eindelijk rookverbod

Vandebos
Berichten: 16087

Re: eindelijk rookverbod

#31 , 01 jul 2011 15:34

Laatst bekende cijfers van de Kankerliga zijn deze van 2008.
Uit de cijfers van de Gezondheidsenquête blijkt dat in 2008 21% van de inwoners van België ouder dan 15 jaar dagelijks rookte, 4% is gelegenheidsroker, samen goed voor 25% rokers dus. 7% rookt minstens 20 sigaretten per dag en kan bestempeld worden als zware roker. In 2004 was dat nog bijna 10%. Regelmatig roken begint gemiddeld op de leeftijd van 17 jaar, aldus de Gezondheidsenquête, maar een kwart van de rokers is beginnen roken op regelmatige basis op 15-jarige leeftijd.
Ermee rekening houdend dat :

- de laatste drie jaar het aantal punten waar min 16 jarigen nog illegaal aan sigaretten kunnen raken ernstig beperkt is geworden,
- de stijgende prijs samen met de crisis toch aan een aantal verstokte rokers juist die extra impuls heeft gegeven om te stoppen,
- de graduele daling sinds 2001 ingezet ruw genomen neerkomt op ongeveer 4% per drie jaar.

denk ik er met mijn meer dan 80% niet rokers niet ver naast te zitten. Trouwens, met +70% blijven de argumenten evengoed overeind staan.

xena
Topic Starter

#32 , 01 jul 2011 16:32

.
Laatst gewijzigd door xena op 20 okt 2011 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.

69_Shorty_69
Berichten: 153

#33 , 01 jul 2011 16:59

één gevecht per keer...

Ik geef je geen ongelijk wat betreft sommige voedsel additieven maar je kan nog altijd besluiten een ander product te nemen... Je kan niet besluiten in een café de rook niet in te ademen en enkel de lucht ertussen te gebruiken.

E sigaret wordt in België nog steeds beschouwd als een geneesmiddel en zal dit ook lange tijd nog blijven. Dit komt omdat er ampullen met zeer hoge concentraties nicotine in gebruikt worden. In feite kan je ze beschouwen als de lite versie van morfinepompjes die worden gebruikt bij chronische pijnbestrijding (principegewijs).

Maar vrij te verkrijgen en nog goedkoper in de buurlanden zoals me veel dingen. Sinds ik in NL winkel neem ik voor sommige mensen een halve apotheek mee :) en nee gene weed of zo want gebruik zelf niets dus hoef ik niet in een coffeeshop te zijn :D
dura lex sed lex

Reporter: What do you feel when you shoot a terorrist?
Marine Sniper: *Chuckles* RECOIL

When you run from the law you'll only get to jail tired

Reclame

xena
Topic Starter

#34 , 01 jul 2011 18:47

.
Laatst gewijzigd door xena op 20 okt 2011 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Vandebos
Berichten: 16087

#35 , 01 jul 2011 19:05

Kersen leg je beter zelf op... met jenever en suiker... met jenever en als ik het nog niet gezegd heb ..met jenever, niet die stroop toestanden uit de fabriek...

Maar ja midden in de fruitstreek wonen op amper een paar tiental kilometer van Hasselt zal daar wel wat mee te maken hebben zeker? :mrgreen:

denlowie
Berichten: 15936
Juridisch actief: Nee

#36 , 01 jul 2011 19:27


wat is er dan volgens u veel goedkoper in nederland ?
Scheermesjes, maiszetmeel, vitaminen grote verpakkingen, wiet en op restaurant gaan.

Dit zijn dingen die ik daar doe en koop.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

eylis
Berichten: 8852

#37 , 01 jul 2011 20:11

en kaas???

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#38 , 01 jul 2011 20:51

80 70 60 Zelfs tien procent raakt mijn koude kleren niet. Ik zal dan maar behoren tot de minderheid van 20 % die niet mee doet aan de nieuwe vorm van 21 ste eeuwse inquisitie. Cose closed voor mij dan toch.

Groeten
Ex roker (uit overtuiging) maar met respect voor de ander die wel rookt
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

xena
Topic Starter

#39 , 02 jul 2011 10:23

.
Laatst gewijzigd door xena op 20 okt 2011 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Vandebos
Berichten: 16087

#40 , 02 jul 2011 11:12

Hmmm ik dacht er al cafés de privéclub tour wensten op te gaan, doch dat deze werden teruggefloten?

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#41 , 02 jul 2011 18:13

gisteren bij ons café business as usual en niemand die iemand veroordeelde of verketterde. Maar de habitues houden natuurlijk wel rekening met elkaar :twisted: :twisted: :twisted:
Er kwamen wat vreemdelingen binnen die begonnen. We hebben dan maar d emuziek uitgezet en het licht gedempt tot ze buiten waren.
Daarna zijn we terug begonnen rokers en niet rokers onder eklaar :mrgreen: :mrgreen:
Maar niet getreurt voor de volgelingen van deze nieuwe gelegaliseerde hekserij- jachten. We zullen ons wel aanpassen als er vreemd volk is.
Gisteren was puur protest.
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

sardineke
Berichten: 64

#42 , 03 jul 2011 01:21

nog 1 belangrijk rookverbod te gaan , roken in een auto waar kinderen inzitten , dat ouders in een dergerlijke kleine ruimte de lucht met dergelijke ongezonde dampen mag vervuilen met daarin (kleine)kinderen is onbegrijpelijk .
kom kom kom niet zo betuttelend gaan doen hé straks ga je nog eindigen bij een verbod op het sigaret -na- de -wip moment ook. Ik denk wel dat mensen ondertussen voldoende zijn gesensibiliseerd om dergelijke toestanden zelf wel in de hand te houden.

Ge denkt dat mensen dat zelf in de hand kunnen houden?
Er zijn er nog die dat niet kunnen hoor.
Mijn dochter wil liever niet mee met ex omdat hij in de auto en in huis rookt en ze dan stinkt.
En hij heeft niet het gezond verstand om dan die twee dagen (om de twee weken) buiten te gaan staan.
En die kinderen hebben niks te zeggen, want er is bezoekrecht
Geluk is de kunst een boeket te maken van de bloemen waar je bij kan

xena
Topic Starter

#43 , 03 jul 2011 12:49

.
Laatst gewijzigd door xena op 20 okt 2011 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#44 , 03 jul 2011 13:56

laat hij die zonder zonde is de eerste steen werpen !!!!!!!!!
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

artemis
Berichten: 3297

#45 , 04 jul 2011 14:45

Ik las gisteren de folder van de overheid die aan cafés wordt gegeven bij controle op de naleving van het rookverbod. Ik kan hem niet online vinden hoewel hij zeker ergens moet staan.

Twee zaken vielen mij in die folder op:
Voorwerpen die aanleiding tot roken kunnen geven zoals asbakken en reclame voor tabak zijn niet meer toegestaan in een café. Sigarettenautomaten mogen nog wel. Vreemd.

Voor het aanbrengen van een aparte rookruimte + het daarin verplichte afzuigsysteem zijn er financiele tegemoetkomingen in de vorm van gedeeltelijke fiscale aftrek van de investering.
Nu ben ik zelf een roker maar dat vind ik helemaal vreemd.

Terug naar “Praat café”