mensea iq test

klungel
Topic Starter

mensea iq test

#1 , 13 apr 2012 04:07

aangezien hier nogal wat slimme mensen zitten

heb eens de mensea pre test gedaan en heb 87% van de vragen goed en 67% kans volgens het antwoord
is dit gewoon een lokker om de betaalde test te doen of niet ? want eigenlijk kan dit niet ik heb 0 diploma's en van mijn 14 jaar gaan werken

hoeveel scoren jullie ?





http://www.mensa.be/tests.php?lang=nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bedankt voor het deelnemen aan de pretest van Mensa België. U heeft 29 van de 33 vragen correct beantwoord.Dit stemt ongeveer overeen met een kans van 67% om in deeigenlijke toelatingstest van Mensa te slagen. Indien u wenst deel te nemen aan een onder toezicht afgenomen IQ-test,raadpleeg dan regelmatig de webpagina

Turaki
Berichten: 6870

#2 , 13 apr 2012 08:28

32 van de 33 juist, 76% kans.

klungel
Topic Starter

#3 , 13 apr 2012 12:16

32 van de 33 juist, 76% kans.
dus gewoon een eenvoudige lokker voor de betaalde test

Reclame

Franciscus
Berichten: 38647

#4 , 13 apr 2012 12:24

Ik denk dat de testen/cursussen bij/van vdab iets goedkoper en efficiënter is

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#5 , 13 apr 2012 12:59

Om een hoog IQ te hebben moet men geen studies gedaan hebben.
En als men een hoog IQ heeft is dat zeker nog geen garantie dat men in zijn studies zal slagen.

Meeste mensen die aan de top staan hebben een gewone goede intelligentie, niet noodzakelijk zeer hoog IQ.
Voor de gemiddelde politicus ligt dat nog een pak lager.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#6 , 13 apr 2012 13:38

32 van de 33 juist, 76% kans.
dus gewoon een eenvoudige lokker voor de betaalde test
Yep, een tijd geleden (jaaaaaaaaren) ook zo'n test gedaan en ook de melding gekregen dat ik grote kans had om te slagen in een "officiële" test... Leuk om te weten dat ik zo "slim" ben (aheum) maar ik heb niet de behoefte om tot een elite-clubje te behorden, dank u.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

wonderingwhy
Berichten: 118

#7 , 13 apr 2012 15:25

De bedoeling van die pre-tests is om kandidaat- of aspriantleden een voorsmaakje te geven van het eigenlijke toegangsexamen. Ik dacht zelfs dat een IQ-test voldoende was, mits je boven de 130 zat... (ik kan me hierin vergissen)

Mensa is door en voor mensen die zich gehandicapt voelen door hun hoge intelligentie, is me althans zo eens gezegd door een ex-lid.... Zij heeft toen met een paar andere ex-leden een nieuwe groep begonnen.

tombe
Berichten: 136

#8 , 14 apr 2012 18:32

IQ-testen zeggen op zich overigens nooit veel aangezien vooral wiskundig inzicht getest wordt. Een gegevens dat samenhangt met de verheerlijking van de exacte wetenschappen... En als exacte wetenschapper is me - denk ik - geoorloofd zoiets te zeggen ;-). Het is gewoon een feit dat je die test makkelijk doorziet als je regelmatig met dat soort zaken bezig bent. Een taalkundige die dat niet doet, kan al wat meer moeite hebben (al lost wat oefening veel op) terwijl die in se niet minder intelligent is. In die zin beschouw ik die zaken niet echt als betrouwbaar.

dieke
Berichten: 1299

#9 , 17 apr 2012 22:50

Mensa lijkt mij een raar beestje, eerlijk gezegd. Ik heb 2 hoogbegaafde zonen en heb in het verleden tot 2 keer toe contact proberen op te nemen met Mensa, maar krijg nul reactie. Misschien omdat mijn zonen al door het CLB zijn getest en Mensa dus geen geld meer kan verdienen door hen te testen?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#10 , 18 apr 2012 08:47

En wat is het nut om bij Mensa aangesloten te zijn? Zit dit op uw CV en het kan serieus in uw nadeel uitspelen, vrees ik. (Bazen gaan iets hebben van: "Oei, die is misschien slimmer dan mij, gaat alles beter willen weten, gaat misschien sociale vaardigheden missen,... Nee, die komt er hier niet in.")
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

dieke
Berichten: 1299

#11 , 18 apr 2012 11:39

Inderdaad, Gebruiker21, ik redeneer op dezelfde manier als jij. De enige reden waarom wij hen destijds contacteerden, was om in contact te komen met andere ouders of volwassen hoogbegaafde mensen, om iemand te hebben om vragen aan te kunnen stellen over het sociale luik. Onze kinderen gebruiken zelf het woord 'hoogbegaafd' niet, simpelweg omdat wij hen dat niet op die manier zeggen. In contact komen met mensen 'in hetzelfde schuitje' kan soms erg verhelderend werken, maar op je CV zou ik het toch ook niet zetten.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#12 , 18 apr 2012 12:44

Goh ja, je hebt mensen met een hoog IQ die dit niet laten testen hebben, en je hebt mensen met een hoog IQ die het wel laten testen hebben. Dat is het verschil. Ik ken op mijn bedrijf (ik werk in een high-tech research-omgeving) mensen waarvan ik ben zijn dat ze zo bij mensa binnen kunnen, moesten ze willen. Maar hun IQ interesseert hen niet. Hun werk op een briljante manier uitvoeren en een verschil kunnen maken in "de business" is voor hen veel belangrijker. En zo hoort het. IQ op zich heeft geen enkele betekenis. Ik ben zeker dat er in België wel ergens een hoogbegaafde dakloze rondloopt ook. Vandaar mijn afkeer voor organisaties als mensa, die proberen mensen in hokjes te duwen (vreemd, voor een organisatie van intelligente mensen).
Laatst gewijzigd door Gebruiker21 op 18 apr 2012 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

JohnD
Berichten: 3580

#13 , 18 apr 2012 14:16

Meeste mensen die aan de top staan hebben een gewone goede intelligentie, niet noodzakelijk zeer hoog IQ.
Voor de gemiddelde politicus ligt dat nog een pak lager.
Dat is dan ook "de" hoofdreden waarom het zo vierkant draait in onze maatschappij/wereld. Bush was daar een sprekend voorbeeld van. Ooit gehoord van het Peter Principle "in een hiërarchie stijgt elke werknemer tot zijn niveau van incompetentie" (http://nl.wikipedia.org/wiki/Peter_principe" onclick="window.open(this.href);return false;) en (http://en.wikipedia.org/wiki/Peter_Principle" onclick="window.open(this.href);return false;) en (http://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_van_Parkinson" onclick="window.open(this.href);return false;). Niet verwarren met het Peter Syndroom dat iets heel anders is.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#14 , 18 apr 2012 15:04

Inderdaad. Het is niet toevallig dat politci met een minimum aan brains binnen de kortste keren de handdoek in de ring gooien. Meeste politici zijn mensen met hoge graad van eigendunk, egocentrisch, die meestal niet over een echt hoge intelligentie beschikken.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

JohnD
Berichten: 3580

#15 , 18 apr 2012 15:54

Ik volg dat Peter Pronciple nu toch al 1/4 leven en kom altijd tot het besluit dat het klopt
Laatst gewijzigd door JohnD op 19 apr 2012 00:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Terug naar “Praat café”