Garagist kan probleem tweedehandswagen niet oplossen ??

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

Re: Garagist kan probleem tweedehandswagen niet oplossen ??

#16 , 03 apr 2015 17:18

Rechtsbijstand autoverzekering geldt niet voor contractuele schade.
Enkel voor betwistingen bij ongevallen.
Dit is geen ongeval.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
flipmacinne
Topic Starter
Berichten: 12

#17 , 03 apr 2015 17:52

Loekie, ik lees je bericht jammer genoeg nu pas. Ik heb raad dus niet kunnen volgen.
De wagen ben ik gaan ophalen. Aanvankelijk was het waarschuwingslampje uit maar tegen dat ik thuis was, lag het alweer aan.
Ik heb een schriftelijke, getekende verklaring gevraagd maar dit wou men mij niet geven.

Dus ik stuur hen een aangetekende brief met alle data en feiten om alsnog te eisen dat ze de wagen deugdelijk herstellen?
Ik contacteer mijn verzekeringsagent om stappen te ondernemen richting rechtsbijstand.
Ik kreeg ook de raad om de hoofdzetel van Jaguar op te bellen en de situatie uit te leggen. Het kan niet dat zelfs een officiële verdeler geen oplossing kan vinden voor dit probleem.

Hartelijk dank voor alles!

basejumper
Berichten: 4628
Locatie: Diest

#18 , 03 apr 2015 18:34

Roharro,

Jouw stelling is niet algemeen geldig. een aantal maatschappijen voorzien WEL dekking bij contractuele geschillen.

zie http://www.portalpack.aginsurance.be/si ... 74200N.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

waarbij dekking voorzien wordt bij

bij ieder geschil met een professionele hersteller betreffende de ondeugdelijke herstelling of
het gebrekkige onderhoud van het motorrijtuig, en/of de aanhangwagen;

bij ieder geschil met een professionele hersteller betreffende de plaatsing van toebehoren
in of op het motorrijtuig

Dus je polisvoorwaarden lezen is de boodschap.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

mbbs1024
Berichten: 474

#19 , 04 apr 2015 00:48

Naast het juridische, is het misschien ook interessant om de invoerder op de hoogte te brengen van de situatie en hun mening te vragen over de situatie.
Leg hen uit dat Uw garagist U afscheept met het verhaal dat het oplichtende motormanagement lampje niets te betekenen heeft,
en dat U zich via hen hier toch meer duidelijkheid over wil hebben en/of bevestiging dat dat oplichtende lampje toch geen problemen zal opleveren
naar de toekomst toe.
Ik vermoed dat zij je niet zullen bevestigen dat er geen enkel probleem is, er zitten niet voor niets waarschuwingslampjes in een wagen.

Mogelijk kunnen zij druk uitoefenen op Uw garagist (als het een officiële dealer is tenminste)
of een van hun experten bij Uw garagist langssturen om de zaak nader te bekijken.

Dit is geen juridisch advies, eerder een extra kans om langs niet juridische weg nog iets gedaan te krijgen.

mbbs1024
Berichten: 474

#20 , 04 apr 2015 00:55

Naast het juridische, is het misschien ook interessant om de invoerder op de hoogte te brengen van de situatie en hun mening te vragen over de situatie.
Leg hen uit dat Uw garagist U afscheept met het verhaal dat het oplichtende motormanagement lampje niets te betekenen heeft,
en dat U zich via hen hier toch meer duidelijkheid over wil hebben en/of bevestiging dat dat oplichtende lampje toch geen problemen zal opleveren
naar de toekomst toe.
Ik vermoed dat zij je niet zullen bevestigen dat er geen enkel probleem is, er zitten niet voor niets waarschuwingslampjes in een wagen.

Mogelijk kunnen zij druk uitoefenen op Uw garagist (als het een officiële dealer is tenminste)
of een van hun experten bij Uw garagist langssturen om de zaak nader te bekijken.

Laat dit echter niet in de weg staan van de stappen door Loeki aangeraden, of het via aangetekend schrijven de garagist in gebreke stellen.

Dit is geen juridisch advies, eerder een extra kans om langs niet juridische weg misschien nog iets gedaan te krijgen.

flipmacinne
Topic Starter
Berichten: 12

#21 , 04 apr 2015 08:14

Oké, dinsdag neem ik contact op met mijn verzekeraar om na te gaan of er rechtsbijstand inbegrepen is in mijn polis.
@ Mbbs1024: heel goeie tip, kreeg ik ook al van één van mijn collega's. Daarmee ga ik dinsdag aan de slag.
@ alle andere mensen: bedankt voor de moeite!!
Ik hou jullie op de hoogte.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#22 , 04 apr 2015 10:50

Oké, dinsdag neem ik contact op met mijn verzekeraar om na te gaan of er rechtsbijstand inbegrepen is in mijn polis.
.
Dat kan je toch wel zelf opzoeken en lezen in uw documenten die je van uw verzekering ontving.

loeki
Berichten: 267

#23 , 04 apr 2015 14:51

Als je een aparte rechtsbijstand hebt, bv Lextra, Das,...............dan is het al geen enkel probleem

Franciscus
Berichten: 38602

#24 , 04 apr 2015 21:06

]Raar, dat men de wagen meegeeftzonder dat er een factuur is van opgemaakt en blijkbaar ook zonder dat u iets hebt afgetekend en dit terwijl de garagist retentierecht hebben voor het betalen van de factuur en nu de wagen zomaar meegeven.
Heel raar.

flipmacinne
Topic Starter
Berichten: 12

#25 , 23 apr 2015 07:06

Eventjes een update: de wagen is twee dagen nadat ik hem heb teruggekregen op de autostrade in panne gevallen (dit terwijl men claimde dat alles in orde was). Het was op een zondag dus kon ik daar niemand bereiken om de wagen te depanneren. Gelukkig kon ik beroep doen op Touring. Zij zijn de wagen onmiddellijk gaan takelen en hebben hem afgeleverd bij de garage.
Tot op heden heb ik de wagen nog steeds niet terug. Gisteren opgebeld en men deelde mee dat de stuurdoos niet meer te herstellen is waardoor ze een nieuwe stuurdoos moeten installeren. Dit hebben ze uitbesteed aan een officiële jaguar garage.
Hij deelde terloops mee dat elektronica niet onder garantie valt... Dus ik vrees dat ze de gepeperde rekening op mij zullen proberen te verhalen. Morgen meer nieuws... Wordt vervolgd!

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#26 , 23 apr 2015 08:21

Waarom zou dit niet onder garantie vallen, dat is geen onderdeel dat aan slijtage onderhevig is.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#27 , 23 apr 2015 09:06

Een auto is steeds meer elektronica, op basis van wat zou hij bepalen dat dit geen garantie is. Meer zelfs, als dit geen garantie zou zijn, waarom hebben ze dan zelf beslist om een nieuwe stuurdoos te installeren? Ze moeten dan eerst vragen of die herstelling nog gemaakt mag worden.

Terug naar “Gebrekkige Producten”