Hoe kan ik het vonnis laten uitvoeren

Beachcomber
Berichten: 572

#16 , 25 feb 2009 09:07

Klacht neerleggen heeft ook het voordeel dat als hij ooit terug in België komt wonen, die klacht in principe nog altijd lopende is, zodat er meet een beetje geluk nog steeds iets van kan komen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Creatief
Berichten: 2513

#17 , 28 nov 2010 21:31

Kan hier de Pauliaanse vordering niet worden toegepast?

yves111
Topic Starter
Berichten: 45

#18 , 29 nov 2010 17:58

Kan hier de Pauliaanse vordering niet worden toegepast?
Wat wil dit zeggen????

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#19 , 29 nov 2010 19:45

Pauliaanse vordering Art. 1167 Burgerlijk Wetboek. Zij (de schuldeisers) kunnen ook in hun eigen naam opkomen tegen de handelingen die hun schuldenaar verricht heeft met bedrieglijke benadeling van hun rechten.

Bijvoorbeeld: ee aannemer zou een huis hebben en dit aan zijn kinderen schenken zodat jij het niet kan in beslag nemen. Dan kan je vragen dat deze schenking niet aan jou kan worden tegengeworpen. Dan is dit huis dus nog van je aannemer en kan je er toch beslag op laten leggen en het laten verkopen.

yves111
Topic Starter
Berichten: 45

#20 , 30 nov 2010 13:39

Het 'probleem' is dat hij nooit iets van eigen bezit heeft gehad (hij heeft wel 2 auto's, een vrachtwagen en een harley maar die hebben nooit op zijn naam gestaan alles staat op naam van zijn zoon)
Dus hier kunnen we ook niet aan

Creatief
Berichten: 2513

#21 , 30 nov 2010 13:54

Yves, omdat je dakwerker zich op alle mogelijke manieren onvermogend heeft gemaakt (met de bedoeling dat de schuldeisers niet meer aan zijn geld of bezit kunnen), kan hier de pauliaanse vordering toegepast worden. Het betreft hier een bedriegljk onvermogen.
Het is een wetgeving, die door gerechtshoven, gemakkelijk kunnen toegepast worden. Stel de vraag aan je advocaat. Uit je verhaal kan ik ook opmaken dat je het proces hebt gewonnen. Je hebt dus ook nog recht op een rechtsplegingsvergoeding.

yves111
Topic Starter
Berichten: 45

#22 , 30 nov 2010 14:03

Het proces hebben we inderdaad gewonnen.
Deze persoon is officieel niet meer ingeschreven in België.
Hij heeft zoals mij zo plechtig verteld is "Het land verlaten zonder adres"
Ik weet hem wonen en heb reeds bij de politie geweest hiervoor maar zij mogen niet tussen komen in een zaak tussen burgers.
Een deurwaarder sturen kan ook niet want waar hij verblijft is niet van hem.
Conclussie hij kan staan en gaan waar hij wil.
Mijn vraag aan de politie of ik dan zelf maar iets mocht ondernemen werd beantwoord met neen dat mag niet want dan kan hij klacht neerleggen wegens huisvredebreuk of zoiets.
Dus veel kan ik niet meer doen denk ik.

Creatief
Berichten: 2513

#23 , 30 nov 2010 14:25

Waar de aannemer ook verblijft, hij is vervolgbaar. Besprek met je adovaat welke weg dat je kan volgen. Hij is je advocaat en moet dan ook het nodige uitvoeren.

yves111
Topic Starter
Berichten: 45

#24 , 30 nov 2010 14:28

Ik ga daar zeker eens over spreken met mijn advocaat

heel erg bedankt voor je antwoorden en raad

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”