is consultatie Belgische vonnissen inclusief Vredegerecht mogelijk?

inina
Topic Starter
Berichten: 311

is consultatie Belgische vonnissen inclusief Vredegerecht mogelijk?

#1 , 27 aug 2015 16:27

Is er iemand op dit forum die weet of ALLE vonnissen uitgesproken in de rechtbanken van Belgie, inclusief ook in het Vredegerecht , later nog kunnen worden worden geconsulteerd?
dank bij voorbaat voor een reactie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 27 aug 2015 16:39

Door de betrokkenen: ja

cesto
Berichten: 324

#3 , 28 aug 2015 08:40

Door de betrokkenen: ja
Welke betrokkenen? Volgens mij vroeg Inina of de vonnissen gewoon openbaar zijn (dus consulteerbaar door iedereen).
Ik weet dat je vonnissen van allerlei gerechtelijke instanties in België kunt opzoeken op Juridat (www.juridat.be). Of daar echt ALLE vonnissen op staan, weet ik echter niet.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 28 aug 2015 09:11

de betrokkenen van de rechtzaak natuurlijk. Niet alle vonnissen zijn gepubliceerd op juridat, verre van.

jefke007
Berichten: 1812

#5 , 28 aug 2015 14:09

ze worden enkel naamloos gepubliceerd ( uiteraard ).

Weo
Berichten: 414
Juridisch actief: Ja

#6 , 28 aug 2015 14:21

Absoluut niet alle vonnissen/arresten worden gepubliceerd. Indien zij wel gepubliceerd zijn, zitten zij meestal achter een "betaalmuur" op websites als jura.be, jurisquare.be, stradalex, ... Op juridat vind je inderdaad een aantal vonnissen/arresten die je gratis kan bekijken. Daarnaast vind je ook de belangrijkste vonnissen terug in de juridische tijdschriften. Maar zelfs de verzameling van alle websites en tijdschriften zal slechts een beperkt deel van alle rechtspraak tonen, zij het wel het "belangrijkste" deel.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”