beroep voor arbeidshof op basis van conclusie

dp7802
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

beroep voor arbeidshof op basis van conclusie

#1 , 16 mar 2024 17:03

Twee vragen ivm sociaal recht :

- Iemand die een voorbeeld heeft van een beroep in kortgeding voor het arbeidshof op basis van conclusie ? En de vormvereisten aan wat dit moet voldoen ? Reden van beroep is dat de arbeidsrechtbank in kortgeding de neergelegde stukken van zowel de verweerder als verzoeker verkeerd ingekeken heeft. Maw er is een beschikking genomen op o.a. basis van verkeerd lezen van de stukken.

Concreet : op 1 van de stukken stond vorige sociale balans en huidige sociale balans (twee aparte alineas). De arbeidsrechtbank heeft het gepresteerd om een huidige beschikking te creëren op basis van de vorige sociale balans (van jaaaaren geleden). Er zijn letterlijk elementen uit deze vorige sociale balans overgenomen in de beschikking, die nergens anders vandaan konden komen. (Staan maw in geen enkel ander stuk) + er zijn in de originele conclusie middelen aangebracht die nergens in de beschikking gemotiveerd werden.

- los van bovenstaande, omdat dankzij dit verkeerd lezen van de stukken ik de desbetreffende rechtbank onnauwkeurigheid en onvoorzichtigheid in hun werken verwijt en hiervoor een klacht bij de hrj geformuleerd heb (er is bij de hrj al een dossiernummer) volgende vraag : Als ik een nieuwe / andere procedure start in kortgeding bij desbetreffende arbeidsrechtbank (omdat deze bevoegd is volgens de geldende wettelijke bepalingen) tijdens het lopen van een onderzoek van de hoge raad voor justitie : wijs ik de griffie dan dat er een klacht lopende is tegen de desbetreffende rechtbank / afdelingsvoorzitter zodat ze zelf actie kunnen nemen om de zaak naar een andere rechtbank te verplaatsen of door de voorzitter ipv de afdelingsvoorzitter te laten behandelen. Of ... Wijs ik er niemand op, wacht tot de inleidende zitting en wraak dan de afdelingsvoorzitter omdat er een klacht geformuleerd is ? Of ...weet men dit op de griffie out of nowhere en nemen ze automatisch gepaste actie ? Of ... Hoe vraagt men omwille van bovenstaande reden een verplaatsing van geding van een arbeidsrechtbank naar een andere arbeidsrechtbank ? Of ... Zijn er nog andere mogelijkheden ?

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 mar 2024 20:07

misschien eens lezen. Gezien de ingewikkeldheid raad ik u aan om hiervoor alleszin een advocaat onder de arm te nemen, zeker niet op eigen houtje. https://www.elfri.be/artikel/kortgeding ... van-beroep
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

dp7802
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 mar 2024 12:01

Dank je voor je verwijzing.
Als ik het goed voor heb is een kortgeding in beroep eerder een uitspraak ten gronde en dient de rechter in kortgeding in hoger beroep na te gaan als er nog steeds urgentie is.

Die is er nog steeds (dit kan aangetoond worden door een stuk in de stukkenbundel van verzoeker) die was er op het moment van de uitspraak van kortgeding voor de desbetreffende rechtbank ook. (Zelfde stuk), maar de voorzitter van de desbetreffende rechtbank oordeelde van niet, net omdat hij de aangeleverde stukken niet corrct/grondig inkeek.

Het niet correct inkijken van de aangekeverde stukken van zowel verweerder als eiser is o.a. reden van het opstellen van een klacht bij de hrj, des te meer omdat de mogelijkheid bestaat dat een deel van het voorwerp van de vorderingen hierdoor zijn verdwenen. Dit lijkt me een juridische fout, wat me persoonlijk tot de conclusie bracht dat dit een gerechtelijke dwaling is, hetwelke ik ook in de klacht naar de hrj geformuleerd heb.

Ik vraag me nu wel af als dergelijke elementen tot in beroep gaan niet eerder vallen onder cassatieberoep of een gewoon beroep.

Juridische bijstand lijkt hiervoor inderdaad aangewezen, los hiervan leer ook graag bij.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”