uitspraak vredegerecht

erwin
Topic Starter
Berichten: 6

uitspraak vredegerecht

#1 , 28 nov 2005 15:20

Ik ben veroordeeld tot een bepaalde som geld aan mijn ex omdat ik dien tussen te komen in de vervoer kosten per trein voor mijn dochter (21 jaar student ), ook al werkt mijn ex bij DE Lijn en kan mijn dochter gratis met de bus en tram door gans het land rijden .
Daarbij heeft de tegenpartij de Advocatenkosten terug gevorderd aan mij

De Vrederechter heeft de volgende uitspraak hieromtrent gedaan

Op grond van de beschikbare elementen zijn wij van oordeel dat wij thans over onvoldoende gegevens beschikken om hieromtrent uitspraak te doen zodat wij voorbehoud verlenen .

Wil dit nu zeggen dat ik de Advocaat van de tegenparij ook moet gaan vergoeden , of wat heeft dit voorbehoud te betekenen .
En zijn er hiervoor vastgelegde bedragen voor .

Met vriendelijke groeten .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 nov 2005 17:08

Wanneer voorbehoud verleend wordt betekent dit enkel dat vastgesteld wordt dat deze partij, indien zij dat wenst, in een later geschil haar rechten voor deze zaak kan laten gelden.

M.a.w. de tegenpartij zal een nieuwe procedure moeten beginnen om de advocatenkosten van u terug te vorderen.

Er bestaan voor deze advocatenkosten geen barema's. Er is zelfs geen specifieke wettekst over en de ganse discussie over deze advocatenkosten is opgelaaid n.a.v een arrest van het Hof van Cassatie van 2 september 2004. Over de vraag of en wanneer en hoeveel advocatenkosten ten laste van de verliezende partij kunnen gelegd worden bestaat in de rechtspraak grote onverdeeldheid. Het is ??n grote chaos.

In uw geval kan u deze vordering met succes betwisten. In de gevallen waar de advocatenkosten toegekend worden is dit als onderdeel van een schadevergoeding die moet betaald worden. In uw geval is er geen sprake van het betalen van een schadevergoeding.

scorpioen

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”