eindelijk rookverbod

xena
Topic Starter

eindelijk rookverbod

#1 , 30 jun 2011 14:12

.
Laatst gewijzigd door xena op 20 okt 2011 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 30 jun 2011 14:29

Vind ik persoonlijk geen slechte zaak, dat rookverbod. Alhoewel tooghangen me nooit echt heeft geïnteresseerd zal het bij het uitgaan de dingen toch wat leuker. Ik heb niets tegen rokers maar tegen het feit dat ze me verplichten hun smurrie mee te roken en tegen de afgrijselijke stank die in je kleding blijft hangen.

xena
Topic Starter

#3 , 30 jun 2011 14:57

.
Laatst gewijzigd door xena op 20 okt 2011 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

eylis
Berichten: 8847

#4 , 30 jun 2011 15:13

een vraagje mbt die materie...
hoe zit het eigenlijk met die E-sigaret? (electronische led-verdamper met of zonder nicotine)
Het schijnt dat die wél mag "gebruikt" worden in de café's omdat die niet valt onder de tabakswaren, maar vreemd genoeg onder de medicijnen.
Heb al gehoord dat rokers er zich alternatief mee kunnen plezieren
(en het is minder duur)
en de accijnzen hebben er 0 inkomsten aan...

xena
Topic Starter

#5 , 30 jun 2011 15:44

.
Laatst gewijzigd door xena op 20 okt 2011 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Carinecn
Berichten: 103

#6 , 30 jun 2011 15:49

En wat met de terrasjes?

eylis
Berichten: 8847

#7 , 30 jun 2011 15:58

nee xena:
er wordt géén vuur gemaakt en dus geen rook met teer;
je kan kiezen met of zonder nicotine: het werkt met waterdamp dat door een LEDlampje opgewarmd wordt.
Het is dus alsof je een miniwaterketeltje stoomt.
De uitgeademde waterdamp vervliegt en laat 0 sporen na...

sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#8 , 30 jun 2011 16:48

toppunt van hypocrisie van de overheid

mocht het hun echt te doen zijn om de volksgezondheid, zou roken helemaal verboden worden
nu krijgen ze nog genoeg inkomsten uit tabak, dus ...

ik ben al 10 jr gestopt met roken, maar ik ben tegen de onverdraagzaamheid die door de stemmingsmakers in dit land gepredikt wordt

wat mij evenveel stoort op restaurant is een dame die flink opgekalefaterd is, en uren tegen wind stinkt
de cafés hebben een aantal jaren geleden flink moeten investeren in rookafzuiging, en nu is die investering dus voor niks geweest
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#9 , 30 jun 2011 17:29

En ik hoop dat sommigen dan ophouden met te kankeren nu ze hun goesting hebben want ook daar wordt je doodziek van.
En de hardste kankeraars zijn veelal ook diegene die hun auto nemen om een fles melk te halen en liever dagelijks uren in
de file staan. Rookverbod ? goede zaak maar een veel te zwaar overtrokken gestigmatiseerd thema. Kankerliga ? Ja kankeren
over rook maar ik hoor ze weinig of niks doen of sensibiliseren omtrent vele voedingsadditieven zoals het zeer zwaar te veroordelen
aspartaan.

ook hier ex roker maar iemand die bij mij op bezoek is ga ik de deur niet uitjagen hoor. Meest rokers die ik kan zijn hoffelijk genoeg om wat minder te roken als het daar op aankomt. Maar verdraagzaamheid is een uitstervend begrip.
Zoals ik zei dagelijks met de file-neus in de uitlaatgassen maar owee als iemand 5 mtr verder een sigaret opsteekt.
In onze werplaats van 800 M2 die 7 meter hoog is staan 5 man waarvan 2 roken. En ja die mogen van mij binnen blijven
Fijn stof van bvb de heftruck zal vele malen erger zijn dan het pafferke van die 2 man om maar van de rest van de producten te zwijgen die we gebruiken. En op onze buro van mij en mijn vennoot in ons bedrijf ja daar wordt gerookt en af en toe zeg ik eens: kan da nie wa minder ja of ik zet wel eens een venster open. t' Komt bij ons dus van 2 kanten
Maar t'is nog altijd mijn kot en niet da van een ander. Er zijn veel meer andere zaken qua veiligheid en gezondheid die bij ons echt van tel zijn ipv het tabaksdebat.
Laatst gewijzigd door ganapathi tantra op 30 jun 2011 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

xena
Topic Starter

#10 , 30 jun 2011 17:38

.
Laatst gewijzigd door xena op 20 okt 2011 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.

sardineke
Berichten: 64

#11 , 30 jun 2011 20:01

En ik hoop dat sommigen dan ophouden met te kankeren nu ze hun goesting hebben want ook daar wordt je doodziek van.
Maar verdraagzaamheid is een uitstervend begrip.
Waar zit de verdraagzaamheid tov niet rokers?
Kunnen rokers niet verdraagzaam zijn en gewoon buiten hun sigaretje roken ipv niet rokers hun sigarettenrook op te dringen en dan onverdraagzaamheid aan te wrijven?
Kunnen rokers niet verdragen dat niet rokers tabaksvrije lucht willen inademen?
Geluk is de kunst een boeket te maken van de bloemen waar je bij kan

eylis
Berichten: 8847

#12 , 30 jun 2011 20:12

euh misschien met de rookvrije E-sigaret??

Vandebos
Berichten: 16087

#13 , 30 jun 2011 20:21

één gevecht per keer...

Ik geef je geen ongelijk wat betreft sommige voedsel additieven maar je kan nog altijd besluiten een ander product te nemen... Je kan niet besluiten in een café de rook niet in te ademen en enkel de lucht ertussen te gebruiken.

E sigaret wordt in België nog steeds beschouwd als een geneesmiddel en zal dit ook lange tijd nog blijven. Dit komt omdat er ampullen met zeer hoge concentraties nicotine in gebruikt worden. In feite kan je ze beschouwen als de lite versie van morfinepompjes die worden gebruikt bij chronische pijnbestrijding (principegewijs).

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#14 , 30 jun 2011 20:58

En ik hoop dat sommigen dan ophouden met te kankeren nu ze hun goesting hebben want ook daar wordt je doodziek van.
Maar verdraagzaamheid is een uitstervend begrip.
Waar zit de verdraagzaamheid tov niet rokers?
Kunnen rokers niet verdraagzaam zijn en gewoon buiten hun sigaretje roken ipv niet rokers hun sigarettenrook op te dringen en dan onverdraagzaamheid aan te wrijven?
Kunnen rokers niet verdragen dat niet rokers tabaksvrije lucht willen inademen?
dat bedoel ik dus
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Fore
Berichten: 1298

#15 , 30 jun 2011 20:59

vele voedingsadditieven zoals het zeer zwaar te veroordelen aspartaan
Ik heb ooit nog een eindwerk over voedsel additieven geschreven, zoals hoe "slecht" aspartaam is en de ophemeling van stevia.

Over zulke onderwerpen is er de grootste onzin geschreven

Maar dat is voer voor een andere discussie


----------------------------

Nu in restaurants is rookvrij het beste wat er kon gebeuren, maar wat met de sigarenbar? :p
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Terug naar “Praat café”