vluchtelingenstroom

mjers
Topic Starter
Berichten: 1788

vluchtelingenstroom

#1 , 27 aug 2015 10:18

Geen juridische vraag, daarom stel ik het in dit praat café...

Graag eens de mening van de forum-leden ivm de vluchtelingenstroom.
Hoe zien jullie dit evolueren? Is dit olie gieten op het reeds uitslaande vuur?
Zal de terroristische dreiging hierdoor nog groeien? Hoeveel IS-aanhangers zitten er tussen de vluchtelingen? Wat doen de radicalen die in de EU wonen tov deze vluchtelingen?
We klagen nu al dat er teveel allochtonen zijn, wat als deze stroom van vluchtelingen nog jaren aanhoud? Is dit financieel haalbaar voor ons land of zal de belastingdruk hierdoor enkel maar toenemen?

En vooral, wat is het alternatief?

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 27 aug 2015 13:09

Zoals Donald Trumpp zegt moet IS door een verenigde krijgsmacht tot moes worden geklopt.
De bron van het kwaad moet worden uitgeschakeld, dan volgt de rest vanzelf.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

mjers
Topic Starter
Berichten: 1788

#3 , 27 aug 2015 13:11

Ligt de bron van het kwaad gewoon niet bij het radicale van de islam?
hoe schakel je een idee uit?

Reclame

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#4 , 27 aug 2015 13:17

Niet iedereen die de islam aanhangt onderschrijft de standpunten van IS.
Islam is de hoofdverzameling, IS een kleine deelverzameling die als een kankergezwel moet worden beschouwd omdat ze de hoofdverzameling verziekt. En zoals elke kanker moet die prompt met alle mogelijke middelen worden uitgeroeid, want zachte heelmeesters veroorzaken lelijke wonden.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

mjers
Topic Starter
Berichten: 1788

#5 , 27 aug 2015 13:34

Niet iedereen die de islam aanhangt onderschrijft de standpunten van IS.
Islam is de hoofdverzameling, IS een kleine deelverzameling die als een kankergezwel moet worden beschouwd omdat ze de hoofdverzameling verziekt. En zoals elke kanker moet die prompt met alle mogelijke middelen worden uitgeroeid, want zachte heelmeesters veroorzaken lelijke wonden.
En wie zal er naar ginder gaan en alle kosten dragen? Momenteel lijken nog teveel landen weigerachtig tegenover een inval.

Joeri_J
Berichten: 650

#6 , 27 aug 2015 13:37

Vrees ook dat "onze maatschappij" op deze moment geen antwoord kan geven op de vraag van de (vele) vluchtelingen om hen een (nuttige) toekomst te geven.
Steeds meer wordt alles geautomatiseerd, gedigitaliseerd, ...
Zelf voor de meest simpelste jobs heb je tegenwoordig al hoger onderwijs nodig...

Wat men nodig heeft is jobs, en liefst die geen grote voorkennis nodig hebben, en waar je ook niet gigantisch veel lasten op betaald...

De tijd dat je bij een boer "en passant" jezelf kon aanbieden om paar dagen voor kost/inwoon voor jezelf/gezin en eventueel wat extra kan verkrijgen door mee te helpen op het veld of iets helpen herstellen/maken is wel gedaan...

mjers
Topic Starter
Berichten: 1788

#7 , 27 aug 2015 13:39

"Wat men nodig heeft is jobs, en liefst die geen grote voorkennis nodig hebben, en waar je ook niet gigantisch veel lasten op betaald.."

Als we dat eens zouden vinden :)

Turaki
Berichten: 6870

#8 , 27 aug 2015 14:48

De kans dat tussen de stroom vluchtelingen er enkele tussen zitten met slechte bedoelingen, is geen excuus om de hulp aan deze vluchtelingen te verminderen, of moeilijker toegankelijk te maken. Daarnaast ben ik wel voor een verdeling op Europees niveau, waar bij gekeken word naar welk land het meeste kan dragen (gewoon een verdeling naar oppervlakte of inwoners is te simpel, en bovendien niet eerlijk voor landen die het nu al moeilijk hebben).

Vandebos
Berichten: 16087

#9 , 31 aug 2015 14:43

Topic uitgekuist.

Als er nog xenofoben in de zaal aanwezig zijn die hun gal willen spuwen, be my guest. Dit is een zeer eenvoudige manier om de lijst van niet gewenste leden te actualiseren.

Vandebos.

Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#10 , 31 aug 2015 22:37

Als je ziet wat er nu in Hongarije gebeurt, dan lijkt er mij maar één remedie: vangen, afdrukken nemen en terug in hun eigen vijver gooien. Mensen die op de loop zijn voor het oorlogsgeweld moeten absoluut opgevangen worden, maar ik ben er van overtuigd dat het merendeel dat nu aan de Europese grenzen staat te drommen economische vluchtelingen zijn.

mjers
Topic Starter
Berichten: 1788

#11 , 01 sep 2015 07:49

Als je ziet wat er nu in Hongarije gebeurt, dan lijkt er mij maar één remedie: vangen, afdrukken nemen en terug in hun eigen vijver gooien. Mensen die op de loop zijn voor het oorlogsgeweld moeten absoluut opgevangen worden, maar ik ben er van overtuigd dat het merendeel dat nu aan de Europese grenzen staat te drommen economische vluchtelingen zijn.
Misschien wel maar hoe maak je het onderscheid?

Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#12 , 01 sep 2015 09:38

Niet nodig aangezien ze al aan zelfselectie doen. Een vluchteling zou blij moeten zijn dat hij op een veilige plaats terecht kan komen. Als hij het risico wil nemen om op de loop te gaan met als mogelijke beloning terecht te komen in een ander Europees land met een hogere levensstandaard en als mogelijke straf terug gestuurd te worden naar waar hij vandaan komt, dan zit de schrik voor waar hij vandaan komt er blijkbaar toch niet zo erg in. Voor alle duidelijkheid, ik heb het over de "vluchtelingen" die bewust de grenscontrole in Hongarije proberen te vermijden.

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#13 , 01 sep 2015 12:57

Als je ziet wat er nu in Hongarije gebeurt, dan lijkt er mij maar één remedie: vangen, afdrukken nemen en terug in hun eigen vijver gooien. Mensen die op de loop zijn voor het oorlogsgeweld moeten absoluut opgevangen worden, maar ik ben er van overtuigd dat het merendeel dat nu aan de Europese grenzen staat te drommen economische vluchtelingen zijn.
Misschien wel maar hoe maak je het onderscheid?

een goed onderscheid lijkt mij al die zo gezegde "vluchtelingen" met een smartphone . . .

Turaki
Berichten: 6870

#14 , 01 sep 2015 13:36

een goed onderscheid lijkt mij al die zo gezegde "vluchtelingen" met een smartphone . . .
Deze smartphone's hebben voor deze mensen al meer dan hun nut bewezen, en zijn voor velen een betere, goedkopere, en veiligere investering gebleken dan mensensmokkelaars waar men vroeger een beroep op diende te doen. Daarnaast heeft Jan en zijn kat tegenwoordig zulk toestel, zelfs als Jan tot de armste laag van de bevolking hoort. Een smartphone is al lang niet meer een teken van rijkdom of luxe.

Vandebos
Berichten: 16087

#15 , 01 sep 2015 13:57

een goed onderscheid lijkt mij al die zo gezegde "vluchtelingen" met een smartphone . . .
Deze smartphone's hebben voor deze mensen al meer dan hun nut bewezen, en zijn voor velen een betere, goedkopere, en veiligere investering gebleken dan mensensmokkelaars waar men vroeger een beroep op diende te doen. Daarnaast heeft Jan en zijn kat tegenwoordig zulk toestel, zelfs als Jan tot de armste laag van de bevolking hoort. Een smartphone is al lang niet meer een teken van rijkdom of luxe.
Klopt.

Je kan het gebruik van die smartphone tov. smokkelaars perfect vergelijken met JF tov. een advocaat.

Terug naar “Praat café”