Moegetergd als man!

hendrik1
Topic Starter
Berichten: 258

Moegetergd als man!

#1 , 11 nov 2009 19:20

Hoi,
het is actueel, en blijft een constante: man neemt het recht in eigen handen!
Ik heb steeds het idee wanneer ik weer eens lees in de pers:"jaloerse ex vermoordt zijn ex vrouw"...wat dreef die man tot die daad?
Het feit dat hij al dan niet jaloers is wordt maatschappelijk zoiezo niet in vraag gesteld...het is het gemakkelijkst om de publieke opinie te overtuigen van deze uitgangsposite, anders dan te zggen: ex-vrouw heeft er zelf om gevraagd!
Ik keur moord niet goed edm...maar....steek de hand eens in eigen boezem hé : o slachtoffervrouwen die jullie allemaal zijn....
Het gerecht staat aan jullie zijde, tot de dag dat de wet van de jungle(uitgelokt door jullie eigen laffe houding thx to vrouwe justitia) jullie uiteindelijk in jullie graf krijgt. Een grafopschrift:"en vrouwe justitia stond aan haar zijde" zal dan ook de enige mogelijke eer zijn die hieruit te halen is!

doei

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#2 , 12 nov 2009 02:35

slachtoffervrouwen die jullie allemaal zijn....
Het is niet omdat wij 2x tegen de Duitsers hebben gevochten in de 2 wereldoorlogen dat alle Duitsers slecht zijn hé !!!

Met dergelijke uitspraken moet je toch echt opletten omdat het grote groepen mensen onterrecht kwetst!!! Mannen en vrouwen zijn nu eenmaal verschillend, maar en dat moet ook gezegd worden dat ze meer met elkaar gemeen hebben dan er verschillen zijn.

Nog maar 100 jaar geleden konden de meeste vrouwen nergens terrecht als ze slachtoffer van geweld waren. Het is echt niet de schuld van de vrouwen dat er geen nationale mannendag of mannenrechtendag is hé.

Het is wel de eerste keer dat ik op de radio hoorde tijdens de nationale vrouwendag (11 nov. 2009) dat vrouwen eisen dat mannen zouden verplicht moeten worden om het bevallingsverlof op te nemen. Het idee is dat de huishoudelijke taken/zorgen voor de kinderen samen moeten gedeeld worden.

RR

hendrik1
Topic Starter
Berichten: 258

#3 , 12 nov 2009 11:38

idd rr,

is een beetje ongelukkig geschreven :oops: . Mijn punt is gewoon: sommige!!! :wink: vrouwen maken er een sport van om hun ex zoveel mogelijk te treffen, dat het in sommige!!! :wink: gevallen te verstaan is (niet goed te keuren!) dat de stoppen doorslaan.
Maar tegen dat zeer geraffineerd gepest heeft het slachtoffer, indien hij van het mannelijk geslacht is, nauwelijks juridische steun.
allez, kga erover zwijgen nu :|

Reclame

jokeenfamilie
Berichten: 36

#4 , 13 nov 2009 16:01


hendrik1
Is idd zeer ongelukkig geschreven !
Je moest je schamen zoiets te schrijven...
Je kwetst er idd mensen (vrouwen) mee die net het tegenovergestelde mee-maakten!!!
Ik ken nl vrouwen die zoals jij misschien 'slachtoffer' zijn
en die nergens terecht konden en nu de dupe zijn van alles.
Ik keur moord ook niet goed , maar begrijp ook dat bepaalde
vrouwen het recht in eigen handen zouden willen nemen.
En ... vrouwe justitia die heeft haar blinddoek aan...
Kga er geen woorden meer aan vuil maken , jou frustratie mag je niet veralgemenen
foei

hendrik1
Topic Starter
Berichten: 258

#5 , 13 nov 2009 16:04

jokeenfamilie,

kzal het niet meer doen! :cry:
Het is wel géén frustratie hoor, alleen een bedenking!
Khad al gezegd dat ik erover zou zwijgen (want ligt dus duidelijk gevoelig) dus vanaf nu zwijg ik hierover.....maar kheb wel een punt :roll:

dada

3399AAaa
Berichten: 818

#6 , 13 nov 2009 16:37

er zijn ook mannen die alles uit de kast halen.... de soorten truukjes verschillen dikwijls, maar de essentie blijft...

jokeenfamilie
Berichten: 36

#7 , 15 nov 2009 11:19

Ja, er zijn vaneigens ook mannen die alles uit de kast halen en soms veel
pijnlijker nog en op een subtielere manier...
Ik maakte het aan de lijve mee.... (gelukkig is alles voorbij nu en zijn mijn ogen op tijd open gegaan ) en het is niet moeilijk om een kind -jongere tegen de een of de ander op te zetten, geloof mij maar!
Ik heb nu een goeie band met beide ouders en daar wil ik nog van genieten, nu het nog kan !!!!
Dat wens ik trouwens aan iedereen.
Fijne dag nog jo

mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#8 , 18 nov 2009 12:18

Ook ik ben redelijk beledigd door de OP ... Ikzelf, een VROUW, heb het "genoegen" te moeten leven met het feit dat mijn ex, een MAN dus, absoluut weigert een eerlijke regeling voor onze gezamenlijke bezittingen goed te keuren. Hij heeft alle contact verbroken en alles moet nu via advocaten ... en dit puur uit pesterij omdat ik zijn hoer niet meer wou zijn ... tja ...

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#9 , 18 nov 2009 20:04

zeg ja tegen mevr. nee

Minister van Gelijke Kansen Joëlle Milquet (CDH) wil vaste quota opleggen om vrouwen aan de top te krijgen bij overheidsbedrijven en bij beursgenoteerde bedrijven. Dat is ook nodig want vrouwen blijven in België sterk ondervertegenwoordigd.

Concreet wil Milquet dat alle autonome overheidsbedrijven, zoals de Spoorwegen en de Post, en beursgenoteerde privébedrijven ten laatste over 7 jaar minstens een derde vrouwen hebben in hun raad van bestuur.

Zo doet de top van het bedrijfsleven het ronduit slecht: 62 procent van de beursgenoteerde berdijven heeft geen enkele vrouw in de raad van bestuur, 29 procent slechts 1 vrouw. Bedrijven die niet op de beurs genoteerd staan maar wel in de top 100 zitten wat omzet betreft, doen het zelfs nog slechter: 71 procent heeft geen enkele vrouw in de raad van bestuur. Het aandeel vrouwen in de raad van bestuur schommelt tussen 6 en 8 procent

Milquet en Hendrik1 hebben een punt waar men als maatschappij niet naast mag kijken, nl. ongelijke en oneerlijke behandeling van mannen en vrouwen bestaan en er moet wat aan gedaan worden.

RR

Plus mama
Berichten: 4

#10 , 18 dec 2009 16:00

Ik moet je jammer genoeg gelijk geven .. Mijn man zijn EX maakt ons leven ondraaglijk!! En vrouwe justitia kijkt alleen naar de alleen staande mama !!! Niet naar het feit dat ze niet om haar kinderen geeft , laat staan ze komt halen , laat staan alimentatie betaald!! Wel kan ze je een proces aan doen waarvoor wij 3600€ moeten betalen aan haar terwijl zij ons nog om en bij de 20,000€ alimentatie moet !!! Dat is "vrouwe justiia" voor de marginale mensen in ons land!! Antwoord dat ik gekregen van iemand die werkt voor de justitie!! ( hou u vast): " Dit is het laatste opvangnet voor deze vrouw !!! " " Waar kan ze anders nog naartoe !" ( werken !!!!!ptvdmm) Ik heb dan dadelijk gevraagd achter het opvangnet van de 3 kinderen als" zij" wat te kort zouden hebben? Maar daar kreeg ik jammer genoeg geen antwoord op. Er moet in België eerst iets gebeuren voor dat er iets wordt ondernomen !!

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#11 , 17 jul 2010 22:50

moest onderstaande link opzoeken voor iemand... vond hem met behulp van het JF en dus zal ik hem hier ook maar plaatsen
http://www.deredactie.be/permalink/1.633115" onclick="window.open(this.href);return false;
RR

JohnD
Berichten: 3580

#12 , 21 jul 2010 05:57

Maar tegen dat zeer geraffineerd gepest heeft het slachtoffer, indien hij van het mannelijk geslacht is, nauwelijks juridische steun.
Wat dan weer voor 100% de schuld van de mannen zelf is.
Zij zijn het toch die voor het overgrote deel die wetten zelf geschreven/gemaakt hebben, want laten we eerlijk zijn vroeger hadden de vrouwen helemaal niets in de pap te brokken (wat dan toegegeven wel onrechtvaardig was). Dus van wie komen de toegevingen dan ? Juist ! van de mannen zelf.
Dat die idioten dan hiermee zelf in hun vinger snijden beseffen ze niet. Als je een vinger geeft moet je niet verschieten dat je straks je hele hand of arm kwijt bent.
Het zijn toch verdorie de mannen zelf die historisch gezien beetje bij beetje meer macht gegeven hebben aan het vrouwvolk. Dat "sommige" vrouwen daarvan dan dankbaar gebruik maken is niet meer dan normaal.
Het begint in feite reeds vanaf de eerste dag van een relatie. Later huwelijk en dan hebben julie "mannen" (=sloefen) al helemaal niets meer te zeggen. Er zijn natuurlijk de uitzonderingen, dus zou men idd. niet mogen veralgemenen.

NoMoreMrNiceGuy .. koop het boek jullie gefrustreerde mannen en ga ook eens naar de website dan zal je zien dat het maar het topje van de ijsberg is. Ik denk eerlijk gezegd dat gelijkheid tussen mannen en vrouwen een utopie is.

Ik ben niet getrouwd dus ik heb daar in feite allemaal geen last van.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

lucgescheiden
Berichten: 2810

#13 , 27 jul 2010 04:31

Historisch?
Er is een oude uitspraak: achter elke sterke man staat een sterke vrouw.
En blijkbaar niet één sterke vrouw maar heelder drukkingsgroepen.
Waarom wordt bijvoorbeeld bilocatie na echtscheiding nog steeds niet toegepast als vaste formule denkt u?
Handige documenten voor Personenrecht

JohnD
Berichten: 3580

#14 , 28 jul 2010 03:55

Historisch?
Er is een oude uitspraak: achter elke sterke man staat een sterke vrouw.
En blijkbaar niet één sterke vrouw maar heelder drukkingsgroepen.
Kan ik dus niet over meespreken, maar acht het wel mogelijk.
Waarom wordt bijvoorbeeld bilocatie na echtscheiding nog steeds niet toegepast als vaste formule denkt u?
Dat weet ik eerlijk gezegd niet niet wat dat inhoud.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

2010.evil
Berichten: 11

#15 , 04 aug 2010 20:59

Ik ben acht jaar geleden een 'nieuw leven' begonnen met een schat van een man.
Zijn ex is een echte heks en maakt het ons moeilijk, met eisen van onbetaalbaar onderhoudsgeld, nu ondertussen afgeblazen, deurwaarders en nu de vereffening-verdeling, haar grootste gewin! Ze is ooit met de dokter van het dorp(mijn huidige man) getrouwd in gemeenschap van goederen!!!!!!!!!!! :mrgreen: Daarvoor is ze gescheiden van een muzikant :D
Ze wil het onderste uit de kan voor de waarde van de grote villa en nu nog de helft van de waarde van z'n praktijk. :evil:
We zijn de wanhoop nabij. Mijn man werkt de ganse dag , ik werk ook buitenshuis, zij heeft natuurlijk altijd madame van den dokteur gespeeld
Ik begrijp echt ook dat bij sommige gezonde geesten de stoppen doorslaan want geeft toe die heksen vragen toch niet beter.
Helaas alle dreigingen en eisen en verwijten mogen maar definitief er komaf mee maken mag niet. Ik vind het niet eerlijk.

Terug naar “Praat café”