Drugsadvocaat gezocht

jojan
Berichten: 739

Re: Drugsadvocaat gezocht

#76 , 14 jul 2011 12:26

Als cannabis hier legaal wordt - zal men slechts kunnen importeren uit landen waar cannabis legaal gekweekt mag worden.

Medische cannabis in Canada is de helft goedkoper dan de prijs op de zwarte markt.

In Nederland is medicinale wiet (gekweekt onder staatstoezicht) duurder dan het spul in de coffeeshop. Het is zelfs zo dat het produceren van de mediwiet de staat honderdduizenden euros kost.
In California is medische wiet ook duurder dan op straat. (Bijna het dubbele). (Californië leent zich enorm goed om zelf te illegaal te kweken).

Hebt u enig idee van wat het kost om een serre te laten draaien? Bovendien gaat u ervan uit dat de kweek zomaar gaat mogen, maar als er al een legalisatie zou komen gaat dit onder zeer strikte voorwaarden zijn. Net zoals er voorwaarden zijn rond het min of meer gedoogbeleid nu (niet in de buurt van scholen, geen crimineel verleden, geen overlast, etc) + er zal inderdaad dan gekeken worden naar THC percentages - wees er maar zeker van dat de legale kweker (zoals legale kwekers van hennep voor vezels nu al) onderworpen zullen worden aan strenge controles. (Tomatenkwekers worden ook gecontroleerd hoor op voedselveiligheid. - en de tomaten die ik thuis kweek, zijn erg lekker, maar wel kleiner en ik heb minder opbrengst dan de tomaatkweker met zijn klimaatgecontroleerde serres).
En als je ziet wat de staat voor belastingen heft op de wel legale genotsmiddelen, mag je hetzelfde verwachten voor uw jointje. (anders is het weer discriminatie he! waarom moet de alcohol drinker wel taksen betalen en de stoner niet!).

jpc6000
Topic Starter
Berichten: 204
Locatie: Lochristi

#77 , 14 jul 2011 12:43

*kuch* jpc de taks op een pakje sigaretten vertegenwoordigt 86% van de prijs in de detailhandel... Als je dergelijke barema's na productiekosten (en daarvoor alle nodige ingrepen nodig om te mogen produceren) gaat heffen dan zal de illegale cannabis goedkoper zijn, beduidend goedkoper...

Ik kan begrijpen dat je dat niet wil inzien maar legalisering van cannabis houdt meer in dan enkel een kb'tje dat men mag kweken en verkopen... veel meer en dat zal aan de kandidaat producenten bergen geld kosten. Geld dat de illegale kweek niet dient te investeren.
Hennep is veel keren gemakkelijker te kweken dan een tabaksplant. En de ganse plant van hennep is bruikbaar. De stengel van de hennepplant is uniek, het blad kan men composteren, het zaad is eetbaar en voor olie. En paar decenia geleden stond Limburg vol van hennepplanten.
Dit is de meest veelzijdige plant op Aarde. Hennep heeft geen pesticiden en herbiciden nodig, het is een onkruid. (onkruid betekend niet, slechte plant!) Marihuana produceren kost minder dan de kostprijs van een tabaksplant,

Cannabis zou niet duurder zijn dan tabak als het legaal word. Mogen zelfs 100% taksen op heffen.

Door het gevoelig onderwerp wil ik niet financieel in detail gaan, maar het is toch geweten dat er met cannabishandel door het verbod veel geld te verdienen valt.
Het eerste misbruik van recht is het voorrecht

jojan
Berichten: 739

#78 , 14 jul 2011 12:59

Waarom slagen de Staat Californië noch de Nederlandse staat er dan in te concureren met de illegaal gekweekte cannabis?

Reclame

jojan
Berichten: 739

#79 , 14 jul 2011 13:04

Hennep kweken (zonder THC) mag in België sinds 1992 - u kan (of kon) er zelfs subsidies van Europa voor krijgen.

Als u uw aanvraag wil indienen: http://lv.vlaanderen.be/nlapps/docs/default.asp?fid=135" onclick="window.open(this.href);return false;

Vandebos
Berichten: 16087

#80 , 14 jul 2011 13:04

Jpc, soms zou het wel beter zijn wat meer van dat spul af te blijven voor te antwoorden, misschien dat je antwoorden dan wat meer aan de realiteit gelinkt zouden zijn. De controles op fruit, groenten en serre kweek zijn hallucinant. Gebruik van herbiciden, pesticiden wordt vastgelegd op specifieke data in die mate dat je product 1 enkel van dag a tot dag z mag gebruiken, product enkel van dag a+2 tot dag z-3, de grond mag wordt regelmatig getest op mest- en gif stoffen, planten mogen enkel van bepaalde stammen komen, personeel is onderworpen aan specifieke cao's enz enz.

En dan heb ik het nog niet over de productie van voedsel waar een restrictie op staat. Achter mijn tuin heb ik een stuk landbouwgrond van een kleine 5ha waarvan er 4.5ha verpacht is aan een bevriende landbouwer; Op de rest van het terrein heb ik een boomgaard voor eigen gebruik ( 3 appelbomen, 2 kerselaars etc etc) een paar jaar terug had die boer toestemming verworven om op die grond ... papavers te kweken voor de verwerking van de zaadjes. (maanzaad bij broden enz..) Ik wist van nougabollen en ga gewoontegetrouw eens per week met de grasmaaier (tractortje) over "mijn" land naar die boomgaard... man man, ik had nog geen 5 meter afgereden of de sterke arm der wet op mijn dak, vragen, identiteitscontrole, nog vragen, huisbezoek, landbouwer verwittigd, de hele bataklan...

Wat denk je dan dat de regels gaan zijn voor de productie van een plant waarbij de intentie wel het verwerven van een verdovend middel is?

Het feit dat de plant voor vele andere toepassing bruikbaar is gaat ook voor geen meter op, Hennep gekweekt voor cannabis heeft één en enkel één doel, bloembollen met een zo hoog mogelijk THC gehalte. De productiemethoden die dit noodzaakt maakt dat de vezels van de plant van inferieure kwaliteit zijn voor wat anders, zaad en olie zijn onmogelijk want de bloempjes worden voor de cannabis gebruikt. Composteren tja, dat kan met ieder ander gewas ook...

jojan
Berichten: 739

#81 , 14 jul 2011 13:05

de controles op hennep kweken zijn ook leuk:
Tijdens de bloei zal het Agentschap voor Landbouw en Visserij steekproefsgewijze controle uitvoeren op het THC–gehalte van de bloeiwijze. Het THC-gehalte mag niet meer dan 0.2% bedragen. De landbouwer moet dan ook met een aangetekend schrijven het begin van de bloei melden aan:


mooi toch ;-)

Redrum
Berichten: 574

#82 , 14 jul 2011 14:06

De controles op fruit, groenten en serre kweek zijn hallucinant.
En daardoor betaal je daar in de winkel extreem hoge prijzen voor?


Die controles zijn er dus al, het is niet zo dat voor één extra produkt alles vanaf nul moet opgebouwd worden. Er lijkt mij inderdaad geen noemenswaardig verschil te zijn met tabaksteelt of wijnproductie.

jojan
Berichten: 739

#83 , 14 jul 2011 14:33

Het grote verschil is dat de goegemeente gesust gaat moeten worden met "kijk eens hoe wij dat hier allemaal controleren".

Als er geen noemenswaardig verschil is met tabak of wijn -> de cannabisaccijns!

Redrum
Berichten: 574

#84 , 14 jul 2011 15:03

Als er geen noemenswaardig verschil is met tabak of wijn -> de cannabisaccijns!
Uiteraard. Alles wat plezant is vraagt om Pigouviaanse belastingen. :lol:

Vandebos
Berichten: 16087

#85 , 14 jul 2011 15:13

Wat ik wenste aan te halen is dat als je de prijs tussen fruit/groente met reglementering en deze zonder reglementering zou vergelijken je inderdaad tot enorme prijsverschillen komt.

Voor tabaks en alcoholproductie is er effectief reeds een systeem aanwezig dat mits enige aanpassingen kan worden overgezet op cannabisteelt maar als je de illusie koestert dat er hierdoor geen extra kosten zijn om aan het bestaande systeem een product toe te voegen die een uitgebreide controle vereist denk ik dat je ernstig teleurgesteld gaat worden. Bovendien, zoals reeds vermeld, zal met de binnenhuis/serrekweek (die met ons klimaat voor degelijke cannabis toch nog steeds een vereiste is) de energiefaktuur een zware rol gaan spelen. Deze faktuur wordt in het illegale circuit gewoon vermeden door af te takken voor de teller...
Als ik me juist herinner is er gisteren nog een woning hierdoor in de fik gegaan?

Dus ja, koester geen illusies, legaal gekweekte cannabis zal een prijsstijging inhouden, of je dat nu graag hoort of niet.

jojan
Berichten: 739

#86 , 14 jul 2011 15:28

En de illegale kwekers gaan rustig voortdoen. De legale kunnen zich beter op THC arme hennep storten want gesubsidieerd! (en die kan rustig buiten groeien).
Ik volg de redenering van Vandebos hierin. Het is een illusie dat legalisatie de prijs onder die van de zwarte markt gaat doen dalen. Dus de uiteindelijke kostprijs voor de belastingbetaler verhoogt, want er moet nog altijd gejaagd worden op de illegale kwekers + er moet bijkomend gecontroleerd worden op de legale kwekers...

jpc6000
Topic Starter
Berichten: 204
Locatie: Lochristi

#87 , 15 jul 2011 16:01

Als cannabis hier legaal wordt - zal men slechts kunnen importeren uit landen waar cannabis legaal gekweekt mag worden.

Medische cannabis in Canada is de helft goedkoper dan de prijs op de zwarte markt.

In Nederland is medicinale wiet (gekweekt onder staatstoezicht) duurder dan het spul in de coffeeshop. Het is zelfs zo dat het produceren van de mediwiet de staat honderdduizenden euros kost.
In California is medische wiet ook duurder dan op straat. (Bijna het dubbele). (Californië leent zich enorm goed om zelf te illegaal te kweken).

Hebt u enig idee van wat het kost om een serre te laten draaien? Bovendien gaat u ervan uit dat de kweek zomaar gaat mogen, maar als er al een legalisatie zou komen gaat dit onder zeer strikte voorwaarden zijn. Net zoals er voorwaarden zijn rond het min of meer gedoogbeleid nu (niet in de buurt van scholen, geen crimineel verleden, geen overlast, etc) + er zal inderdaad dan gekeken worden naar THC percentages - wees er maar zeker van dat de legale kweker (zoals legale kwekers van hennep voor vezels nu al) onderworpen zullen worden aan strenge controles. (Tomatenkwekers worden ook gecontroleerd hoor op voedselveiligheid. - en de tomaten die ik thuis kweek, zijn erg lekker, maar wel kleiner en ik heb minder opbrengst dan de tomaatkweker met zijn klimaatgecontroleerde serres).
En als je ziet wat de staat voor belastingen heft op de wel legale genotsmiddelen, mag je hetzelfde verwachten voor uw jointje. (anders is het weer discriminatie he! waarom moet de alcohol drinker wel taksen betalen en de stoner niet!).
Als het legaal word zullen wij toch zelf ons eigen cannabis kunnen maken? :roll:
Mediwiet die duurder is in apotheek kan ik niet begrijpen.
En als het legaal word dan hoeft hennepkweek niet langer verborgen gehouden te worden zodat gewoon in openlucht kan gekweekt worden.
Als het legaal word moet de staat zich niet moeien met onzin, alleen informatie verzamelen en indien er problemen zijn bijsturen. Vooral op drugsmisbruik.
Wie tomaten zelf kweekt moet toch ook geen belastingen betalen, hou op met mensen voor alles en nog wat te laten betalen.
Als het gekocht word kunnen taxen en belastingen wel. De meeste mensen kopen toch ook tomaten en houden zich toch niet bezig met hun eigen tomaten te kweken?
Het eerste misbruik van recht is het voorrecht

jpc6000
Topic Starter
Berichten: 204
Locatie: Lochristi

#88 , 15 jul 2011 16:13

En de illegale kwekers gaan rustig voortdoen. De legale kunnen zich beter op THC arme hennep storten want gesubsidieerd! (en die kan rustig buiten groeien).
Ik volg de redenering van Vandebos hierin. Het is een illusie dat legalisatie de prijs onder die van de zwarte markt gaat doen dalen. Dus de uiteindelijke kostprijs voor de belastingbetaler verhoogt, want er moet nog altijd gejaagd worden op de illegale kwekers + er moet bijkomend gecontroleerd worden op de legale kwekers...
Controle op wat? Hennepkweek is al meer dan een descenia in NL bezig en is volwassen. Ga eens naar een growshop.
Cannabis is alleen zo duur door het bijna wereldwijd verbod. Is dit legaal dan kost cannabis bijna niets meer.
De prijs is alleen zo duur door het verbod. Met een hennepzaadje, het duurste kost +/-10 euro kunnen honderduizenden stekken gemaakt worden.
Ik wil ook nog even zeggen dat cannabis kweken in zwitserland ook toegelaten is. Daar groeit de cannabis in grote kasten of gewoon in opgenlucht. Al de cannabiszaden worden daar bijna geteelt.
De cannabis word daar verkocht onder het mom van geurkussens. :D
Het eerste misbruik van recht is het voorrecht

jpc6000
Topic Starter
Berichten: 204
Locatie: Lochristi

#89 , 15 jul 2011 16:34

Wat ik wenste aan te halen is dat als je de prijs tussen fruit/groente met reglementering en deze zonder reglementering zou vergelijken je inderdaad tot enorme prijsverschillen komt.

Voor tabaks en alcoholproductie is er effectief reeds een systeem aanwezig dat mits enige aanpassingen kan worden overgezet op cannabisteelt maar als je de illusie koestert dat er hierdoor geen extra kosten zijn om aan het bestaande systeem een product toe te voegen die een uitgebreide controle vereist denk ik dat je ernstig teleurgesteld gaat worden. Bovendien, zoals reeds vermeld, zal met de binnenhuis/serrekweek (die met ons klimaat voor degelijke cannabis toch nog steeds een vereiste is) de energiefaktuur een zware rol gaan spelen. Deze faktuur wordt in het illegale circuit gewoon vermeden door af te takken voor de teller...
Als ik me juist herinner is er gisteren nog een woning hierdoor in de fik gegaan?

Dus ja, koester geen illusies, legaal gekweekte cannabis zal een prijsstijging inhouden, of je dat nu graag hoort of niet.
Er word alleen binnengeteeld omdat het verboden is. De kans dat je gepakt word met buitenteelt is veel te groot. Voor buitenlucht is het enige probleem met cannabis is teveel regen. Maar dat is met tomaten en druiven ook zo er zijn goede jaren en er zijn slechte. Maar in mediteranne landen is dit probleem er niet.
Zie naar de prijs van hasj in vb. Marocco. Daar kost hasj bijna niets hetzelfde met coke, de prijs in Colombia is niets als het hier verkocht word is het een honderd keer meer.
En de kosten van elektriciteit bij cannabisteelt word overdreven.
Een goede kweker bekomt ongeveer 0.5gr/1gr cannabis per watt aan elektriciteit.
1 gr kost +/- 10 euro de gram, kostprijs electriciteit voor 400W x 12uur x 60 dagen= 288.000watt = 288kw x 6 eurocent = 17.28euro kostprijs elektriciteit verkoopprijs cannabis 400 gr (indien 1 gr per watt) x 10 = 4000 euro!
EN ELEKTRICITEIT IS DE GROOTSTE KOST.
Het eerste misbruik van recht is het voorrecht

Vandebos
Berichten: 16087

#90 , 15 jul 2011 16:44

Ik zou die berekening toch maar dringend eens nakijken....

Terug naar “Praat café”