telefonisch afgesproken prijs ruimdienst

roel willems
Topic Starter
Berichten: 2

telefonisch afgesproken prijs ruimdienst

#1 , 16 aug 2011 22:30

Onze septische put moest geledigd worden. We belden xxx We informeerden naar de prijs en hij vertelde ons +/- 150.00€ voor een kleine en 200.00€ voor een grote put maar dat kwam zelden voor. We vermelden ook erbij dat ze geen grote vrachtwagen mochten sturen wegen een heel klein straatje.
Toen ze arriveerden de dag nadien bleek het een te grote ruimer (vrachtwagenchauffeur was boos omdat er een camera van zijn vrachtwagen was afgebroken door een te smalle doorgang). Tot overmaat van ramp draait die onze oprit op en die van onze buren. Resultaat: verzakking van de klinkers van onze buren en een putdeksel kapot.
Voor de herstelling moest onze buurman een offerte laten maken en ze hem bezorgen. Volgens mijn verzekeringsagent moet ik eigenlijk gewoon de polisnummer hebben van die vrachtwagen. Ik heb een mail gestuurd om deze te vragen. Het enige dat ze teruggestuurd hebben is "Wij doen het nodige…"
Uiteindelijk is de put toch leeggeraakt. De rekening bedroeg 423.00€. Ik belde zijn baas en die vertelde dat de afgesproken prijs diende als voorschot en dat we dat zeker in huis moesten halen. Zo had ik het toen niet begrepen.
Ik heb wel 200,00€ betaald omdat de chauffeur zei dat het toch een grote put was (3m³). En de rest zouden we moeten storten.
Ik heb direct geïnformeerd bij een andere ruimer ('t ruimerke). Daar zou een grote put 99.00€ kosten en voor 200.00€ kuisen ze die nog met een hogedrukreiniger.
Ik ben van plan de overschot niet te betalen, is dit een goed idee?
Wat als deze de polisnummer niet wil geven===> politie?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 16 aug 2011 22:45

-drie kubieke meter wordt inderdaad beschouwd als groot
-hoe lang is die ruimer bij u aanwezig geweest en van hoe ver is hij moeten komen?

Prijs lijkt inderdaad hoog, maar misschien waren er verwikkelingen? Dan kan de prijs inderdaad oplopen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 aug 2011 16:34

Dit is een gekende "tactiek" bij ruimdiensten: telefonisch een bepaald bedrag afspreken, en als ze ter plaatse zijn, kan je er donder op zeggen dat die prijs de hoogte in gaat (de andere ruimdienst die u vermeld zijn hier ook gekend voor. De lage prijs die zij u voorstelden zal ook de hoogte ingegaan zijn bij uitvoering. Wees maar zeker!). Oplossing: laat een offerte opmaken en opsturen van dat bedrag en laat een afwijkingsmarge van maximum 20% toe. Op die manier ligt de prijs min of meer vast en kom je niet voor verrassingen te staan. Nu sta je nergens, aangezien je geen enkel bewijs over de afgesproken prijs hebt...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

roel willems
Topic Starter
Berichten: 2

#4 , 18 aug 2011 23:12

ik weet niet juist hoelang hij bij mij is geweest. Op de faktuur vermeld hij 2*15min. De inhoud word omschreven als 2 +1 m³ . Die ene kuub is het reinigingwater (dat uit de ruimer kwam) dat hij verbruikt heeft en terug opgezogen heeft. Ik had nochtans zelf voor een tuinslang gezorgd.

Terug naar “Gebrekkige Producten”