Gang van zaken rechtbank 1e aanleg

CaneS
Topic Starter
Berichten: 125
Juridisch actief: Nee

Gang van zaken rechtbank 1e aanleg

#1 , 12 feb 2024 16:46

Dag iedereen,

Wij zitten in een process met een klant van ons (bouwzaken) nu zijn de conclusie termijnen gepasseerd en is de rechtbank zelfs ter plaatsen geweest met een expert. Wij waren bereid om af te handelen in natura omdat de expert de zaak veel te overdreven vond en het eigenlijk 2x niets was en al zeker tegenover wat de eisende partij/klant vroeg.

Nu heeft de grefier alles opgenomen en aan ons adres bezorgd. Nu heb ik een nieuwe brief ontvangen met zittingsdag ergens midden februari 2025. Wij dienen weeral conclusies voor te leggen en op het eind af te sluiten met een syntheseconclusie de zitting volgt dan midden februari 2025.

Is het normaal dat wij nu terug conclusies moeten neerleggen? Na dat wij dit al hebben gedaan en ter plaatsen zijn geweest? Ik dacht dat de rechtbank nu een oordeel zou vellen.

Ik zag in de brief wel dat er verzoekschrift werd ingediend door de tegenpartij.

En vooral over wat dienen deze conclusies nu te gaan?

Franciscus
Berichten: 38614

#2 , 12 feb 2024 16:53

U zal nu het verslag van de gerechtsexpert hebben gekregen vermoed ik.
U als in een firma?
Klant als in particulier?

CaneS
Topic Starter
Berichten: 125
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 feb 2024 17:22

Dag,

Inderdaad het verslag van de expert is aankomen, wij zijn een firma en de klant is een particulier. Moeten wij reageren op het verslag van de expert? En waarom zou de tegenpartij een verzoekschrift indienen?

Met vriendelijke groeten


U zal nu het verslag van de gerechtsexpert hebben gekregen vermoed ik.
U als in een firma?
Klant als in particulier?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38614

#4 , 12 feb 2024 21:31

En wat stond er in het verzoekschrift?
Een uitbreiding van de eis?
Een reactie op het expertenverslag?

CaneS
Topic Starter
Berichten: 125
Juridisch actief: Nee

#5 , 26 feb 2024 12:01

En wat stond er in het verzoekschrift?
Een uitbreiding van de eis?
Een reactie op het expertenverslag?
Ik ben tot het info loket geweest van de rechtbank.

Het verzoekschrift is als volgt:

Verzoekschrift overeenkomstig artikel 747 van het gerechtelijk wetboek. De medewerker zei dat dit normale procedure is dat de tegenpartij nog conclusie termijnen wilt waarschijnlijk het verslag van de deskundige.

Nu het probleem is: de medewerker kon
Zien dat de expert nog geen verslag heeft opgemaakt. Maar mijn eerste conclusie termijn is 03/03/2024.

Contacteer ik de deskundig het best? Of heeft de tegenpartij nog andere stukken neergelegd waarop ik dien te reageren? Maar die stukken heb ik niet in mijn bezit. Wat doe ik nu het best.

Met vriendelijke groeten

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”