Schade aan de auto door slechte dieselbrandstof

Badman
Topic Starter
Berichten: 39

Schade aan de auto door slechte dieselbrandstof

#1 , 15 feb 2016 17:08

Mijn auto een bmw520d bouwjaar 2009 heeft op 15.11.2015 een groot onderhoud gehad,alle filters werden vervangen. Woensdag 10.2.2016 reed ik met mijn wagen die altijd fantastisch rijd naar mijn werk,en zonder enige teken ervoor valt mijn wagen stil aan een rood licht. Een takelfirma heeft mijn auto toen naar mijn garage houder getakeld,en na de eerst vaststellingen zijn er ijzerdeeltjes in de injectors ,brandstofpomp (die stuk is)gevonden.Mogelijk zou ik vuile diesel kunnen getankt hebben,mijn garagist zou ook de brandstoftank vervangen vertelde hij mij.Ik tank altijd in Wommelgem bij X,ik kan dat bewijzen via mijn netbanking omdat ik via bancontact tank.Ik heb ondertussen mijn verzekering hierover telefonisch gesproken,en deze vertelde mij dat mijn garagist eerst een schade verslag moet opmaken,dan moet ik aan X vragen of er nog mensen met zulke klachten als ik zijn,en dan zou volgens de persoon van de verzekering een expert aangesteld worden om te komen vastellen,dat het inderdaad door vuile diesel te tanken deze schade die kan oplopen tot misschien wel €5000 aan mijn wagen is berokkend. IK heb natuurlijk zoiets nog nooit niet voorgehad,kunnen jullie mij hierbij wijze raad geven,of beter,heb ik ook maar een schijn van een kans dat ik een schadevergoeding kan bekomen?

[mod JPV: gelieve geen namen van firma's te noemen]

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9843
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 15 feb 2016 20:23

Hoe komen die metaaldeeltjes dan door de brandstoffilter ???

Vermoedelijk is je hoge drukpomp gesneuveld - ttz, is die schade geen gevolg, maar oorzaak van de metaaldeeltjes.

Badman
Topic Starter
Berichten: 39

#3 , 18 feb 2016 10:12

naar het schijnt door de tank,en er moet maar 1stukje metaal door zo'n filter geraken verteld mijn garagist en je kan al prijs hebben trouwens net de offerte gehad van de opgelope schade 7733 euro.
ik ga wel contact gehad met mijn verzekering en zij zouden een expert sturen ,maar eigenlijk heb ik weinig hoop de diesel wagens van tegenwoordig zijn zo gevoelig,je moet al zien waar je ergens tankt heb ik begrepen,in mijn audi80d van vroeger deed ik in de winter bezine bij de diesel als ik in de winter tankte,als ik dit met mijn bwm520d nu moest doen,is bijna zeker kapot.Bedankt voor uw reactie,trouwens van die brandstofpomp dat dacht die man die mij kwam taken direkt,ikzelf ook dacht dat het niet meer dan dat zou zijn .

Reclame

denlowie
Berichten: 15936
Juridisch actief: Nee

#4 , 18 feb 2016 10:22

Daarom een goede raad rijd nooit je brandstoftank leeg, de metal deeltjes liggen altijd op de bodem.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Inazuma
Berichten: 9843
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 18 feb 2016 16:53

naar het schijnt door de tank,en er moet maar 1stukje metaal door zo'n filter geraken
Klein probleempje voor die theorie :
Er geraakt geen stukje metaal door een goed en goed gemonteerd brandstoffilter.

Masty
Berichten: 88

#6 , 22 feb 2016 15:13

Die gaan ook niet door de brandstoffilter, die komen van een bijna kapotte injectiepomp, dan deels naar de injectoren, deels door de retourleiding terug naar de tank om vervolgens in de brandstoffilter vast te komen zitten

Badman
Topic Starter
Berichten: 39

#7 , 24 feb 2016 16:57

bedankt voor jullie reactie,maar mijn garagist blijft het bij vuile brandstof houden,en...hij heeft nog een klant die daar getankt heeft,volgens zijn zeggen is hij die persoon daar zelfs gaan depaneren.

Sirkii
Berichten: 5461

#8 , 24 feb 2016 20:31

Dat wordt peperduur procederen tenzij je (een dure) rechtsbijstand contractuele geschillen hebt. Met 2 sta je al sterker. De zaak moet ingeleid worden (1ste aanleg gezien grootte van de schade) waarbij de rechter dan een door u(w verzekerng) te betalen dure expert aanstelt om een expertise uit te voeren met daarin een advies rond aansprakelijkheid van de pomphouder. Etc etc.

Eenzijdige expertises hebben enkel als waarde dat uw advocaat mogelijks sterkere conclusies kan schrijven maar hebben juridisch geen tegenstelbaarheid.

Kans dat je dit wint is mi klein.

rico123
Berichten: 187

#9 , 27 mar 2016 16:28

Masty heeft gelijk.
Ik heb 7j in deze materie gewerkt. Verkoop testbanken, reparatie injetoren en pompen en diagnose.
Sorry voor het late antwoord, nu pas tegen gekomen.

Terug naar “Gebrekkige Producten”