De ultieme discrimininatie ( vervolg , vers blad )

Janssens jan
Topic Starter
Berichten: 69

De ultieme discrimininatie ( vervolg , vers blad )

#1 , 18 jan 2010 09:39

We hebben het niet over de varianten ( dit is al complex genoeg ) :

1/ Ouderschap : is het resultaat van een liefdes “ DAAD “ gepleegd door een man EN een vrouw .
2/ In dit verhaal staan centraal :
a ) De moeder die de facto biologisch is .
b )De biologische vader .
3/ Van oudsher houden zowel vrouwen als mannen ervan om in de verkeerde koffer te duiken met soms het gevolg dat hier ook ouderschap onstaat .
4/ Vervelend soms voor deze laatsten ….( Ik las ergens : de man zou beter eens nadenken vooraleer hij zijn lul tussen de “ labia’s “ wringt van een Dame … moet de Dames dit dan niet ? ... nadenken ) .
5/ Om dit probleem op te lossen / te regelen heeft de wetgever er het volgende op gevonden : de wettelijke vader !
6/ De goede huisvader , wanneer hij deze status bereikt , erkent wettelijk in volle vertrouwen
dat hij vader geworden is .
7/ De eer komt aan andere denkers toe die stellen dat :
a/ Moederschap een zekerheid is .
b/ wettelijk vaderschap weinig te maken heeft met biologie , en een culturele uitvinding is .
De vader is eigenlijk de man die het kind symbolisch erkent als het zijne op grond van een wettelijke regeling OP BASIS VAN VERTROUWEN !
8/ Wat nu , als blijkt dat dit vertrouwen is geschaad ?
Bvb : Vinden jullie normaal dat een BEDROGEN wettelijke vader , blijvend in het onderhoud moet voorzien van een kind dat niet van hem is ?
Valt deze eer niet eerder te beurt aan de Dames en Heren die ze respectievelijk verwekt en gebaard hebben ?

3399AAaa
Berichten: 818

#2 , 18 jan 2010 09:57

Ik vraag mij af hoe oud die kleine was toen u dat te weten kwam?
En of die kleine - die ondertussen waarschijnlijk volwassen is - dat nu zelf al weet, dat u niet de bio vader bent?
En zo ja, hoe die 'zoon' van u daarop reageert(de)?

Als vrouw zou ik dergelijk geheim geen negen maanden in mijn buik kunnen dragen, maar blijkbaar zijn velen daartoe wel in staat....
Plus est en vous

Rebel-with-a-cause
Berichten: 1216

#3 , 18 jan 2010 10:09

Bvb : Vinden jullie normaal dat een BEDROGEN wettelijke vader , blijvend in het onderhoud moet voorzien van een kind dat niet van hem is ?
Valt deze eer niet eerder te beurt aan de Dames en Heren die ze respectievelijk verwekt en gebaard hebben ?
Wat bedoel je hiermee?
Van zodra bekend is dat een kind niet van de vader is, kan deze toch de nodige stappen ondernemen om niet BLIJVEND in het onderhoud te moeten voorzien!

De BLIJVEND is m.i. een eigen keuze.

Reclame

Janssens jan
Topic Starter
Berichten: 69

#4 , 18 jan 2010 10:23

Ik vraag mij af hoe oud die kleine was toen u dat te weten kwam?
En of die kleine - die ondertussen waarschijnlijk volwassen is - dat nu zelf al weet, dat u niet de bio vader bent?
En zo ja, hoe die 'zoon' van u daarop reageert(de)?

Als vrouw zou ik dergelijk geheim geen negen maanden in mijn buik kunnen dragen, maar blijkbaar zijn velen daartoe wel in staat....
Staat U mij toe van deze vragen niet te beantwoorden ?
Ik zou er absoluut geen probleem met hebben om dit in een persoonlijk gesprek te doen ( uw partner mag daar gerust bij aanwezig zijn ) .

Janssens jan
Topic Starter
Berichten: 69

#5 , 18 jan 2010 10:25

Bvb : Vinden jullie normaal dat een BEDROGEN wettelijke vader , blijvend in het onderhoud moet voorzien van een kind dat niet van hem is ?
Valt deze eer niet eerder te beurt aan de Dames en Heren die ze respectievelijk verwekt en gebaard hebben ?
Wat bedoel je hiermee?
Van zodra bekend is dat een kind niet van de vader is, kan deze toch de nodige stappen ondernemen om niet BLIJVEND in het onderhoud te moeten voorzien!

De BLIJVEND is m.i. een eigen keuze.
Blijkbaar niet beste , behoudens wat er mijn inziens als gebrekkige wetgeving bestaat : zie wat Scorpioen aan in formatie geeft wat dit betreft :
Code:
Art. 318. <W> § 1. Tenzij het kind bezit van staat heeft ten aanzien van de echtgenoot, kan het vermoeden van vaderschap worden betwist door de moeder, het kind, de man ten aanzien van wie de afstamming vaststaat en de persoon die het vaderschap van het kind opeist.
(lid 2 geschrapt) <W>
§ 2. (De vordering van de moeder moet worden ingesteld binnen een jaar na de geboorte.) De vordering van de echtgenoot moet worden ingesteld binnen een jaar na de ontdekking van het feit dat hij niet de vader van het kind is, die van de man die het vaderschap van het kind opeist moet worden ingesteld binnen het jaar na de ontdekking van het feit dat hij de vader van het kind is en die van het kind moet worden ingesteld op zijn vroegst op de dag waarop het de leeftijd van twaalf jaar heeft bereikt en uiterlijk op de dag waarop het de leeftijd van tweeëntwintig jaar heeft bereikt (of binnen een jaar na de ontdekking van het feit dat de echtgenoot zijn vader niet is). <W>

Erger nog ( dixit de Jan )

Vroeger kon het niet, maar nu kan ook de biologische vader een procedure ontkenning vaderschap opstarten ( vermeld bijkomend Scorpioen ) .

Wie is hier stapelgek ? ( vraagt Jan zich af )

3399AAaa
Berichten: 818

#6 , 18 jan 2010 11:44

Sorry JJ, mijn vraag was niet zozeer uit voyeurisme bedoeld, maar eerder ook vanuit juridisch standpunt maak ik me de bedenking hoe het komt dat er nooit iets ondernomen werd, ofwel door uzelf of door uw 'zoon', of waarom een ondernomen actie misschien niet succesvol bleek. Ik wilde daar even op anticiperen vooraleer verder juridisch na te denken.

Ik vroeg me bijvoorbeeld af in hoeverre het bezit van staat zich tegenover u heeft gemanifesteerd. Bent u bijvoorbeeld vertrokken, direct bij haar zwangerschap of heeft ze dat nog een aantal jaren verzwegen, enzovoort...en misschien nog andere zaken die tot een oplossing kunnen leiden.
Plus est en vous

JohnD
Berichten: 3580

#7 , 18 jan 2010 11:51

Als vrouw zou ik dergelijk geheim geen negen maanden in mijn buik kunnen dragen, maar blijkbaar zijn velen daartoe wel in staat....
Laat staan 47 uren, want dat is de gemiddelde tijd dat een vrouw een geheim kan bewaren. Onlangs nog gehoord in de slimste mens geloof ik.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Janssens jan
Topic Starter
Berichten: 69

#8 , 18 jan 2010 12:08

Sorry JJ, mijn vraag was niet zozeer uit voyeurisme bedoeld, maar eerder ook vanuit juridisch standpunt maak ik me de bedenking hoe het komt dat er nooit iets ondernomen werd, ofwel door uzelf of door uw 'zoon', of waarom een ondernomen actie misschien niet succesvol bleek. Ik wilde daar even op anticiperen vooraleer verder juridisch na te denken.

Ik vroeg me bijvoorbeeld af in hoeverre het bezit van staat zich tegenover u heeft gemanifesteerd. Bent u bijvoorbeeld vertrokken, direct bij haar zwangerschap of heeft ze dat nog een aantal jaren verzwegen, enzovoort...en misschien nog andere zaken die tot een oplossing kunnen leiden.
Begrijp mij niet verkeerd beste A ,

Je eerdere vragen eerlijk beantwoorden zou het risico kunnen creeeren ( ? ) dat ik hierdoor traceerbaar wordt . Op zichzelf voor mij niet belangrijk , wel naar de personen toe die mij dierbaar zijn .

Wel dit : toen het bekend geraakte was het reeds te laat om te reageren ( wat slechts een deel van het probleem is ) .

Vandebos
Berichten: 16087

#9 , 18 jan 2010 12:14

Sorry JJ, mijn vraag was niet zozeer uit voyeurisme bedoeld, maar eerder ook vanuit juridisch standpunt maak ik me de bedenking hoe het komt dat er nooit iets ondernomen werd, ofwel door uzelf of door uw 'zoon', of waarom een ondernomen actie misschien niet succesvol bleek. Ik wilde daar even op anticiperen vooraleer verder juridisch na te denken.

Ik vroeg me bijvoorbeeld af in hoeverre het bezit van staat zich tegenover u heeft gemanifesteerd. Bent u bijvoorbeeld vertrokken, direct bij haar zwangerschap of heeft ze dat nog een aantal jaren verzwegen, enzovoort...en misschien nog andere zaken die tot een oplossing kunnen leiden.
Begrijp mij niet verkeerd beste A ,

Je eerdere vragen eerlijk beantwoorden zou het risico kunnen creeeren ( ? ) dat ik hierdoor traceerbaar wordt . Op zichzelf voor mij niet belangrijk , wel naar de personen toe die mij dierbaar zijn .

Wel dit : toen het bekend geraakte was het reeds te laat om te reageren ( wat slechts een deel van het probleem is ) .
Je kan altijd met 3399AAaa per pb hierover spreken in alle discretie... alhoewel je hopelijk wel begrijpt dat velen hier met belangstelling volgens. (denk dat er vele koekoekseieren in België gelegd worden.)

Janssens jan
Topic Starter
Berichten: 69

#10 , 18 jan 2010 12:22

Sorry JJ, mijn vraag was niet zozeer uit voyeurisme bedoeld, maar eerder ook vanuit juridisch standpunt maak ik me de bedenking hoe het komt dat er nooit iets ondernomen werd, ofwel door uzelf of door uw 'zoon', of waarom een ondernomen actie misschien niet succesvol bleek. Ik wilde daar even op anticiperen vooraleer verder juridisch na te denken.

Ik vroeg me bijvoorbeeld af in hoeverre het bezit van staat zich tegenover u heeft gemanifesteerd. Bent u bijvoorbeeld vertrokken, direct bij haar zwangerschap of heeft ze dat nog een aantal jaren verzwegen, enzovoort...en misschien nog andere zaken die tot een oplossing kunnen leiden.
Begrijp mij niet verkeerd beste A ,

Je eerdere vragen eerlijk beantwoorden zou het risico kunnen creeeren ( ? ) dat ik hierdoor traceerbaar wordt . Op zichzelf voor mij niet belangrijk , wel naar de personen toe die mij dierbaar zijn .

Wel dit : toen het bekend geraakte was het reeds te laat om te reageren ( wat slechts een deel van het probleem is ) .
Je kan altijd met 3399AAaa per pb hierover spreken in alle discretie... alhoewel je hopelijk wel begrijpt dat velen hier met belangstelling volgens. (denk dat er vele koekoekseieren in België gelegd worden.)
Aaahhhh ,
Ik hou nog altijd het meest van het menselijk contact , het tete à tete ( ik bedoel hoofd : ik vind het hoedje niet op mijn klavier ) .

Vandebos
Berichten: 16087

#11 , 18 jan 2010 12:40

lol, kijk eens naast de P ^^

JohnD
Berichten: 3580

#12 , 19 jan 2010 14:14

lol, kijk eens naast de P ^^
Links van mijn P staat wel een O en rechts dit [ of { en mijn hoedje ^ staat boven mijn 6.

Geen Waals toetsenbord voor mij, dank u. Al genoeg toegevingen gedaan hadden vind ik.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Vandebos
Berichten: 16087

#13 , 19 jan 2010 14:28

ehehe

Ben dit zodanig gewoon dat ik er niet meer over denk maar je hebt ten dele gelijk. Het toetsenbord dat ik gebruik heeft een Franstalige indeling, NIET Waals.

Reden is eenvoudig dit type wordt niet gemaakt met Belgisch/Nederlandstalige indeling.

JohnD
Berichten: 3580

#14 , 19 jan 2010 15:26

Ja Waals was maar een grapje natuurlijk, want zoiets bestaat natuurlijk niet.
Wij in Vlaanderen moeten ons schikken en maar met een AZERTY tevreden zijn zoals in Frankrijk.
Ik had vroeger een zakcomputer Psion, en daar vond ik het ookal oervervelend om telkens een shifttoets te moeten indrukken voor een cijfer. En veel cijferwerk is natuurlijk een van de hoofdbezigheden van zo'n zakcomputers. Dus gauw naar Qwerty Ned. overgestapt.
Later een laptop ook Qwerty.
De nieuwere laptops hebben een afzonderlijk cijferbord, maar zijn dan hierdoor ook wel breder geworden. Dat heb je allemaal niet nodig met een QWERRTY waar de cijfers vanonder staan.
En voor die ene keer dat ik dan zo'n accent aigu of zo moet gebruiken, ga ik me echt niet moe maken om op te zoeken waar ik dat onder de speciale tekens vind..
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

jokeenfamilie
Berichten: 36

#15 , 19 jan 2010 18:11

Mama sur.....papa peut-etre........[/b]

Terug naar “Praat café”