Wat doet men daar mee

denlowie
Topic Starter
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

Wat doet men daar mee

#1 , 02 feb 2016 16:41

Vandaag deze mail ontvangen:

Dit is een persoonlijke e-mail gericht aan jou. Ik en mijn vrouw won een Britse Jackpot loterij van 101 miljoen en we hebben besloten om een bedrag van 1.000.000,00 Pounds doneren aan u als onderdeel van onze eigen goede doel project om het leven van slechts 5 lucky andere mensen over de hele wereld te verbeteren. U kunt contact opnemen met mijn raadsman Barr. Alexander email: pinsentmasons0147@gmail.com
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Joeri_J
Berichten: 650

#2 , 02 feb 2016 16:43

Fishing scam.
Je zal het pas krijgen na het betalen van "kosten" etc...

Je kan u altijd er mee bezighouden vanaf een spam-email adres en ze wat aan het lijntje houden...

Maar geld ga je niet krijgen...

k.b.
Berichten: 876

#3 , 02 feb 2016 16:55

Dan wil een mens al eens zijn goed hart laten zien ...

Ja wat doe je daarmee ... vermoedelijk sleep je dit gewoon naar het vuilbakje van je mailbox ( net zoals alle andere ) ...
een enkeling zal aangifte gaan doen bij politie ...
een andere enkeling al ingaan op dit aanbod ...

k.b.

Reclame

denlowie
Topic Starter
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 feb 2016 19:38

Ik ga dit gewoon wissen, wie gaat daar op in ? dit moeten toch zeer naïeve mensen zijn .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#5 , 02 feb 2016 19:47

Ik heb zo ooit lang (lang geleden toen ik nog tijd kon/wou besteden aan dergelijke prullen) 2 Nigerianen gedurende weken aan het lijntje gehouden vanaf een mailbox waar ik via een anonieme proxy-server naar connecteerde. Uiteindelijk had ik hen zover gekregen dat ze een collega 'advocaat' van hen in de bar van een hotel in Parijs naar een afspraak gestuurd hebben waar ik de kosten voor de transactie (ik kreeg 40 000 000 zwart geld) zou betalen. Ben nooit gaan kijken.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 08 feb 2016 08:25

Je had op uur van de afspraak nog een berichtje moeten sturen in de aard van: "Sorry, ik kom niet af. Zie dat hotel omsingeld is door politie". En dan vanop een afstand toekijken hoe iemand paniekerig wegvlucht ;).

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#7 , 08 feb 2016 08:41

Ook wel leuk: 40.000.000 "zwart" geld uit Nigeria ;).

Wel wat uitkijken met die mannen "aan het lijntje houden". Bij Nigerianen zou het nogal meevallen, maar die Russische scammers zounden mensen die met hun voeten rammelen al eens een bezoekje durven brengen, naar het schijnt. In zo'n geval kan je dus inderdaad maar best zeker zijn dat je anoniem bent. (e-mail adres gebruiken dat aangemaakt en enkel gebruikt is via bijvoorbeeld een tor-netwerk, etc...) Ook zeker zijn dat de mail waarop je reageert (of het e-mail adres waarnaar je uw mail stuurt) niet uniek identificeerbaar is. Sommige "high-end" scammers, maken 1000 e-mail adressen aan, en iedere scam-mail die ze uitsturen bevat een uniek e-mail adres om naar te sturen. Dan mag je nog zo anoniem surfen, indien je naar "Joske10025@gmail.com" reageert, weten ze meteen naar welk e-mail adres de scam mail die "Joske10025@gmail.com" bevatte, gestuurd werd. En als dat een door jou echt gebruikt e-mail adres is, is je anonimiteit sowieso weg...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#8 , 08 feb 2016 08:53

Ja, enfin, het was het ondertussen klassiek verhaal over de weduwe van de minister van olie die een kluis had blablabla en ze moesten mijn bankdetails hebben + een kleine bijdrage in de kosten om de transfer te regelen. Moeilijk te geloven dat zoiets ooit kan werken maar blijkbaar wel dus.

Ik moet zeggen: ik heb al veel -professioneel- gereisd in mijn leven maar een verblijf van 7 dagen in Lagos behoort zonder enige twijfel tot de top-3 meest onaangename ervaringen ooit qua omgeving en mentaliteit; het was erger dan Dhaka in de moesson en véél erger dan Kabul (2006). Niet moeilijk dat expats die er zitten een riantee extra vergoeding krijgen; men zou mij niet genoeg kunnen betalen om er een jaar te zitten.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#9 , 08 feb 2016 10:52

Ik moet zeggen: ik heb al veel -professioneel- gereisd in mijn leven maar een verblijf van 7 dagen in Lagos behoort zonder enige twijfel tot de top-3 meest onaangename ervaringen ooit qua omgeving en mentaliteit; het was erger dan Dhaka in de moesson en véél erger dan Kabul (2006). Niet moeilijk dat expats die er zitten een riantee extra vergoeding krijgen; men zou mij niet genoeg kunnen betalen om er een jaar te zitten.
Interessante info, maar ik zie totaal de link niet? Maar bon, als we dan toch bezig zijn: Ik heb onlangs, eveneens professioneel, een weekje in Londen moeten doorbrengen, en dit was best zeer aangenaam. Voila, tot daar mijn touristische bijdrage in dit draadje... :wink:
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

WP002
Berichten: 1479

#10 , 08 feb 2016 22:21

Misschien het topictitel veranderen naar "Vlaanderen Vakantieland"?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#11 , 09 feb 2016 08:35

:D
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Praat café”