uitvoering vonnis arbeidsrechtbank

johan V
Topic Starter
Berichten: 174

uitvoering vonnis arbeidsrechtbank

#1 , 28 mar 2013 17:41

Geachte,in begin 2012 werd een vonnis uitgesproken op de arbeidsrechtbank ten volle in mijn voordeel(achter gestelde lonen,vakantieg enz),de aangestelde curator beloofde op de rechtbank bij het vonnis dat hij deze betaling zou doen.Tot op heden is daar nog niets van betaald.Dus sta ik hier met mijn vonnis.Ik word bovendien zelfs belast op bedragen die ik nooit ontvangen heb van ink 2011.Mijn vraag is dan ook wanneer dit vonnis moet uitgevoerd worden ,en indien niet, wat mij te doen staat om alsnog het vonnis te laten uitvoeren.groeten en dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38602

#2 , 28 mar 2013 22:17

Is het vonnis al betekend aan de curator?
http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=& ... 2042,d.ZWU" onclick="window.open(this.href);return false;

johan V
Topic Starter
Berichten: 174

#3 , 28 mar 2013 23:51

Franciscus,volgens ik verneem is het de curator die de betaling moet uitvoeren.De uitspraak is bijna 1 jaar geleden,er werd geen beroep aangetekend door de curator.groeten

Reclame

Franciscus
Berichten: 38602

#4 , 30 mar 2013 10:28

U was betrokken partij ...eiser vermoed ik.
Als curator niet 'officieel' door u in kennis wordt gesteld van het vonnis weet hij 'officieel' van niets.
Was uw vakbond daarbij betrokken in uw naam?

johan V
Topic Starter
Berichten: 174

#5 , 30 mar 2013 18:10

dank Franciscus,antwoord is ja dit is gebeurd met een advocaat,en die zegt mij dat de betaling opgenomen is in het passief,maar ondertussen moet ik belastingen betalen op die bedragen,maar heb nog niets ontvangen.raar maar waar.wat kan ik daaraan doen.groeten

johan V
Topic Starter
Berichten: 174

#6 , 01 apr 2015 22:58

Op heden heb ik een brief ontvangen van de curator dat het faillisement zou afgesloten worden,en ik binnenkort een afrekening zou ontvangen betreffende het vonnis voor de arbeidsrechtbank.Mijn vraag is als ik als gewezen werknemer die nog loon enz tegoed heb kan erkend worden als bevoorrechte schuldeiser,en wie de advocaat diend te betalen die aangesteld werd om de zaak te pleiten voor de arbeidsrechtbank.De zaak werd eerst bekeken en berekend door de vakbond,maar omdat de persoon niet lang genoeg aangesloten was,werden de documenten doorgegeven aan een advocaat van arbeidsrecht.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#7 , 02 apr 2015 08:25

Geachte,in begin 2012 werd een vonnis uitgesproken op de arbeidsrechtbank ten volle in mijn voordeel(achter gestelde lonen,vakantieg enz),de aangestelde curator beloofde op de rechtbank bij het vonnis dat hij deze betaling zou doen.Tot op heden is daar nog niets van betaald.Dus sta ik hier met mijn vonnis.Ik word bovendien zelfs belast op bedragen die ik nooit ontvangen heb van ink 2011.Mijn vraag is dan ook wanneer dit vonnis moet uitgevoerd worden ,en indien niet, wat mij te doen staat om alsnog het vonnis te laten uitvoeren.groeten en dank
heb je een F1 ingediend bij het fonds voor sluiting van ondernemingen?

johan V
Topic Starter
Berichten: 174

#8 , 02 apr 2015 12:30

ja,JPV,deze werd reeds uitbetaald ,de rest (nog een belangrijke som)moet nog betaald worden door de curator na afsluiting van faillissement.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”