wanneer verval recht op burgerlijke partijstelling?

inina
Topic Starter
Berichten: 311

wanneer verval recht op burgerlijke partijstelling?

#1 , 31 okt 2014 09:22

Twee Pro Justitia in verband met door de verkoper van een aangekocht eigendom in opbouw, verborgen gehouden stedenbouwkundige overtredingen werden door het parket geseponeerd.

Het college van burgemeester en schepenen nam (na lang aandringen en ingebrekestellingen) twee beslissingen tot herstel naar de vergunde toestand.

De Hoge Raad voor het handhavingsbeleid gaf een positief advies in verband met deze door het College van burgemeester en schepenen genomen beslissingen om herstel uit te voeren naar de stedenbouwkundige verplichtingen.

De gemeente stuurde dit advies opnieuw naar het parket.

Verwacht wordt echter dat het parket deze vorderingen opnieuw zal seponeren wegens te veel belangrijkere dossiers.

Ik ontving nu een brief dat de gemeente verder niets meer zal ondernemen(geen burgerlijke partijstelling door de gemeente) en indien ik niet akkoord kan gaan met hun beslissing, ik mezelf burgerlijke partij zal moeten stellen, want de gemeente weigert dus om deze zaak verder te zetten. (burgemeester is raadsman van tegenpartij)

Ik vraag me nu af welke termijn ik nog heb alvorens de mogelijkheid om mij burgerlijke partij te kunnen stellen zal vervallen.

Heeft iemand hiervan weet, of kunnen jullie een tip geven waar of bij wie ik hierover voldoende informatie kan vinden?

Dank bij voorbaat en vriendelijke groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#2 , 03 nov 2014 09:59

Staat de beroepstermijn dan niet vermeld in de beslissing zelf?
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

besteph
Berichten: 80

#3 , 24 nov 2014 01:54

Neen er staat geen termijn vermeld in de brief ontvangen van de gemeente. Er wordt enkel geschreven dat de gemeente dit dossier administratief heeft afgesloten, en zij zich geen burgerlijke partij willen stellen.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”