in 4K" zíjn niet 4K. Ik heb weet van één verkoper van 4K tv's die er een soort van harde schijf bijdoet met vijf films of zoiets op in 4K. Niet echt overtuigend...

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#23 , 04 jul 2014 15:12

Inderdaad, echte 4K content op drager (ik bedoel dan schijfjes, niet een HD of dergelijke) is volgens mij nog niet bestaande. Ik heb zelfs ergens gelezen dat dit er misschien zelfs nooit komt, en 4K content sowieso van het net zal moeten komen. Allemaal nog veel te vaag om nu al je geld aan 4K te geven.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#24 , 11 aug 2014 08:46

Inderdaad, echte 4K content op drager (ik bedoel dan schijfjes, niet een HD of dergelijke) is volgens mij nog niet bestaande. Ik heb zelfs ergens gelezen dat dit er misschien zelfs nooit komt, en 4K content sowieso van het net zal moeten komen. Allemaal nog veel te vaag om nu al je geld aan 4K te geven.
Volledig mee eens, zeker nog enkele jaren te vroeg om zo iets dergelijks te kopen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

giserke
Berichten: 2434

#25 , 11 aug 2014 11:51

Grote 4k toestellen zullen wel snel hun toepassing krijgen bij presentaties en in vergaderzalen.
Maar er bestaan waarschijnlijk nog geen 4k videokaarten voor in computers en laptops.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#26 , 11 aug 2014 12:13

Grote 4k toestellen zullen wel snel hun toepassing krijgen bij presentaties en in vergaderzalen.
Maar er bestaan waarschijnlijk nog geen 4k videokaarten voor in computers en laptops.
Videokaarten wel, maar de beeldschermen niet.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

WP002
Berichten: 1479

#27 , 12 aug 2014 10:26

Tenzij je over een héél grote tv beschikt zal je overigens niet veel merken van het verschil in kwaliteit. De overstap van dvd naar Blu-ray was inderdaad een grote, maar op de duur zijn de grenzen van het scheidend vermogen van het menselijk oog bereikt.

Fore
Berichten: 1298

#28 , 12 aug 2014 10:28

Grote 4k toestellen zullen wel snel hun toepassing krijgen bij presentaties en in vergaderzalen.
Maar er bestaan waarschijnlijk nog geen 4k videokaarten voor in computers en laptops.
Videokaarten wel, maar de beeldschermen niet.
Ook de hudige HDMI standaard kan enkel deze resolutie aan op 30hz, ipv 60
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

giserke
Berichten: 2434

#29 , 12 aug 2014 11:35

Ik zou in onze vergaderzaal wel zo een heel grote tv op 4k kunnen gebruiken voor presentaties.
-> geen vervelende onscherpe beamer meer nodig die ook nog eens voor het scherm ruimte in pakt.

Fore
Berichten: 1298

#30 , 12 aug 2014 11:40

Ik zou in onze vergaderzaal wel zo een heel grote tv op 4k kunnen gebruiken voor presentaties.
-> geen vervelende onscherpe beamer meer nodig die ook nog eens voor het scherm ruimte in pakt.
er bestaan ook beamers met zulke resoluties
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Terug naar “Gebrekkige Producten”