defect product onder garantie: enkele vragen

freebutterflyx
Topic Starter
Berichten: 100

defect product onder garantie: enkele vragen

#1 , 02 jul 2015 12:47

Enige tijd geleden kocht ik via internet in Nederland een product. Dit werkt zonder problemen tot vorige week. Product was een 5-tal weken oud.
Na contact met de winkelier vroegen ze nog wat extra uitleg waarna ze enkele papieren doormailden. Ik moest dan dit product in zijn geheel samen met deze papieren terugsturen naar de dienst na verkoop van de invoerder. Wat ik dan ook gedaan heb.

Maar ik heb hierbij nog enkele vraajes:
- kan ik de verzendingskosten om dit terug te sturen terug eisen van de winkelier of invoerder? (dit was iets van 8 euro)
- Mogen ze dit product herstellen of moeten ze een nieuw exemplaar geven?
- is er een (wettelijke) termijn voorzien waarin dit moet afgehandeld worden (reparatie of vervanging)?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Weo
Berichten: 414
Juridisch actief: Ja

#2 , 14 jul 2015 18:37

Nederland valt onder dezelfde richtlijnen/verordeningen. Dus de regels zullen vergelijkbaar zijn met deze in België. Ik ga dus uit van het volgende:
- neen.
- ze hebben eerst de mogelijkheid om te herstellen.
- neen. redelijke termijn.

Reclame

Terug naar “Gebrekkige Producten”