Mammografie : reddingsboei of propaganda

Gebruiker34
Topic Starter
Berichten: 334

Mammografie : reddingsboei of propaganda

#1 , 22 sep 2011 14:53

Mammografie : reddingsboei of propaganda
http://www.wijwordenwakker.org/content. ... P1318&l=NL" onclick="window.open(this.href);return false;

De informatie over dit onderwerp is diepgaand, professioneel én onderbouwd met gezaghebbende medische tijdschriften zoals de British Medical Journal, The Lancet, New England Journal of Medicine, etcetera.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 sep 2011 15:33

Kan allemaal goed zijn, maar iemand die me héél dierbaar is, is gered door die periodieke mammografie en het vroegtijdig opsporen van een klein gezwelletje in de borst. Wegsnijden van het gezwelletje en enkele bestralingen later is ze volledig genezen. Zonder de mammografie had ze zelfs niet geweten dat er iets aan de hand was en had het gezwelletje kunnen uitgroeien / uitzaaien tot...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Gebruiker34
Topic Starter
Berichten: 334

#3 , 19 dec 2011 18:57

Borstkankerscreening redt weinig levens

http://medischcontact.artsennet.nl/Nieu ... levens.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Effect screening borstkanker klein

http://medischcontact.artsennet.nl/Nieu ... -klein.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Screening op borstkanker leidt niet tot minder sterfte

http://medischcontact.artsennet.nl/Nieu ... terfte.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

mava105
Berichten: 22289
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 19 dec 2011 20:12

Walter, wat wil jij ons hier allemaal komen vertellen? Dat onze vrouwen maar moeten doodgaan?
Wat is de juridische achtergrond van deze propaganda?

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#5 , 19 dec 2011 23:32

Laten we nu ook even eerlijk zijn en toegeven dat er heel wat bedrijven zijn binnen de medicijnensector die dergelijke gebiaste informatie verspreiden ter meerdere eer en glorie (lees omzet en winst) van zichzelf.
Ik kan u na al deze jaren zeggen door eigen ervaring en samen te leven met iemand uit de medische sector dat niet al deze studies echt belangeloos en in het algemeen belang zijn. In mijn geval werd ik nogal vrij vlug op een drastische manier overgeheveld naar een veel duurdere behandeling. Dat gebeurde zogezegd na een terugval. Uiteindelijk was gebleken dat ik met de juiste begeleiding nog jarenlang met mijn goedkoop pilletje de aandoening voldoende kon bestrijden. Zo wordt ook al jarenlang gedecht maar gezwegen over het feit dat de industrie met betrekking tot diabetes ook zo'n strategie heeft opgezet. Maw zet ze zo vlug mogelijk op insuline shots, wij varen er wel bij. Die "wij" zijn niet altijd diegene met de aandoening.

Ja ik moet dus Walter X bijtreden als hij/zij denkt dat er meer achter zit dan onbaatzuchtige informatie mbt.
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#6 , 20 dec 2011 09:51

Ja ik moet dus Walter X bijtreden als hij/zij denkt dat er meer achter zit dan onbaatzuchtige informatie mbt.
Uiteraard is dit zo, maar denk jij dat er vandaag de dag nog "onbaatzuchtige" acties lopen, waarbij er niemand iets verdient?

Zelfs Music for Life is naast een "liefdadigheidsactie" voor een héél groot stuk een StuBru publiciteitsstunt. De luistercijfers pieken, en een deel van die Music for Life luisteraars zullen ook na het event naar de zender blijven luisteren, met als gevolg véél meer reclameinkomsten in de toekomst. Je denkt toch niet dat de VRT top niet nadenkt over dit soort "bijkomstige voordelen" van zo'n actie?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

eylis
Berichten: 8843

#7 , 20 dec 2011 10:24

tja,en is dat allemaal zo'n drama?
Niets of niemand is totaal onvoorwaardelijk lief(dadig).
We krabben elkaars rug en ik ben lief voor jou als jij lief voor mij bent.
Zo zit de wereld in elkaar.
Maar ik draag graag een centje bij als ik weet dat er alweer wat miserie mee uit de wereld geholpen wordt. En als een populaire jonge radiozender daar indirect ook beter van wordt, heb ik daar geen probleem mee.
Borstscreening, ben ik toch maar blij dat ik daar gebruik van kan maken...andere vrouwen in 3ewereldlanden kunnen dat helemaalniet...
En dat de pharmaceutische sector daar ook weer een beetje beter van wordt, tja ik heb liever dat die er meer geld is voor wetenschappelijk onderzoek dan dat er meer geld gaat naar de wapenontwikkeling of dergelijke.
Er zijn wel andere belangentoestanden die veel zorgwekkender vermengd zijn dan deze dingen, denk ik.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#8 , 20 dec 2011 10:57

En daar sluit ik me volledig bij aan...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#9 , 25 dec 2011 09:35

Beste Tom er is mijn inziens nogal een groot verschil tussen de basis waarmee dergelijke bevindingen worden gelanceerd.

Als het gaat om een strategie om mensen bewust te maken van een echt probleem dan is dat idd goed en hoeft er niet noodzakelijk uitworden gegaan van non profit.
Maar bij vele zaken is het eerder van: waar kunnen we geld mee pakken en dus we gaan dat effe de wereld insturen.
Denk bijvoorbeeld daarbij aan Perrier. Dit bedrijf heeft de bedenkelijke reputatie uitvinder te zijn van water in flessen. Maw zet een strategie op alsof blijkt dat
dit water op flessen nu eens onontbeerlijk is en niet te missen. Dat ons leidingwater meer dan voldoet en niet eens een tiende kost. Idem dito het zogezegde
voor ons steeds meer traditioneel worden Halloween feest. De eerste die mij probeert wijs te maken dat dit "ons feest, zijnde van de mensen" is en niet dat dit
een commerciele strategie is die ons wordt opgesolfert die draai ik zijn oren uit.
Zo was er een tijd terug ook op Eén een campagne omtrent een soort van voetschimmel. De echte bedoeling van deze campagne werd door verschillende medici
annex collega's van mijn vriendin toch zeer sterk in twijfel getrokken.
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Gebruiker34
Topic Starter
Berichten: 334

#10 , 27 dec 2011 16:01

tja,en is dat allemaal zo'n drama?
Niets of niemand is totaal onvoorwaardelijk lief(dadig).
We krabben elkaars rug en ik ben lief voor jou als jij lief voor mij bent.
Zo zit de wereld in elkaar.
Maar ik draag graag een centje bij als ik weet dat er alweer wat miserie mee uit de wereld geholpen wordt. En als een populaire jonge radiozender daar indirect ook beter van wordt, heb ik daar geen probleem mee.
Borstscreening, ben ik toch maar blij dat ik daar gebruik van kan maken...andere vrouwen in 3ewereldlanden kunnen dat helemaalniet...En dat de pharmaceutische sector daar ook weer een beetje beter van wordt, tja ik heb liever dat die er meer geld is voor wetenschappelijk onderzoek dan dat er meer geld gaat naar de wapenontwikkeling of dergelijke.
Er zijn wel andere belangentoestanden die veel zorgwekkender vermengd zijn dan deze dingen, denk ik.
Die zullen er dan ook geen bestralingsgebonden borstkanker en andere stralingsziekten aan over houden - want die toestellen veroorzaken meer kankers dan ze er opsporen:
http://www.youtube.com/watch?v=cusL6K9H ... r_embedded#" onclick="window.open(this.href);return false;!

Borstkanker zal binnenkort explosief toenemen als gevolg van massale toepassing van mammografie.
Laatst gewijzigd door Gebruiker34 op 27 dec 2011 18:38, 7 keer totaal gewijzigd.

tianneke
Berichten: 279

#11 , 27 dec 2011 16:19

Ik hoorde onlangs dat door middel van een bloedtest borstkanker kan opgespoord worden, een veilig alternatief...maar euh ik denk niet dat dit snel in voege zal zijn...wie zal nog, indien de keuze, kiezen voor een mammografie met: de pijn, de straling, de vaak valse geruststelling of vals positief...?

Mariette
Berichten: 2507

#12 , 27 dec 2011 17:12

Laten we nu ook even eerlijk zijn en toegeven dat er heel wat bedrijven zijn binnen de medicijnensector die dergelijke gebiaste informatie verspreiden ter meerdere eer en glorie (lees omzet en winst) van zichzelf.
Ik kan u na al deze jaren zeggen door eigen ervaring en samen te leven met iemand uit de medische sector dat niet al deze studies echt belangeloos en in het algemeen belang zijn. In mijn geval werd ik nogal vrij vlug op een drastische manier overgeheveld naar een veel duurdere behandeling. Dat gebeurde zogezegd na een terugval. Uiteindelijk was gebleken dat ik met de juiste begeleiding nog jarenlang met mijn goedkoop pilletje de aandoening voldoende kon bestrijden. Zo wordt ook al jarenlang gedecht maar gezwegen over het feit dat de industrie met betrekking tot diabetes ook zo'n strategie heeft opgezet. Maw zet ze zo vlug mogelijk op insuline shots, wij varen er wel bij. Die "wij" zijn niet altijd diegene met de aandoening.

Ja ik moet dus Walter X bijtreden als hij/zij denkt dat er meer achter zit dan onbaatzuchtige informatie mbt.
sinds ik per dag ongeveer 2 x 500mg kaneelpoeder slik is mijn suikergehalte DRASTISCH verbeterd volgens het bloedonderzoek. (letterlijke woorden van mijn arts: uitzonderlijk goed)
Gewoon tip! google maar even.

artemis
Berichten: 3294

#13 , 27 dec 2011 18:11

Ik hoorde onlangs dat door middel van een bloedtest borstkanker kan opgespoord worden, een veilig alternatief...maar euh ik denk niet dat dit snel in voege zal zijn...wie zal nog, indien de keuze, kiezen voor een mammografie met: de pijn, de straling, de vaak valse geruststelling of vals positief...?
Daar zou ik wel graag het fijne van weten, ben erg geïnteresseerd.

Heb net mijn eerste uitnodiging voor een gratis mammografie gekregen. Nu kom ik uit een familie met een zware erfelijke belasting qua borstkanker (o.a. moeder had het ook) en heb ik volgens de dokters 1 kans op 6 à 7 om het ooit te krijgen (tegen 1 op 9 statistisch) . Heb dan ook al 2 mammografieën laten doen die aangevuld werden met een echografie dewelke complementair zou zijn.
Nu hoorde ik dat men bij de gratis mammografie die je van de overheid krijgt er geen aanvullende echografie wordt gedaan, dit terwijl men 1) op een echo dingen kan zien die je niet op de mammografie ziet en 2) een echo een heel onschuldig en goedkoop onderzoek is. Waarom nemen ze er dan die echo niet bij? Onder andere daarom ga ik niet op die uitnodiging in en doe ik het zelf wel bij mijn privé-radioloog waarvan ook zo'n 75% terugbetaald wordt.

Wil er toch aan toevoegen dat men bij mijn moeder in een maand augustus borstkanker heeft vastgesteld (naar aanleiding van uiterlijke symptomen) terwijl zij in de maand januari ervoor nog een mammo (haar zoveelste) had laten nemen, met negatief resultaat (dus niets gevonden toen). In haar geval heeft ze dus niets aan de jaarlijkse mammografie gehad.
Laatst gewijzigd door artemis op 27 dec 2011 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruiker34
Topic Starter
Berichten: 334

#14 , 27 dec 2011 18:24

Ik hoorde onlangs dat door middel van een bloedtest borstkanker kan opgespoord worden, een veilig alternatief...maar euh ik denk niet dat dit snel in voege zal zijn...wie zal nog, indien de keuze, kiezen voor een mammografie met: de pijn, de straling, de vaak valse geruststelling of vals positief...?
Daar zou ik wel graag het fijne van weten, ben erg geïnteresseerd.

Heb net mijn eerste uitnodiging voor een gratis mammografie gekregen. Nu kom ik uit een familie met een zware erfelijke belasting qua borstkanker (o.a. moeder had het ook) en heb ik volgens de dokters 1 kans op 6 à 7 om het ooit te krijgen (tegen 1 op 9 statistisch) . Heb dan ook al 2 mammografieën laten doen die aangevuld werden met een echografie dewelke complementair zou zijn.
Nu hoorde ik dat men bij de gratis mammografie die je van de overheid krijgt er geen aanvullende echografie wordt gedaan, dit terwijl men 1) op een echo dingen kan zien die je niet op de mammografie ziet en 2) een echo een heel onschuldig en goedkoop onderzoek is.

Wil er toch aan toevoegen dat men bij mijn moeder in een maand augustus borstkanker heeft vastgesteld (naar aanleiding van uiterlijke symptomen) terwijl zij in de maand januari ervoor nog een mammo (haar zoveelste) had laten nemen, met negatief resultaat (dus niets gevonden toen). In haar geval heeft ze dus niets aan de jaarlijkse mammografie gehad.
Behalve dat zulke toestellen kankercellen kunnen opsporen, lokken ze ook tumoren uit. Het is dus best mogelijk dat uw moeder borstkanker heeft gekregen, precies door veelvuldig gebruik van mammografie.

artemis
Berichten: 3294

#15 , 27 dec 2011 19:17

Ik hoorde onlangs dat door middel van een bloedtest borstkanker kan opgespoord worden, een veilig alternatief...maar euh ik denk niet dat dit snel in voege zal zijn...wie zal nog, indien de keuze, kiezen voor een mammografie met: de pijn, de straling, de vaak valse geruststelling of vals positief...?
Daar zou ik wel graag het fijne van weten, ben erg geïnteresseerd.

Heb net mijn eerste uitnodiging voor een gratis mammografie gekregen. Nu kom ik uit een familie met een zware erfelijke belasting qua borstkanker (o.a. moeder had het ook) en heb ik volgens de dokters 1 kans op 6 à 7 om het ooit te krijgen (tegen 1 op 9 statistisch) . Heb dan ook al 2 mammografieën laten doen die aangevuld werden met een echografie dewelke complementair zou zijn.
Nu hoorde ik dat men bij de gratis mammografie die je van de overheid krijgt er geen aanvullende echografie wordt gedaan, dit terwijl men 1) op een echo dingen kan zien die je niet op de mammografie ziet en 2) een echo een heel onschuldig en goedkoop onderzoek is.

Wil er toch aan toevoegen dat men bij mijn moeder in een maand augustus borstkanker heeft vastgesteld (naar aanleiding van uiterlijke symptomen) terwijl zij in de maand januari ervoor nog een mammo (haar zoveelste) had laten nemen, met negatief resultaat (dus niets gevonden toen). In haar geval heeft ze dus niets aan de jaarlijkse mammografie gehad.
Behalve dat zulke toestellen kankercellen kunnen opsporen, lokken ze ook tumoren uit. Het is dus best mogelijk dat uw moeder borstkanker heeft gekregen, precies door veelvuldig gebruik van mammografie.
Zou kunnen ...... of ook niet. Men mag daarbij niet vergeten dat mijn moeder ook uit die erfelijk belaste familie komt. En dat is nu precies mijn dilemma. Indien die erfelijke belasting er in mijn familie niet was (+ persoonlijk type borstweefsel dat mijn risico nog eens verhoogt) dan zou ik kritischer staan tegenover die jaarlijks aanbevolen screening. Maar die aanleg heb ik dus wél.

Terug naar “Praat café”