Dodge Ram herstelling duurt reeds meer dan 3 maanden

chrisd
Berichten: 179

Re: Dodge Ram herstelling duurt reeds meer dan 3 maanden

#16 , 28 aug 2010 23:33

@chrisd: de garagist beweert dat hij zijn eerste herstelling uitvoerde om ons een zo goedkoop mogelijke oplossing te bieden (dat was dus vervangen van de krukas en zuigers), volgens hem zou de herstelling zo volledig geweest zijn ... we stonden bij hem toen de motor open lag en hij ons alle stukken toonde en beweerde dat met deze herstellingen het euvel verholpen zou zijn ... maar na zijn testrit van zo'n 100km bleek er ineens weer een probleem ...
Mij lijkt hier geen sprake van herstelling, wat mocht worden verwacht, maar eerder van geexperimenteer, waar geen opdracht voor gegeven is; een proefrit van 100 km om te kijken of het probeersel geslaagd is, past natuurlijk ook al niet bij 'goede uitvoering', zoals aangegeven in de eerste regel van deze post van float.
Doet mij denken aan sabotage om veel uren te kunnen schrijven.
Het proberen te laten zoeken van een okkasie-motor door opdrachtgever lijkt mij een demonstratie van onwil, op basis waarvan opdrachtgever mogelijk nietigheid van de overeenkomst kan inroepen en een claim voor de geleden schade een goede kans maakt; zou ik zsm vragen aan een advokaat.

Natuurlijk moet die garantie worden betaald; echter als een komponent van het uurtarief en niet door het schrijven van niet gemaakte uren.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden
Berichten: 2810

#17 , 29 aug 2010 02:30

@chrisd,
Op zekere dag (na jaren) was de wagen bij de garagist verdwenen. Was zogezegd elders op een privé parking gezet.
Mijn wantrouwen werd bevestigd op het politiebureau, agenten hadden de wagen op de openbare weg aangetroffen zonder rijplaten, en hem vervolgens laten wegslepen...
Ben de wagen daar zelf gaan ophalen, maar wanneer ik eindelijk iemand had gevonden die de herstelling wilde nazien en afwerken, bleken er, halverwege, onderdelen te ontbreken.
Betrokken garagist was intussen in faling gegaan, en een deurwaarder had de garage komen leeghalen, stukken niet meer terug te vinden...
Alle kosten voor bibi en niet te recuperen, daar nieuwe herstelling hierdoor niet kon worden afgerond.
Een nachtmerrie als een scheiding; even lang, even duur en waanzinnig
Handige documenten voor Personenrecht

Reclame

Terug naar “Gebrekkige Producten”