voor in beslag vatbare goederen deurwaarder

jpc6000
Topic Starter
Berichten: 204
Locatie: Lochristi

voor in beslag vatbare goederen deurwaarder

#1 , 05 jun 2016 08:31

is een gewone oude duurzame fiets een voor inbeslagname goed?
boeken kunnen in beslag genomen worden, ook al zijn het er maar 5 of 1?
mag de deurwaarder in alle kasten snuisteren?
spiegels, schilderijen in beslag nemen, al zijn deze van mijn ouders, ik woon in het ouderlijk huis en alle spullen zijn van mijn ouders
facturen heb ik niet en huur contractueel staat niet gemeubeld of wat dan ook iets over de spullen vermeld.
En mijn moeder is dementerend dus aan haar zal men het vermoedelijk niet vragen, al zal ze natuurlijk haar spullen nog steeds herkennen
Het eerste misbruik van recht is het voorrecht

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22335
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 05 jun 2016 09:36

Indien u in de woning bent gedomicilieerd, zijn alle daar aanwezige goederen vatbaar voor inbeslagname, met uitzonderling van de hierna vermelde lijst, en de goederen waarvan uw eventuele medebewoners met factuur kunnen aantonen dat zij ervan eigenaar zijn.
http://www.infogerechtsdeurwaarder.be/f ... deren.html

Franciscus
Berichten: 38739

#3 , 05 jun 2016 19:55

Iets te maken met uw zaak voor het hof van Beroep?
Hoe is dat verder afgelopen?

De eigenaar kan bij beslag revindicatie vragen bij de beslagrechter, indien er goederen die van hem waren ten onrechte werden meegenomen.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38739

#4 , 06 jun 2016 15:39

PS als het over onderhoudsgeld gaat is er zelfs geen grens en kan alles in beslag worden genomen.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”