aankoop goederen loopt zwaar uit de hand.

andy1979
Topic Starter
Berichten: 1

aankoop goederen loopt zwaar uit de hand.

#1 , 25 jul 2015 05:32

halo iedereen,

een paar dagen geleden besloot ik mezelf een rc boot te kopen aangezien dit mijn hobby is.

op 2dehands.be vind ik een advertentie met desbetreffend artikel wat ik zocht , het was een rc winkel in belgie zonder webshop maar wel met een webpagina voor info.
na contact te hebben genomen met de verkoper is het tot een verkoop op afstand gekomen. na wat heen en weer gemail en sms kreeg ik de gegevens voor het geld over te maken en heb ik dit onmiddellijk gedaan , en een printscreen van de betaling mee gestuurd in een mms.

alles liep perfect vriendelijk contact zoals het hoort ! de goederen komen netjes aan zoals belooft 2 dagen later. onmiddellijk opende ik de verpakking , deze was in de originele doos met daar rond nogmaals een dikke kartonnen doos . perfect dus.

maar dan begon de ellende , na het open doen van de dood bleek de boot meerdere beschadigingen te hebben wat mij zeer vreemd leken aangezien het een nieuwe was. en wat eigenlijk onmogelijk waren aangezien de verpakking.

5 min na ontvangst heb ik proberen te bellen maar de verkoper nam niet op . hij stuurde sms'jes dat hij niet kon antwoorden op mijn telefoon. dus ik hierlangs mijn uitleg gedaan wat er scheelde. hij vroeg voor foto's en die zou ik hem later ook door sturen. éénmaal dit gedaan was kreeg ik telefoon van zijn vrouw. die vroeg wat het probleem was eigenlijk. nogmaals mijn uitleg gedaan en toen begon mevrouw af te lopen dat ik weeriemand was wat zich bedacht had en waarschijnlijk geen geld had voor het eigenlijk te kopen enzo.... . dat gesprek liep aardig uit de hand en kreeg mijn kans niet om mijn verhaal te doen.

ondertussen had ik de onbudsdienst gecontacteerd wat mijn rechten hierin waren. aangezien het een aankoop op afstands was zijn ze verplicht het artikel binnen de 14 dagen terug te nemen en mijn geld terug te geven.maar dat deden ze niet volgens hun enzo... . ik moest maar een advocaat nemen en hun voortrekken. was geen probleem want haar nonkel was ook advocaat. want ik kreeg niks meer van hun. geen geld geen nieuwe boot niks.

waarop ik op 2dehands bij hun advertentie's feedback had gegeven en zij dus een slechte waardering kregen. hierop kreeg ik later de dag een sms van hun waarin stond dat ze dat gezien hadden en bij de politie klacht waren gaan neer leggen wegens laster en eer roof . zo handel je niet volgens hun . en nu ineens wou hij wel het toestel vergoeden of nieuw opsturen . maar als ik de waardering niet weg haalde kon hij niks meer doen en ging de klacht na zijn advocaat.

wat is nu wijsheid voor te doen met zo een mensen.

ze zijn verplicht hun goederen terug te nemen maar dat doen ze dus absoluut niet , en mijn vertrouwen in hun is weg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Booke
Berichten: 112

#2 , 25 jul 2015 10:38

Ik zou hen de kans geven om een nieuw op te sturen of te vergoeden. Een slechte waardering kan je nadien opnieuw geven als ze zich niet aan hun woord houden. Zou dit ook terug sms'en en zet er bij hoeveel tijd ze hiervoor krijgen.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 25 jul 2015 10:58

Opletten dat door deze u 14 dagen bedenktijd niet verstrijkt. In plaats van al die telefoontjes en smsjes, stel je hun zo snel mogelijk in gebreke met een AS dat je afziet van de aankoop daar deze niet beantwoord aan u verwachtingen, en dat je wenst gebruik te maken van u 14 dagen bedenkt tijd, zoals de wet voorschrijft bij online aankopen, en dat je u geld terug eist.
Dat je het product klaar zet en ze dit op hun kosten terug in hun bezit kunnen krijgen.
Met dergelijke handelaars, als het al handelaars zijn zal je nooit tot een goed akkoord komen.
Als je hun ondernemers nummer hebt kun je al eens kijken of deze wel klopt zie onderstaande link.
http://kbopub.economie.fgov.be/kbopub/z ... 2.worker4b" onclick="window.open(this.href);return false;
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Alfred J
Berichten: 190

#4 , 25 jul 2015 11:51

Dat je het product klaar zet en ze dit op hun kosten terug in hun bezit kunnen krijgen.
Kosten voor het terugbezorgen onder herroepingsrecht zijn toch voor de koper?

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#5 , 25 jul 2015 12:11

Dat je het product klaar zet en ze dit op hun kosten terug in hun bezit kunnen krijgen.
Kosten voor het terugbezorgen onder herroepingsrecht zijn toch voor de koper?
Art. VI.50. [1 § 1. De onderneming vergoedt alle van de consument ontvangen betalingen, inclusief, desgevallend, de leveringskosten, onverwijld en in elk geval binnen14 dagen na de dag waarop ze wordt geïnformeerd van de beslissing van de consument om de overeenkomst overeenkomstig artikel VI.49 te herroepen.
De onderneming verricht de terugbetaling als bedoeld in het eerste lid onder gebruikmaking van hetzelfde betaalmiddel als hetgeen door de consument tijdens de oorspronkelijke transactie werd gebruikt, tenzij de consument uitdrukkelijk met een ander betaalmiddel heeft ingestemd en met dien verstande dat de consument als gevolg van zulke terugbetaling geen kosten mag hebben.
§ 2. Onverminderd paragraaf 1 wordt van de onderneming niet verlangd de bijkomende kosten terug te betalen, als de consument uitdrukkelijk voor een andere wijze van levering dan de door de onderneming aangeboden goedkoopste standaardlevering heeft gekozen.
§ 3. Behoudens wanneer de onderneming heeft aangeboden de goederen zelf af te halen, mag de onderneming, voor wat betreft verkoopovereenkomsten, wachten met de terugbetaling totdat zij alle goederen heeft teruggekregen, of totdat de consument heeft aangetoond dat hij de goederen heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerst valt.]
(1)<Ingevoegd bij W 2013-12-21/23, art. 3, 009; Inwerkingtreding : 31-05-2014>

Art. VI.51. [1 § 1. Onverwijld en in elk geval binnen 14 dagen na de dag waarop hij zijn beslissing om de overeenkomst te herroepen overeenkomstig artikel VI.49 aan de onderneming heeft meegedeeld, zendt de consument de goederen terug of overhandigt die aan de onderneming of aan een persoon die door de onderneming gemachtigd is om de goederen in ontvangst te nemen, tenzij de onderneming aangeboden heeft de goederen zelf af te halen. De termijn is in acht genomen wanneer de consument de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.
De consument draagt alleen de directe kosten van het terugzenden van de goederen, tenzij de onderneming ermee instemt deze kosten te dragen of de onderneming heeft nagelaten de consument mee te delen dat deze laatste de kosten moet dragen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Gebrekkige Producten”