Installateur meldt zonnepanelen & batterij te laat aan bij netbeheerder

Anielita
Topic Starter
Berichten: 7

Installateur meldt zonnepanelen & batterij te laat aan bij netbeheerder

#1 , 15 feb 2024 22:46

Beste,

In februari 2023 werden er hier thuis zonnepanelen met batterij geïnstalleerd. De installateur zou instaan in voor tijdige keuring en aanmelding bij Fluvius, zodat we de bijbehorende premies zouden kunnen aanvragen.
Die aanmelding bij Fluvius was in januari 2024 pas verwerkt. Toen ik bij hen informeerde naar de premies, blijken we daar géén aanspraak meer op te kunnen maken omdat de installatie niet binnen de 3 maanden na keuring is aangemeld.

Kan ik het bedrijf dat de panelen hier plaatste daarvoor in gebreke stellen en zo ja, hoe? Is dit contractbreuk?

In de offerte staat: "Wij zorgen voor begeleiding bij de aangifte van uw installatie bij de netbeheerder". Mondeling werd steeds gezegd dat zij die aangifte zouden doen, en dat we nadien de verdere afhandeling van de premies zelf konden regelen. Ik heb 3x gemaild, over een tijdsspanne van enkele weken, met de vraag of de aangifte in orde was en of we zelf nog iets moesten doen, of ze ons de nodige documenten konden bezorgen om eventueel zelf de aanmelding te doen maar zonder reactie. Uiteindelijk werd 1 dag voor de deadline telefonisch bevestigd dat de aanmelding ok was. Maar dat blijkt dus niet zo te zijn...

Reclame