veilige modus

de reden
Topic Starter
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

veilige modus

#1 , 14 apr 2013 13:03

kan enkel pc opstarten in veilige modus , kan er iemand een link plaatsen hier voor een viruscanner die werkt in veilige modus

als hij gewoon opstart blijft pijltje muis gewoon staan en korte tijd later valt scherm uit en is er niks meer mogelijk , hoe kan ik een schijfcontrole doen in veilige modus heb vista premium
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 14 apr 2013 13:17

zou met deze beginnen:

http://www.microsoft.com/en-us/download ... aspx?id=16" onclick="window.open(this.href);return false;

Bovendien je profiel verwijderen in safe mode en een nieuw aanmaken kan ook al veel verhelpen.

de reden
Topic Starter
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 apr 2013 18:43

zou met deze beginnen:

http://www.microsoft.com/en-us/download ... aspx?id=16" onclick="window.open(this.href);return false;

Bovendien je profiel verwijderen in safe mode en een nieuw aanmaken kan ook al veel verhelpen.
virusscan niks gevonden

had grondige schijfcontrole gedaan werkte terug 5 minuten en dan viel scherm terug uit nu kan ik terug niks meer doen , en in veilige modus werkt mijn scherm/pc perfect

en hoe verwijder ik mijn profiel en nieuw aanmaken
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

patjebrussel
Berichten: 627

#4 , 15 apr 2013 06:05

Heb je een scan gedaan vanuit veilige modus ? Dan is het altijd mogelijk dat ie een en ander niet vindt.
Probeer combofix, maar weet niet of je die via veilige modus kunt starten, ga je eens moeten nagaan op de site : http://www.bleepingcomputer.com/download/combofix/" onclick="window.open(this.href);return false;
Anders windows herinstalleren, gewoon herinstalleren, zonder te formateren, dan blijf je je bestanden behouden. Zo doe ik dat meestal als ik er niet meer uitgeraak.
Als er echt belangrijke bestanden opstaan, en je wil zekerheid, neem er de harddisk eruit, en via een andere computer kan je er af halen wat je wil.

Vandebos
Berichten: 16087

#5 , 15 apr 2013 10:10

Windows xp, windows vista, 7 of 8?

de reden
Topic Starter
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#6 , 15 apr 2013 11:28

Windows xp, windows vista, 7 of 8?
vista 7

heb de die ene link gedaan had 1 infectie een pup download
probleem blijft

maar moet toch een software probleem zijn aangezien ik wel kan werken met pc in veilige modus ?

50meter van mijn deur hebben ze een groep voor eletriciteit gezet en mijn huis trilt , heb om kwart voor 8 politie gebeld gingen komen maar komen niet , heb de nacht gedaan en met da lawaai is slapen onmogelijk , lawaai vanaf 7u is dat niet vanaf 8u en hoeveel decibel mogen ze maken ?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Vandebos
Berichten: 16087

#7 , 15 apr 2013 11:47

Lees het gemeentelijk politiereglement na. Dit bepaalt de uren.

Dit lijkt me niet echt een probleem te zijn een virus maar meer op een defecte driver/videokaart. Herinstalleer in veilige modus eens de drivers van de videokaart.

Indien dat niet werkt volledige herinstallatie zoals patje adviseert.

de reden
Topic Starter
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#8 , 15 apr 2013 13:45

Lees het gemeentelijk politiereglement na. Dit bepaalt de uren.

Dit lijkt me niet echt een probleem te zijn een virus maar meer op een defecte driver/videokaart. Herinstalleer in veilige modus eens de drivers van de videokaart.

Indien dat niet werkt volledige herinstallatie zoals patje adviseert.
heb pc gekocht met die vista er op , moet ik dan vista gaan kopen om te herinstaleren ?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Vandebos
Berichten: 16087

#9 , 15 apr 2013 14:13

Indien geen cd/dvd werd meegeleverd is er meestal een recovery partitie op je HD. Lees de handleiding van je toestel eens na wat betreft recovery.

Carlo
Berichten: 72

#10 , 15 apr 2013 16:18

indien je alleen in veilige modus kan starten en niet in de normale modus, dan is er een extra opstartitem dat het normale opstart belemmerd.
Je zal dan via 'uitvoeren' het commando 'msconfig' moeten ingeven. Daarin klikt je op de tab "services" en vink "alle microsoft services verbergen" aan.
De resterende services vinkt je allemaal uit. Dan start je normaal op. Indien je nu wel normaal kan opstarten, zal je services één voor één moeten uitproberen, totdat je het euvel gevonden hebt.

de reden
Topic Starter
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#11 , 15 apr 2013 18:29

indien je alleen in veilige modus kan starten en niet in de normale modus, dan is er een extra opstartitem dat het normale opstart belemmerd.
Je zal dan via 'uitvoeren' het commando 'msconfig' moeten ingeven. Daarin klikt je op de tab "services" en vink "alle microsoft services verbergen" aan.
De resterende services vinkt je allemaal uit. Dan start je normaal op. Indien je nu wel normaal kan opstarten, zal je services één voor één moeten uitproberen, totdat je het euvel gevonden hebt.
geprobeert helpt niet , ga zien om een back up te maken en dan herinstaleren , zal voor morgen zijn



*die groep hebben ze achter het huis moeten zetten zodat het meeste geluid gedempt is voor mij , en vorige week andere kant 30m van slaapkamer nieuwe bouwwerf vorige week 2 dagen graafmachine , dat zijn ingredienten om oververmoeid te geraken als je met de nacht werkt
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

patjebrussel
Berichten: 627

#12 , 15 apr 2013 18:50

Dit lijkt me niet echt een probleem te zijn een virus maar meer op een defecte driver/videokaart. Herinstalleer in veilige modus eens de drivers van de videokaart.
Ja, dat zou ook eens best kunnen. Wat ook zou kunnen is (en dat heb ik soms voor in de zomer bij warm weer met mijn laptop) is dat de koeling niet al te best is, dan valt ie ook uit.
Misschien fan stuk ? Maar dan zou ie ook moeten uitvallen in veilige modus denk ik.

Enfin, uit te zoeken, en laat ons iets weten'de reden' wanneer opgelost.

k.b.
Berichten: 876

#13 , 16 apr 2013 11:12

.
Laatst gewijzigd door k.b. op 28 mei 2014 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.

de reden
Topic Starter
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#14 , 16 apr 2013 11:50

Probeer eens mat "malewarebytes".

Opstarten in veilige modus met netwerkmogelijkheden.
Dan virusscanner installeren en uitvoeren in "snelle scan" (eerste optie)

k.b.
met die had ik niks met die van microsoft ook niks en met die link van patje 1 infectie , ga mijn pc binnendoen lijkt mij het veiligst en laat wel iets weten wat het was
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Carlo
Berichten: 72

#15 , 16 apr 2013 14:23

ook al eens geprobeerd met het commando 'sfc /scannow'. Dit controleert de systeembestanden.

Terug naar “Praat café”