Zijn mijn rechten geschonden?

azerty001
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

Re: Zijn mijn rechten geschonden?

#16 , 28 apr 2016 16:39

Ik heb inderdaad nooit een inverdenkingstelling ontvangen. Wel stond op de vordering van de onderzoeksrechter naar de raadkamer toe
dat ik één van de inverdenking gestelden ben.
Dit maakt mij toch officieel een verdachte of niet? Want ik sta zo genoemd in de vordering.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#17 , 29 apr 2016 19:44

U bent zoals het hoort door de raadkamer (die boven de onderzoeksrechter staat) BUITEN vervolging gesteld.
'Ergens' in het gerechtelijk onderzoek heeft iemand gezegd dat u betrokken was bij de zaak. Dus de onderzoeksrechter onderzoekt ten laste en ten ontlaste. Lastens u zijn er dus geen bezwarende elementen gevonden.
Er zij twee mogelijkheden. Zaak wordt niet verder gezet technisch sepo of zaak blijft op ? staan. Dat wil zeggen dat u nog altijd in alle systemen als een potentiële verdachte blijft staat - Ken een case waar een jonge gast zo al bijna 10 jaar in een dossier staat.
Nu bent u officieel terug zoals een engeltje ....goed voor u dus.

PS eens effectief buiten vervolging gesteld kan u ook juridische actie tegen de zwartmaker opstarten.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”