Zoon brommer in beslag

Tammy.ke
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Zoon brommer in beslag

#1 , 16 feb 2024 11:13

Hallo. Verleden jaar stond ineens een deurwaarder thuis alles uit de garage aan het opladen. Ik kwam net terug thuis toen alles al ingeladen was. Daar merkte ik dat ze mijn zoon zijn brommer hadden opgeladen . Toen ik melde dat deze van mijn zoon was vertelde ze me dat hij al ingeladen was en het zo blijft. Wij hadden een brommer gekocht voor zijn verjaardag ,tweedehands, hij werd 16, a klasse met wat werk aan. Nu hadden we deze nog niet ingeschreven maar op het aankoopbewijs, schriftelijk door beide partijen met naam, datum, bedrag, van de brommer staat mijn zoon zijn naam. Mogen ze deze dan zomaar in beslag nemen ???
Onder tussen heb ik het aankoopbewijs gemaild naar de deurwaarder en deze mailt me terug om te vertellen dat ze er geen rekening mee gaan houden, ondertussen is de brommer via een online veiling verkocht.
Mijn vraag is nu kan dit zomaar, waarom dan het bewijs van aankoop op zijn naam.
Wat zou ik nu nog kunnen ondernemen hiervoor.

LeenW
Berichten: 12860

#2 , 16 feb 2024 11:19

U hebt de brommer gekocht, dus ja, dat mag.

Franciscus
Berichten: 38614

#3 , 16 feb 2024 11:52

Inderdaad is volstrekt in regel "Wij hebben de bromfiets gekocht" zegt voldoende.

Reclame

Tammy.ke
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 feb 2024 12:10

Het aankoopbewijs staat op naam van mijn zoon, hij heeft gespaard en hem gekocht. Heb het misschien verkeerd getypt

LeenW
Berichten: 12860

#5 , 16 feb 2024 12:41

Gespaard met het geld dat u hem gegeven heeft? Komt op hetzelfde neer.

Tammy.ke
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 16 feb 2024 12:54

Wat is dat voor zever . Als ik hem wekelijks geld geef en geld van verjaardagen wat hij heeft gekregen van iedereen, is het niet enkel geld wat van mij komt he

LeenW
Berichten: 12860

#7 , 16 feb 2024 12:56

Hebt u van dit alles betalingsbewijzen?

LYNX XX
Berichten: 2531
Juridisch actief: Nee

#8 , 16 feb 2024 13:17

De info van de topic rammelt een beetje.

Wij hebben de brommer gekocht voor de zoon; wordt gewijzigd in de zoon heeft deze gekocht ??
Deurwaarder haalt garage leeg : misschien een achterliggende reden ?

Wat betreft de inschrijving : https://www.vlaanderen.be/nummerplaat-v ... eedpedelec zie procedure voor tweedehands voertuig

pouly
Berichten: 243
Juridisch actief: Nee

#9 , 16 feb 2024 14:37

Deurwaarder zal niet zomaar ineens alles komen opladen. Daar zijn al enkele stappen aan voorafgegaan die TS uiteraard "vergeet" te vermelden. Toen had hij moeten reageren. Nu zijn het vijgen na pasen.

bosprocureur
Berichten: 6860

#10 , 16 feb 2024 16:31

Zou het kunnen dat we slechts één klok horen van wat misschien een hele beiaard aan klokken omvat ?

Inazuma
Berichten: 9780
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#11 , 16 feb 2024 17:10

Er bestaat een -lastige- procedure on ten onrechte in beslag genomen goederen terug te claimen

Dat heeft u niet gedaan, en daar is het intussen te laat voor, want al verkocht ...

jef007
Berichten: 1684

#12 , 17 feb 2024 18:51

deurwaarder staat nooit "ineens zomaar" aan uw deur!!!

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#13 , 17 feb 2024 19:11

Tegen wie was deze actie gericht tegen u of tegen uw zoon?
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”