Advocaten en facturen

Weezy
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Advocaten en facturen

#1 , 01 feb 2024 23:28

In welke mate is een advocaat verplicht facturen op te maken voor geleverde diensten, met details van de prestaties die geleverd zijn?
Lang verhaal kort: mijn vader zit in een echtscheidingsprocedure, en is net opgenomen in het ziekenhuis. Ik heb dus enkele betalingen voor hem moeten regelen gezien hij niet in staat is dit zelf te doen.
Ik merkte dat er al meer dan 30.000 euro richting advocaat was vertrokken, waar geen enkele factuur van terug te vinden was. Het enige spoor dat ik vond, zijn mails van advocaat waarin dan onderin een zinnetje staat: “Gelieve me x euro over te schrijven op mijn rekening.”
Het gaat over een tijdspanne van nu anderhalf jaar waarin - naar mijn weten - nog niet bijster veel is gebeurd.
De advocate confronteren voel ik weinig voor, aangezien ik geen volmacht over zijn rekening had en dus via “zijn” account heb ingelogd gezien hij geopereerd werd aan de hersenen en dus niet in staat was om toestemming te geven hiervoor…

Franciscus
Berichten: 38613

#2 , 06 feb 2024 19:30

Kan hij nog voor iets toestemming geven?
Anders naar vrederechter om een bewindvoerder (best uit de familie) laten aanstellen.
Die kan dan wel aan de advocate vragen waarom die rekeningen.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”