wat verstaan onder arbitrage en wat met de kosten

Gust80
Topic Starter
Berichten: 14

wat verstaan onder arbitrage en wat met de kosten

#1 , 29 sep 2014 12:35

Hallo,

ik heb een twist mety mijn vorige huisbaas en deze heeft een advocaat genomen en zaak tegen mij gestart omdat ik weiger de staat van uittrede ta accepteren. Nu heb ik van zijn advocaat een mail gekregen met een verwijzing dat hij zijn dossier overgemaakt heeft aan een andere advocaat dit ivm arbitrage. Nu heb ik een en ander proberen op te zoeken maar ben niet geheel mee van wat er me nu te wachten staat.

Als ik het goed begrijp is dat een andere advocaat is die door de rechtbank aangesteld is om hier een verzoeining of oplossing te vinden klopt dit of zie ik dit verkeerd?

Vraag is dan ook van krijg ik zelf nog bericht van die advocaat want blijkbaar heeft de hyiusbaas zijn advocaat bericht gekregen maar ik nog niet. Verder had ik ook graag geweten wie de kosten van die advocaat dan gaat betalen, kan ik verplicht worden deze mee te betalen terwijl ik deze zaak niet aangevraagd heb?

Gaag enige info

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38602

#2 , 29 sep 2014 17:55

Arbitrage is een overeenkomst buiten de rechtbank ( in het algemeen) waar beide partijen zich akkoord mee verklaren.
Kan mogelijk in uw contract staan als datgene wat partijen als eerste moeten doen.

Normaal is een vrederechter bevoegd om zowel in verzoening als ten gronde te oordelen.
De zaak voor een vrederechter brengen kost quasi niets (rolrechten) achteraf zal de verliezer wel de RPV van tegenpartij en de kosten betalen.

Die andere advocaat is NIET aangesteld door de rechter maar door beide partijen.

Gust80
Topic Starter
Berichten: 14

#3 , 30 sep 2014 08:16

ben ik verplicht hiermee akkoord te gaan ?
ik heb die advocaat helemaal niet gekozen ik krijg enkel een mail van zijn advocaat dat hij het dossier daaraan overgemaakt heeft
kunnen ze me verplichten die kosten te betalen?

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#4 , 30 sep 2014 10:58

Wat zegt uw huurcontract i.v.m. de plaatsbeschrijving einde huur?

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”