Verkiezingen... Gaan stemmen of niet?

wanton
Berichten: 9899
Locatie: HEIST , bij-den-berg

Re: Verkiezingen... Gaan stemmen of niet?

#46 , 29 sep 2012 17:08

Patje toch ,
ik wist niet dat je in deze affaire zo naief kon zijn. In samenspel met (kab)wouter Beke heeft uw Alexander het gedaan gekregen om de N-VA te laten vallen. BDW kreeg één week om een voorstel te doen , dat afgeblazen werd , vooraleer het gelezen kon zijn. Vandela mocht 100 dagen proberen. Of weet u niet meeer dat deze regering geen meerderheid heeft in Vlaanderen. Maar het zijn wij wel die zullen betalen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

patjebrussel
Berichten: 627

#47 , 29 sep 2012 17:40

Patje toch ,
ik wist niet dat je in deze affaire zo naief kon zijn. In samenspel met (kab)wouter Beke heeft uw Alexander het gedaan gekregen om de N-VA te laten vallen. BDW kreeg één week om een voorstel te doen , dat afgeblazen werd , vooraleer het gelezen kon zijn. Vandela mocht 100 dagen proberen. Of weet u niet meeer dat deze regering geen meerderheid heeft in Vlaanderen. Maar het zijn wij wel die zullen betalen.
Ja, die verdomde democratie toch hé,...
Jij stemt voor wie je wil, ik ook, maar noem me niet naïef ok !!!!!!!!!!!!!! Ik zal wel de enige niet zijn die er zo over denkt. Je nva heeft ook geen meerderheid !!!!
Stop nu maar mee. De feiten zijn wat ze zijn, punt.

Vandebos
Topic Starter
Berichten: 16087

#48 , 29 sep 2012 17:51

Mag ik diegenen die hier kwistig met namen rondstrooien vriendelijk verzoeken dit te doen op bv. http://www.politics.be" onclick="window.open(this.href);return false;?

Reclame

Creatief
Berichten: 2513

#49 , 29 sep 2012 21:25

Mag ik diegenen die hier kwistig met namen rondstrooien vriendelijk verzoeken dit te doen op bv. http://www.politics.be" onclick="window.open(this.href);return false;?
Hum, dat is een leuk draadje dat je daar aangeeft, Mister vandebos! :D :D

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#50 , 29 sep 2012 22:04

Ga je stemmen of niet? Waarom?
Ja ik ga stemmen.....maar ik stem enkel piano's.
Omdat politici na het stemmen nog valser klinken.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Vandebos
Topic Starter
Berichten: 16087

#51 , 29 sep 2012 23:43

Als je met 4 miljoen mensen 5000 piano's zou stemmen zouden ze ook vals klinken...

dieke
Berichten: 1299

#52 , 30 sep 2012 02:15

Ga je stemmen of niet? Waarom?
Ja ik ga stemmen.....maar ik stem enkel piano's.
Omdat politici na het stemmen nog valser klinken.
Eens kijken hoe vals het hier zou klinken als er geen enkele politicus meer zou zijn.

Je kan/mag van mij zo negatief denken over politici en alle clichés bovenhalen, maar hen allemaal tegelijk aanhalen als reden om niet te stemmen, vind ik hetzelfde als zeggen dat je alle geloof in de nood aan een beleid verloren bent. M.a.w. dan ben je dus gewoon een anarchist en geloof je dus dat het beter is als een land helemaal niet wordt bestuurd.

Noem mij dan maar naïef, maar als blijkt dat ik vorige keer op de verkeerde heb gestemd, probeer ik volgende keer gewoon iemand anders. Vanuit de -in mijn ogen- gezonde naïviteit dat er wel degelijk mensen bestaan die in de politiek stappen/zitten omdat ze daadwerkelijk een goed beleid willen gaan voeren én vanuit de overtuiging dat een land leiding nodig heeft, want dat we zonder leiding elkaar binnen de kortste keren de ogen uitkrabben. Een vooruitzicht dat mij nog heel wat minder aantrekkelijk lijkt dan de kans om een paar vals klinkende politici aan het bewind te krijgen. Als ik niet de enige ben die die bepaalde politici vals vond klinken, kunnen ze na hun termijn op zoek naar wat anders.

Vandebos
Topic Starter
Berichten: 16087

#53 , 30 sep 2012 11:40

Wat mij bovenmatig stoort is dat op enkele accentpunten na praktisch alle partijen dezelfde agenda hebben en ze allemaal vervolgens lustig elkaars agendapunten afbreken ... Dit jaar was is er voor de gemeenteverkiezingen iemand die een gemeentepartij "beu" heeft opgericht omdat hij voor de xde keer was uitgenodigd om te gaan zetelen en had ontdekt dat als je kandidaat bent je niet mag zetelen. Hopelijk is er tegen 2014 een nationale partij "beu". Kwestie van een onmiskenbaar standpunt te kunnen innemen.

Ik vraag me trouwens af of iemand al ooit het huidige stemproces bij het grondwettelijk hof heeft aangevochten op basis van een flagrante schending van het gelijkheidsbeginsel: ongeacht mijn mening kan ik immers alleen maar "voor" een partij of politicus stemmen. "Tegen" een partij of politicus stemmen is onmogelijk zonder een ander te bevoordelen... :twisted:

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#54 , 30 sep 2012 12:14

Dit jaar was is er voor de gemeenteverkiezingen iemand die een gemeentepartij "beu" heeft opgericht omdat hij voor de xde keer was uitgenodigd om te gaan zetelen en had ontdekt dat als je kandidaat bent je niet mag zetelen.
Zijn lijst is door het gemeentelijk hoofdbureau geweigerd. Hij mag (moet) dus toch gaan zetelen ...

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#55 , 30 sep 2012 13:07

Ik vraag me trouwens af of iemand al ooit het huidige stemproces bij het grondwettelijk hof heeft aangevochten op basis van een flagrante schending van het gelijkheidsbeginsel: ongeacht mijn mening kan ik immers alleen maar "voor" een partij of politicus stemmen. "Tegen" een partij of politicus stemmen is onmogelijk zonder een ander te bevoordelen... :twisted:
zou niet lukken, je bent immers niet verplicht om te stemmen :p.

Vandebos
Topic Starter
Berichten: 16087

#56 , 30 sep 2012 16:42

Dit jaar was is er voor de gemeenteverkiezingen iemand die een gemeentepartij "beu" heeft opgericht omdat hij voor de xde keer was uitgenodigd om te gaan zetelen en had ontdekt dat als je kandidaat bent je niet mag zetelen.
Zijn lijst is door het gemeentelijk hoofdbureau geweigerd. Hij mag (moet) dus toch gaan zetelen ...
Dat had ik niet gehoord.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#57 , 30 sep 2012 18:40

Alvorens men zich kandidaat mag stellen zou men die lieden aan de leugendetector moeten koppelen terwijl ze hun beloften met luide stem voorlezen..
Ik heb beroepsmatig veel met politici contact gehad, ik kan verzekeren dat voor 90 percent van hen hun verstand niet terug te vinden is in hun hoofd maar wel in hun kl.....n.
Ik begrijp zeer goed dat de goeddenkende burger gedegouteerd is door de heerschappij van de gilde van egocentrici en daarom overwegen om niet meer te gaan stemmen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

dieke
Berichten: 1299

#58 , 30 sep 2012 18:57

Nogmaals, roharro, wat is dan het alternatief? Een volk zonder leiding? Veel plezier daarmee.

Ik vind het altijd zo makkelijk gezegd en zo veralgemenend ook. Met alle respect, maar als die 90 percent volgens jou echt waarheid is, waarom stimuleer je dan geen mensen die je wel vertrouwt om zich kandidaat te stellen? Waarom stel je jezelf dan geen kandidaat?

Het is het één of het ander: of, je geeft het inderdaad op en je tekent dus voor een volk zonder leiding, of je probeert er (zelf) wat aan te doen. Aan de kant gaan staan roepen dat het allemaal mensen zijn met hun verstand in hun kl....n, sorry, maar dat vind ik dus de gemakkelijkheidsoplossing. We zijn toch wel degelijk met zijn allen verantwoordelijk hoor.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#59 , 30 sep 2012 19:16

@Dieke: Ik ben nooit kandidaat geweest omdat het uit hoofde van mijn statuut verboden was.
Nu ben ik niet meer beroepsactief maar bevind mij in een overgangsfaze tijdens dewelke nog een aantal beperkingen geldt.

Ik ben uiteraard voor democratie. Maar wat ik wil benadrukken is simpelweg dat de politiek de verkeerde mensen aantrekt: meestal niet uit de "topcategorie" van begenadigde breinen, zelfzekerheid eerder omgekeerd evenredig met intellect en goede bedoelingen en egocentrisme troef.....

Ik wil hier de 10 percent correcte en oprechte politici niet bij betrekken (terug te vinden in alle partijen.) Voor hen is het immers een nachtmerrie om te moeten rekening houden met een kudde koerskemels aangedreven door primitieve driften ipv door gezond verstand.
Laatst gewijzigd door roharro op 30 sep 2012 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#60 , 30 sep 2012 19:18

Ik heb beroepsmatig veel met politici contact gehad, ik kan verzekeren dat voor 90 percent van hen hun verstand niet terug te vinden is in hun hoofd maar wel in hun kl.....n.
Vreemd dat al die mensen dan wel diverse diploma's scoren... Of zouden ze die "gekocht" hebben volgens jij?

Getekend: Iemand wiens verstand in zijn hoofd te vinden is én toch opkomt bij de verkiezingen.

Terug naar “Praat café”