Schadevergoeding na deputatie

NiklasA
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Schadevergoeding na deputatie

#1 , 21 jun 2023 13:13

Hallo

Recent werd er een bouwvergunning aan mij verleend voor het zetten van een meergezinswoning. Tijdens de periode van de bekendmaking (intussen al verstreken) werd er 1 beroep aangetekend van mijn buurvrouw. Het gaat om een louter sentimenteel beroep waar weinig juridische argumentatie aan gebonden is. Ze spreekt o.a. over het innemen van zonlicht terwijl beide tuinen zuidelijk georiënteerd en mijn gebouw dus geen schaduw kan brengen in haar tuin enerzijds en anderzijds over inbreuk op de privacy terwijl de omgevingsambtenaar in de vergunning zelf schreef dat we alle nodige maatregelen treffen inzake de wetgeving lichten en zichten. De buurvrouw had eerder al verbaal aangewezen dat ze een beroep ging aantekenen en er alles aan ging doen om de bouw af te blazen. Beroep komt binnenkort voor de provinciale deputatie.

Ik ben er van overtuigd dat ik finaal mijn bouwvergunning wel zal krijgen, maar met de stijgende materiaalprijzen en de vertraging van de aannemer zal de bouw alweer duurder worden. Kan ik mijn buurvrouw voor deze kosten laten opdraaien indien ik alsnog mijn gelijk krijg?

Bedankt voor de feedback.

Franciscus
Berichten: 38748

#2 , 21 jun 2023 15:44

Tergend en roekeloos geding?
Vraag eens na bij uw verzekering...
In beroep gaan is een recht.

Thomas_A
Berichten: 2442
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 jun 2023 05:59

Als buurvrouw weet dat haar beroep geen kans maakt en enkel bewust wil vertragen, is tergend en roekeloos geding (of equivalent ervan in dit soort procedure) misschien mogelijk.

Het lijkt er me echter eerder op dat ze nog steeds hoopt in het gelijk gesteld te worden. Dan mag ze gerust van haar recht op beroep gebruik maken. Buurvrouw is er niet verantwoordelijk voor dat dit soort procedure tijd in beslag neemt.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”