Aanvraag kopie van een PV aan het parket.

haflinger
Topic Starter
Berichten: 29

Aanvraag kopie van een PV aan het parket.

#1 , 04 sep 2023 19:40

Op 08 oktober 2020 heeft mijn vrouw zelfmoord gepleegd. De politie heeft uiteraard een PV opgesteld.Ik heb een paar maanden geleden een kopie gevraagd aan het Parket van Oudenaarde maar ik heb deze nooit gekregen. Ik weet dat u daar moet voor betalen maar ik heb deze kopie van het PV nooit gekregen. Hou zou dat komen ?
In het verleden heb ik ook eens een kopie aan het Parket van Dendermonde gevraagd en deze heb ik uiteeraard gekregen.Dit was een klacht van mij.

Wat staat er mij te doen ? Hoe kan ik die kopie toch krijgen van het Parket van Oudenaarde.

Franciscus
Berichten: 38748

#2 , 04 sep 2023 21:07

Vooreerst mijn medeleven bij dit traumatische gebeurtenis.

Hierbij van de website parketten.
Bel eerst eens met de griffie van het openbaar ministerie
Geef dossiernr of PV nr al eens op ...en geef de reden van uw vraag.
U bent belanghebbende.

https://www.om-mp.be/nl/uw-om/parketten ... nderen/faq
Vraag 9
Hieronder ook vermeld
9. Kan ik mijn dossier op het Parket van de Procureur des Konings inzien?

U dient voorafgaandelijk een verzoek te richten aan het Parket van de Procureur des Konings waarin u om toelating tot inzage vraagt. Dit kan zowel schriftelijk, als per e-mail. Enkel wanneer u een antwoordbrief van het Parket van de Procureur des Konings met deze toelating ontvangt, kunt u het dossier komen inzien. Bij elke dossierinzage dient u in het bezit te zijn van deze schriftelijke toelating en van uw identiteitskaart. Het maken van een voorafgaandelijke afspraak voor inzage is steeds noodzakelijk. De dossiers zijn in overeenstemming met de taalwetgeving (landstaal). Indien u deze landstaal niet of onvoldoende machtig bent, dient u desgevallend zelf te voorzien in bijstand van een persoon die deze taal wel of voldoende machtig is (familielid of tolk) en dit beperkt tot maximaal 1 persoon.

Daarnaast bestaat ook de mogelijkheid om als rechtstreeks belanghebbende een formele dossierinzage te bekomen tijdens het nog lopende vooronderzoek, in toepassing van art. 21bis Sv., waarbij uw verzoekschrift aan de bepaalde specifieke vormvoorwaarden moet voldoen. Dit naast woonstkeuze in België. In laatste geval beschikt de Procureur des Konings over een termijn van 4 maand om over uw verzoek te beslissen.

haflinger
Topic Starter
Berichten: 29

#3 , 05 sep 2023 06:46

Hartelijk bedankt.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9849
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 05 sep 2023 08:30

Vraag is of het dossier / onderzoek officieel al afgesloten is of niet ?

haflinger
Topic Starter
Berichten: 29

#5 , 05 sep 2023 11:59

Jawel het is volledig afgesloten.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”