2dehands auto verborgen gebreken

Gunnar1
Topic Starter
Berichten: 3

2dehands auto verborgen gebreken

#1 , 31 okt 2014 10:00

Ik zit met volgend probleem;

Op 9 september 2014 kocht ik bij een 2dehands garage een opel combo uit 2004 met 140 000km. Afgelopen dinsdag reed ik met de auto naar huis en op +/- 2km van thuis vloog mijn linkervoorwiel uit mijn rijdende auto. Ik kon de auto veilig op een oprit tot stand brengen. Na overleg met mijn verzekeringsagent raadde zij mij aan om een expert te laten komen om de garage verantwoordelijk te stellen voor (ongekende) verborgen gebreken (of zoiets).

In de verkoopovereenkomst staat niets over garantie, maar de garage zei dat ik 6 maanden garantie heb op motor en versnellingen.

Nu is mijn vraag of het wel nodig is om een expert te laten komen. Gaat deze kunnen vaststellen dat de garage in gebreke is.

Aan de hand van het schouwingsbewijs kan ik wel bewijzen dat de garage de banden/wielen heeft moeten nakijken/vervangen. Want hij was de eerste keer afgekeurd op dit onderdeel.

Ik hoop dat ik hiermee voldoende informatie heb gegeven over mijn probleem.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 okt 2014 10:11

Dat zal afhangen van wat de feitelijke oorzaak is, en kunnen we hier niet vanuit onze stoel beoordelen.

Gunnar1
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 31 okt 2014 10:25

wat bedoel je met feitelijke oorzaak?

Reclame

Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#4 , 31 okt 2014 10:45

wat bedoel je met feitelijke oorzaak?
Een wiel hoort niet op eigen houtje op wandel te gaan zonder de rest van de auto. Wat is hier de oorzaak van? Slecht bevestigd? Afgebroken? ...

Gunnar1
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 31 okt 2014 11:24

En dit kan enkel door expert worden vastgesteld

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#6 , 31 okt 2014 12:03

Zou zeker een expert laten komen, normaal zit dit in u rechtsbijstand. Wat op de factuur staat heeft geen belang, 1 jaar garantie is de wet op het volledig voertuig behalve banden en batterij 6 maand (denk ik)
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 31 okt 2014 17:34

Aan de hand van het schouwingsbewijs kan ik wel bewijzen dat de garage de banden/wielen heeft moeten nakijken/vervangen.
Als de oorzaak losgekomen wielbouten is :

Kleine lettertjes van je factuur eens lezen, staat vaak op dat de wielbouten nagetrokken moeten worden na X km.
Normaal niet nodig ... maar soms wel.

giserke
Berichten: 2434

#8 , 01 nov 2014 01:49

Zoals eerder gezegd, we kunnen niks vertellen zonder de oorzaak te weten.
Trouwens het foefke dat garages vertellen dat de garantie 6 maand enkel maar telt voor de motor en versnellingen is onzin.
Uw wagen moet gedurende die 6 maand volledig functioneren.

anosh
Berichten: 1

#9 , 17 mar 2015 06:16

Ik vond ook tientallen reviews van mensen die met hetzelfde probleem kampen. Ook bij hen kwam men het toestel kostenloos maken. Dit wetende en hun voorstel geven mij een zwaar vermoeden dat X op de hoogte is van deze 'constructiefout'.
Try out our free learning spanish and latest comptia spanishprograms - help me learn spanish training courses to get high flying success in final and studyspanish exams

Terug naar “Gebrekkige Producten”