Reparatie smartphone

Michael9999
Topic Starter
Berichten: 18

Reparatie smartphone

#1 , 09 dec 2014 16:12

Hallo iedereen,

Is al niet de eerste keer dat ik deze onderwerp zet op deze forum)).

In mijn vorige post waren de mensen zeer behulpzaam en hebben advies gegeven, bedankt daarvoor!

Even kort heel het verhaal:
Smartphone bij Vandenborre gekocht eind vorige jaar. +/- 2 maanden geleden begonnen allerlei problemen. ondertussen al 4de keer die toestel aan Vandenborre afgegeven. Eerste keer hebben ze iets aan de software gedaan, 2 de keer hebben ze zogezegd de moederbord vevrvangen en derde keer stond op de reparatierapport : Geen fouten gevonden.
Ik heb dus aan de verkoper heel dat verhaal opnieuw verteld, dat de toestel slecht werkt en ik heb aan de verkoper gevraagd of die kan bewijzen dat de moederbord wel degelijk vervangen is geweest. De verkoper probeert iets te vinden daarover en vindt nieks. Dan belt hij naar de technische dienst en ze zeggen dat de moederbord NIET vervangen is geweest en dat ze de moederborden nooit vervangen omdat het te duur is. We stellen samen met de verkoper een brief ter attentie van Dienst Naverkoop met de vermelding dat er gezegd werd dat moederbord vervangen is geweest maar dat het in werkelijkheid niet zo is en dat deze probleem opgelost moet worden ( ik heb ook een kopie van deze brief) en hij stuurt deze brief via email naar Dienst Naverkoop. De smartphone stuurt hij voor de 4de keer terug naar technische dienst.

Nu ben ik het toestel alweer +/- 2 weken kwijt en ik heb vorige week donderdag naar Vandenborre gebeld en die zeggen: geen nieuws, begin volgende week gaan we met u contact opnemen.
Vandaag opnieuw gebeld en ze zeggen opnieuw dat er geen nieuws is en dat die was bij technische dienst en dat die technische dienst die smartphone naar een externe technische dienst heeft gestuurd. Dus geen duidelijkheid.

Ik begin het gewoon beu te worden. Duurt al bijna 8 weken. En ze bedriegen dan nog met die moederbord. Is wel een smartphone van 700 euro .Is niet echt correct. Ik dacht dat Vandenborre toch een serieuze winkelketen was die zoiets niet doet, maar ja... Kunnen jullie iets adviseren?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bonafide
Berichten: 3

#2 , 09 dec 2014 19:51

In principe heeft men als consument altijd recht op kosteloze herstelling of vervanging van het toestel. (artikel 1649quinquies Burgerlijk Wetboek)
Dit moet ook binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de consument verricht worden.
Tracht eens om een nieuw toestel te vragen? Ik heb zelf nog een tablet besteld bij Vandenborre die niet bleek te werken en ik heb direct een nieuw toestel gekregen.

Michael9999
Topic Starter
Berichten: 18

#3 , 09 dec 2014 21:48

En kan ik contract ontbinden? Want in principe zou ik akkoord gaan moesten ze mij een nieuw toestel geven, maar door die bedrog met de moederbord is het voor mij principieel en een beetje persoonlijk geworden...

Reclame

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#4 , 09 dec 2014 23:04

Ja dat kan je, maar waarschijnlijk zal je het via de rechtbank moeten proberen af te dwingen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Franciscus
Berichten: 38592

#5 , 09 dec 2014 23:08

Wet op garantie eens goed lezen
Eerste stappen zijn herstelling - indien niet kan of terug defect kans om te herstellen ... termijn is tijdens de herstellingen geschorst.
Print af wat nuttig is en neem dat mee. Vraag de manager en vraag als de eerste stappen al gezet zijn de manager - spreek met luide stem ..
Zoonlief heeft twee jaar geleden een nieuw tablet gekregen - model niet meer te krijgen en ook niet te herstellen - heeft drie maanden moeten wachten maar heeft de nieuwe veel krachtigere en duurdere versie gekregen

http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://europa.eu/youreurope/citizens/sh ... dex_nl.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://europa.eu/youreurope/citizens/sh ... dex_nl.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet" onclick="window.open(this.href);return false;

Ikzelf had een defect oortje -- voor telefoon en wordt zonder meer vervangen en dit zelfs zonder vragen - had zelf geen aankoopbon bij maar ze konden zien in systeem dat oortje van hun winkels kwam.
Zeer vriendelijk personeel.

Michael9999
Topic Starter
Berichten: 18

#6 , 09 dec 2014 23:50

Maar dat ze mij met die moederbord bedrogen hebben , en daarmee ook dat het derde en vierde keer afgegeven werd voor reparatie, kkan ik als motivatie gebruiken tegen Vandenborre of tijdens het onderhandelen met Vandenborre? Volgens mij iw dat toch pure bedrog en ik denk dat alleen al daardoor ze direct heel die situatie moesten oplossen ( bvb nieuw toestel , geld terug...). Maar ik heb het indruk dat ze geen extra moeite doen om het op te lossen...

Terug naar “Gebrekkige Producten”