Drugsadvocaat gezocht

Fore
Berichten: 1298

Re: Drugsadvocaat gezocht

#31 , 12 jul 2011 15:08

EERLIJK antwoord, maar drugs zijn in wezen niet slecht, misbruik is wel slecht. Zoals een wapen op zich is niet gevaarlijk, maar wapens verwonden anderen bij drugsmisbruik is de schade meestal de gebruiker zelf.

Zoals eten is niet slecht maar er zijn mensen die 300kg wegen.

Appelen en peren vergelijken helpt in deze discussie niet echt. Eten is iets noodzakelijk, heroine spuiten niet. Het is ook veel minder verslavend dan heroine. Daarom moet je het gebruik van heroine dan ook sterk ontraden, in het belang van de volksgezondheid. Alleen denk ik persoonlijk dat een criminalisering of verbod daarbij niet werken, en zelfs een tegengesteld effect hebben.

Wapens zijn nog iets anders. Inherent veel schadelijker voor derden dan eten of drugs. Zelfs eerder bedoeld om op derden te gebruiken dan op jezelf :wink:
Heroine spuiten word als de duivel aanzien. Begrijp ik. Maar met deze instelling word het probleem niet opgelost.
Als er honderd soorten drugs verkrijgbaar zijn die vele male minder gevaarlijk zijn zal de drugsgebruiker wel de voorkeur aan geven om minder gevaarlijke drugs te nemen.
Juist door drugsdealers nu die meestal alleen aan geldgewin denken komen mensen gemakkelijk in contact met heroine en cocaine.
Als verkoper is dit ideaal verkoopswaar men heeft er steeds opnieuw van nodig dus men komt zeker terug kopen.
Mensen die op de laatste dagen van hun leven zijn, kunnen even heroine spuiten. Zullen misschien langer leven.
Dus alle drugs hebben hun voor en nadelen en gevaren. Maar dat is toch deel van het leven, gevaar, kick, dood.
Een bergklimmer die naar beneden valt heeft het ook zelf gezocht. Als hij de berg niet was op geklommen was hij er ook niet van afgedonderd.
Bijna alle drugs zijn veel minder gevaarlijk dan een berg te beklimmen en met een juiste handleiding en goede voorbereiding is de berklim ook minder gevaarlijk.
En dit alles wordt maatschappelijk niet aanvaard en zal dus ook nooit gebeuren.
En het is de maatschappij die wetten maakt....
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

jpc6000
Topic Starter
Berichten: 204
Locatie: Lochristi

#32 , 12 jul 2011 15:13

Een belangrijk bijkomend detail trouwens... het kweken van potente weed in dit klimaat vergt enorm veel stroom voor infraroodlampen. (je spreekt al snel van 1000 kwh/maand voor een gering aantal planten) Door de huidige illegaliteit van de kweek en productie in de Benelux wordt dit gedeelte van de kost nooit bekeken, 99.9% takt immers stroom voor de teller af)
Dus beter legaliseren: ze kunnen hun kosten voor stroom dan wel inbrengen, maar ze zullen hem tenminste wel betalen. :mrgreen:

Illegaal stroom aftappen mag niet. Of dat nu voor een illegale of legale activiteit is maakt toch niet uit?
Deze plaag kost in NL de consument 50euro. Ik heb nooit geen stroom gestolen voor mijn plantages.
En legaliseer drugs, dan zal binnenkweek niet meer nodig zijn, want dat zijn grote electriciteits verbruikers.


Infrarood lampen? LOL denkt u dat wij onze marihuana planten willen braden? Het zijn natriumlampen zoals de buitenverlichting die gebruikt worden, ik gebruikte TL verlichting werkt ook zeer goed.
Het eerste misbruik van recht is het voorrecht

xena

#33 , 12 jul 2011 15:14

en illegale drugs
in onze buurt zitten momenteel een heel pak vossen
men zegt dat drugskoeriers afgekeurde vossen voor de pels kopen om drugshonden te misleiden bij hun trasport eens ze hier zijn met hun spul laten ze de vossen lopen , dit verhaaltje doet bij ons de ronde heeft hier nog iemand van gehoord of is dit gewoon cafépraat ?

Reclame

jpc6000
Topic Starter
Berichten: 204
Locatie: Lochristi

#34 , 12 jul 2011 15:19

DIT ZAL NOOIT GEBEUREN--- IEMAND DIE DE TOEKOMST VOORSPELT die geloof ik niet.
Alsof dit drugsverbod eeuwig kan blijven bestaan. Alles veranderd zelfs de conservatieven, want die sterven allemaal.
Het eerste misbruik van recht is het voorrecht

jpc6000
Topic Starter
Berichten: 204
Locatie: Lochristi

#35 , 12 jul 2011 15:21

en illegale drugs
in onze buurt zitten momenteel een heel pak vossen
men zegt dat drugskoeriers afgekeurde vossen voor de pels kopen om drugshonden te misleiden bij hun trasport eens ze hier zijn met hun spul laten ze de vossen lopen , dit verhaaltje doet bij ons de ronde heeft hier nog iemand van gehoord of is dit gewoon cafépraat ?
pak de vossen zou ik zeggen, want dat ze hun pels verkopen om drugshonden te misleiden dan zitten ze zonder pels. :wink:
Het eerste misbruik van recht is het voorrecht

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#36 , 12 jul 2011 15:35

Ik heb nooit geen stroom gestolen voor mijn plantages.
Je hebt dus nog NOOIT nagelaten om GEEN stroom te stelen. :oops:
Zal van dat spul komen zeker. :mrgreen:

jpc6000
Topic Starter
Berichten: 204
Locatie: Lochristi

#37 , 12 jul 2011 15:43

Gevolgen van gebruik van 'drugs' zijn de kosten voor de maatschappij.
Een aantal kosten worden via RISIV en gezondheidssector verdoezeld ...ik denk aan diabeten als gevolg van tabakgebruik en alle longaandoeningen.
Het gebruik van alle mogelijke pillen ( van slaap tot pijnstillers enz)
Een aantal andere kosten worden dan weer gedragen door de particulieren nl het terug herstellen van hun autoruiten en deuren wegens de inbraken en diefstallen om junks toe te laten voldoende geld te hebben om hun verslaving te betalen.
Zelfs het gebruik van wat me 'soft'drugs noemt is niet meer zo onschuldig gezien de verhoging over de jaren van het actief bestandsdeel THC.
Los van al diegene die wegens psychische problemen moeten opgenomen in instellingen.

Ik heb er genoeg gezien en ook de doden als gevolg van (toch een tien per jaar) dat geeft zo'n 300 tijdens mijn carrière en geloof me dat kruipt niet in je koude kleren.
Dan heb ik het nog niet op de gevolgen naar de omgeving en de nabestaande.

Indien deze produkten er niet zouden zijn denk ik dat de maatschappelijke kost heel wat lager zou zijn.
Als je vindt dat het uw vrijheid is om deze produkten te (mis)(ge)bruiken wel dat zal dan wel uw recht zijn maar teken dan ineens een papier bij de gemeente dat je afziet van ELKE vorm van behandeling ( dokter, ocmw, ziekenhuis, instelling, uitkering, huisvesting, voedselbanken enz). Je staat dan op eigen benen en buiten onze verzorgingsmaatschappij.
Hou enkel je afstandsverklaring goed bij... misschien een tatoeage op je arm of zo dan weten de hulpverleners dat ze niks moeten doen.
Val ook geen andere mensen meer lastig met overvallen of diefstallen.
Hoe kom ik erbij wel door het bekijken van tussenkomsten en dan blijkt dat een klein gedeelte van onze 'medemensen' een zeer hoog aantal van 'sociale tussenkomsten' genereren.
Een 'veelproblemer' scoort per jaar een iets hoger aantal tussenkomsten van alle mogelijke hulpverleningsdiensten dan een normaal persoon.
het zou eens handig zijn om de gegevens van een aantal diensten eens naast elkaar te leggen en ik denk dat we tot onvoorstelbare info ( en bijpassend) kostenplaatje zouden komen.


Stelling voor commentaar vatbaar :twisted:
TABAK is een drug die zeer weinig effect geeft, klein beetje dopamine word aan gemaakt. (Euforisch effect)
Maar met zeer veel nadelige effecten op lichaam. Dit is naast alcohol de meest dodelijke drug die er is.
T.o.v. de andere drugsdoden heroine en cocaine de meest gevaarlijke illegale drugs verzinkt dit in het niets.
Enkele 10 tallen per jaar over belgie t.o.v. van enkele tienduizenden door alcohol en tabak.
Het woord junk roept drugsmisbruik, geweld en miserie op.
Maar kunt ook anders bekijken het zijn meestal mensen aan de rand van de maatschappij
roepen om aandacht en geluk en weten niet hoe dit te verwezelijken.
Dus met hun nog te discrimineren zal de oplossing niet dichterbij komen.
En meestal is alcohol de meest verwoestende voor hun lichaam en geest.
Juist door opvang en aanpak kan men dit stedelijk probleem oplossen.
Junkies en dergelijke worden steeds weer misbruikt om druggebruik in een slecht daglicht te plaatsen.
Als de mens niet op eigen benen kunnen staan heeft de maatschappij toch de plicht deze op te vangen,
we kunnen toch niemand weg werpen, iedereen heeft toch bestaanrecht.
Het eerste misbruik van recht is het voorrecht

jojan
Berichten: 739

#38 , 12 jul 2011 16:02

DIT ZAL NOOIT GEBEUREN--- IEMAND DIE DE TOEKOMST VOORSPELT die geloof ik niet.
Alsof dit drugsverbod eeuwig kan blijven bestaan. Alles veranderd zelfs de conservatieven, want die sterven allemaal.
Het begrip "conservatisme" is afgeleid van het Latijnse conservare, dat "beschermen, in ongeschonden toestand bewaren"

Er gaan inderdaad conservatieven dood. Er gaan zelfs elke dag niet rokers dood.
Er worden ook elke dag opnieuw conservatieven geboren. En "progressieven" worden ook wel eens conservatief. Ik denk hierbij bv aan een voormalig politiek journalist van de staatsomroep.

jpc6000
Topic Starter
Berichten: 204
Locatie: Lochristi

#39 , 12 jul 2011 16:06

*kuch* De allereerste teksten die misbruik van genotsmiddelen bespreken dateren van voor de christelijke tijdsrekening en komen vanuit meerdere beschavingen....

Ik heb heb er absoluut geen probleem me dat men natuurlijke hennep gaat roken, het effect zal dan echter niet meer zijn dan gewone tabak... Een feit dat de meeste "kwekers" vergeten is immers dat hun zogenaamde "natuurlijke planten" niets anders zijn dan genetische freaks toegespitst op een klein detail van de plant, namelijk een maximale THC productie. Sterker nog, de meeste beste THC hennep planten kunnen niet natuurlijk worden gekweekt, men dient kloning op agar agar basis toe te passen. Op het einde van de rit is de plant dan ook voor niets anders dan dat bruikbaar, THC extractie via de bloembosjes van enkel de vrouwelijke plant.

Niet te lyrisch worden heh...
hennep en marihuana zijn verschillende zaken, hennep is de plantnaam, marihuana is het bestanddeel van de onbevruchte bloemen van de plant. En er bestaan verschillende variaties in de hennepplant, twee voornaamste is sativa en indica. Beide hebben het actieve bestanddeel THC in verschillende gradaties, zoals bij alcohol heeft men bier met 0% alcohol, hennep met 1% THC tot gehaltes van 20% als maximum. Hasj dat is het bestanddeel THC alleen en dat kan van 5% thc tot 99% gaan.
Als men sterke marihuana of hasj gebruikt word er minder in de joint gedaan dus dat dit gevaarlijk zou zijn is fout. Daarbij is er nog nooit een sterfgeval bekend door cannabis gebruik.
Daarbij roken word ten stelligste afgeraden dat heeft zoveel kankerverwekkende stoffen dat dit een zeer slechte manier van gebruik is.
Verdampen waar geen verbranding bij te pas komt is de enige goede manier van cannabis "roken".
In thee en etenswaren is ook een goede manier van gebruik alleen is het veel moeilijker dosseerbaar.
Lees ten minste een dun boekje eens van drugs: vb. Uit je bol van Gerben Helling & Hans Plomp.
Misschien kan dit de mensen overtuigen dat drugs veel te bieden heeft voor de mensheid.
Het eerste misbruik van recht is het voorrecht

Vandebos
Berichten: 16087

#40 , 12 jul 2011 16:35

Marihuana is de straatnaam voor die delen van de hennepplant die THC in ongezuiverde toestand bevatten in voldoende grote hoeveelheid om makkelijk rookbaar te zijn én een roes te veroorzaken.

Hasjiesh of hasj is het verzamelde harsextract dat THC in geconcentreerde vorm bevat. (voornamelijk afkomstig uit Noord Afrikaanse landen) het voordeel van deze productie is zowat de gehele vrouwelijke als mannelijk plant kan gebruikt om de thc aan te onttrekken.

Tenminste dat was de theorie tot voor enige jaren; met de opkomst van producten zoals ice weed, BHO ea. is de grens tussen beide ernstig vervaagd en dient men men zich langzamerhand af te vragen te vragen of THC nog wel als een soft drug kan beschouwd worden; de aanwezigheid van een zestigtal cannabinoïden waaronder voornamelijk delta-8 en delta-9 tetrahydrocannabinol (wat ook de reden is waaronder verslaving wordt afgeremd, een veelvoud aan verschillende stoffen) is namelijk drastisch beperkt in deze nieuwe generatie producten.

Wat betreft natriumlampen ipv infrarood heb je gelijk. wat betreft het stroomgebruik... dat is een ander verhaal. Stroomverbruik per wijk wordt samen met warmteisolatie en -uitstoot tegenwoordig gebruikt als primair detectiemiddel voor binnenhuiskweek.

jpc6000
Topic Starter
Berichten: 204
Locatie: Lochristi

#41 , 12 jul 2011 16:40

DIT ZAL NOOIT GEBEUREN--- IEMAND DIE DE TOEKOMST VOORSPELT die geloof ik niet.
Alsof dit drugsverbod eeuwig kan blijven bestaan. Alles veranderd zelfs de conservatieven, want die sterven allemaal.
Het begrip "conservatisme" is afgeleid van het Latijnse conservare, dat "beschermen, in ongeschonden toestand bewaren"

Er gaan inderdaad conservatieven dood. Er gaan zelfs elke dag niet rokers dood.
Er worden ook elke dag opnieuw conservatieven geboren. En "progressieven" worden ook wel eens conservatief. Ik denk hierbij bv aan een voormalig politiek journalist van de staatsomroep.
:D :) :o :mrgreen:
Het eerste misbruik van recht is het voorrecht

Fore
Berichten: 1298

#42 , 12 jul 2011 16:45

Bij natriumlampen dient het natrium vergast te worden, dit gebeurt niet bij kamertemperatuur...
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

jpc6000
Topic Starter
Berichten: 204
Locatie: Lochristi

#43 , 12 jul 2011 17:03

Marihuana is de straatnaam voor die delen van de hennepplant die THC in ongezuiverde toestand bevatten in voldoende grote hoeveelheid om makkelijk rookbaar te zijn én een roes te veroorzaken.

Hasjiesh of hasj is het verzamelde harsextract dat THC in geconcentreerde vorm bevat. (voornamelijk afkomstig uit Noord Afrikaanse landen) het voordeel van deze productie is zowat de gehele vrouwelijke als mannelijk plant kan gebruikt om de thc aan te onttrekken.

Tenminste dat was de theorie tot voor enige jaren; met de opkomst van producten zoals ice weed, BHO ea. is de grens tussen beide ernstig vervaagd en dient men men zich langzamerhand af te vragen te vragen of THC nog wel als een soft drug kan beschouwd worden; de aanwezigheid van een zestigtal cannabinoïden waaronder voornamelijk delta-8 en delta-9 tetrahydrocannabinol (wat ook de reden is waaronder verslaving wordt afgeremd, een veelvoud aan verschillende stoffen) is namelijk drastisch beperkt in deze nieuwe generatie producten.

Wat betreft natriumlampen ipv infrarood heb je gelijk. wat betreft het stroomgebruik... dat is een ander verhaal. Stroomverbruik per wijk wordt samen met warmteisolatie en -uitstoot tegenwoordig gebruikt als primair detectiemiddel voor binnenhuiskweek.
Dat is toch zowat ik schreef? THC een softdrug is, natuurlijk, ice weed of wat dan ook is niets speciaals, dat is jongerenpraat. Zoals ze stoefen over alles, dat is hevy. En dat marihuana niet alleen THC bevat maar talozen andere, CBD die anti-psychotisch werkt en al die andere stoffen zijn allemaal uit de oude hennepplant, die is niet veranderd omdat cannabis planten onder lampen staan. Het is natuurlijk zo dat hoe beter een plant de beste omstandigheden heeft om te bloeien hoe beter ze dat doet. Maar dat betekend daarom niet dat die planten meer THC gaan geven. Door stress zouden de planten juist meer THC produceren maar minder bloemen. Dat brengt voor de teler minder op. Het is het gewicht die betaald word dus stressen doen de meeste telers niet. Er zijn momenteel duizenden soorten hennep die allemaal een kruising zijn tussen sativa en indica. Hun THC gehalte licht gemiddeld rond de 12%. Ice weed als het de sterkste soort is rond de 18%.

Men legt in wetenschappelijke programma's uit dat 90% van de levende wezens deze cannabinoiden ontbreken in de hersenen. Dit ontbrekend deel, de cannabinoide past als een ontbrekende schakel perfect in onze hersenen.
Ik ben van het volgende zeker:
Laat een bus gans belgie doorkruisen, de cannabis bus waar men gratis marihuana en hasj mag verdampen en laat dan de bevolking stemmen.
Ik garandeer dat het grootste deel voor legalisering zou zijn.
Het eerste misbruik van recht is het voorrecht

Vandebos
Berichten: 16087

#44 , 12 jul 2011 17:07

Bij 99.99% van de wereldbevolking ontbreken prionen ook in de hersenen terwijl ze daar perfect gedijen... dat wil nog niet zeggen dat ze daar aanwezig dienen te zijn... (alhoewel sommige politici me tegenwoordig doen twijfelen...)

jpc6000
Topic Starter
Berichten: 204
Locatie: Lochristi

#45 , 12 jul 2011 17:08

Bij natriumlampen dient het natrium vergast te worden, dit gebeurt niet bij kamertemperatuur...
????
men kan natriumlampen bij gelijk welke temperatuur ontsteken. Er zit namelijk een starter bij en andere gassen in de lamp die de lamp op temperatuur brengt.
Natriumlampen zijn de gewone geel achtige kleur straatlampen.
Geven een indrukwekkende +/- 90 lummen per watt.
Het eerste misbruik van recht is het voorrecht

Terug naar “Praat café”