Op zoek naar je broer en zussen

jitske
Topic Starter
Berichten: 8

Op zoek naar je broer en zussen

#1 , 24 feb 2008 14:18

Ik weet niet of iemand mij hier kan helpen, maar ik heb de volgende vraag.
Op welke manier kun je je broer en zussen die je nooit gekend hebt en waarvan je het bestaan pas weet, terugvinden? Ik heb enkel hun naam en geboortedatum, van één zus ook de vermoedelijke woonplaats. Dat is natuurlijk maar heel weinig, maar zijn er instanties en/of verenigingen tot wie ik me kan richten? Ik weet echt niet hoe er aan te beginnen...
Aan iedereen die me hierbij kan helpen, alvast héél erg bedankt.

j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 26 feb 2008 10:41

‘Ik heb enkel hun naam en geboortedatum’ moet volstaan om hen terug te vinden in het rijksregister.wet van 8 augustus 1983 tot regeling van een Rijksregister van de natuurlijke personen.

“Art.5.De machtiging om toegang te hebben tot de informatiegegevens bedoeld in artikel 3, eerste en tweede lid, of om er mededeling van te verkrijgen...worden verleend door het sectoraal comité van het Rijksregister ingesteld door artikel 15:1° aan de Belgische openbare overheden voor de informatiegegevens die zij gemachtigd zijn te kennen uit hoofde van een wet, een decreet of een ordonnantie”(8 AUGUSTUS 1983. _ Wet tot regeling van een Rijksregister van de natuurlijke personen).

‘Openbare overheden’ omvat onder meer gerechtsdeurwaarders en notarissen.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik voor WetBOEKEN in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts.

Reclame

Terug naar “Praat café”