Stelt er niemand nog vragen?

Chaccamacca
Topic Starter

Stelt er niemand nog vragen?

#1 , 16 okt 2014 10:34

Ben ik nu echt de enige die zich nog vragen stelt en ze durft te schrijven. Daar mee bedoel ik het artikel over de politierechter die voor de zoveelste keer iemand veroordeeld voor onverzekerd rijden, rijden onder invloed en rijden zonder geldig rijbewijs. De persoon(zonder geldig rijbewijs) is al verschillende keren veroordeeld met gevangenisstraf maar heeft nog maar een heel klein deel van zijn straf uitgezeten. En dan vandaag in het nieuws... een topcrimineel die vrijgesproken is omdat zijn dossier in een brand is gebleven. Nergens een kopie van zijn dossier en dat in het digitaal tijdperk. Is dat nu echt zo moeilijk om een kopie te nemen op een PC of op een USB stick?
Graag enkele reacties?

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 16 okt 2014 10:53

Het Gerecht heeft geen PC en ook geen USB stick. Daar werkt men met lei en griffel.
Als opslagmedium gebruiken ze kleitabletten.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Chaccamacca
Topic Starter

#3 , 16 okt 2014 11:13

Het is daarbij dat het gerecht zo traag werkt in België?
Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent

Reclame

LeenW
Berichten: 12813

#4 , 16 okt 2014 11:22

Correct, de kleitabletten worden ook vaak beschadigd, waardoor er nieuwe moeten worden opgemaakt. Daardoor komt er veel administratief werk bij voor de rechtbank en moeten bepaalde dossiers wachten.

Milo72
Berichten: 1016

#5 , 16 okt 2014 11:33

ik stel me vragen bij die latijnse uitspraak. Gaat dat over jezelf ? Noem je jezelf scherpzinnig ?

Volgens mij is er voor jou een grote toekomst weggelegd in de rally sport. Het gemak en de frequentie waarmee je heel kort door de bocht gaat, levert je vast gigantische tijdswinsten op.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Chaccamacca
Topic Starter

#6 , 20 okt 2014 15:17

Milo72, dank u voor de tip, ik had daar nog niet aan gedacht. Misschien eens proberen in de rallysport.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 20 okt 2014 15:54

Kom dan achteraf niet klagen hier dat je een PV hebt gehad van die, volgens u, slecht werkende justitie.

Chaccamacca
Topic Starter

#8 , 24 okt 2014 15:11

mava105, als ik bij de auto op de openbare weg rij dan hou ik mij aan het verkeersreglement en als ik aan rallysport ga doen dan hou ik mij aan de regels van de rallysport.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#9 , 24 okt 2014 16:10

Ben ik nu echt de enige die zich nog vragen stelt en ze durft te schrijven.
Velen hier hebben zich die vragen al lang gesteld, en weten het antwoord.

Belgisch gerecht zit nog ergens in de vroege 20ste eeuw.

Informatisering loopt steevast fout, enkel de rekeningen zijn realiteit.

TheJudge007
Berichten: 366

#10 , 24 nov 2014 00:35

Ben ik nu echt de enige die zich nog vragen stelt en ze durft te schrijven. Graag enkele reacties?
Vragen stellen durven sommigen nog wel. Maar het risico dat men loopt om ze te beantwoorden is redelijk groot.

Chaccamacca
Topic Starter

#11 , 24 nov 2014 11:57

Ik hoop op antwoorden op mijn vragen.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#12 , 24 nov 2014 12:16

Welke vragen? Je kopieert alleen maar bestaande teksten.

Chaccamacca
Topic Starter

#13 , 24 nov 2014 21:18

mava105, en dan vraag ik wat de mensen daarvan vinden en hoop ik op een antwoord.

LeenW
Berichten: 12813

#14 , 24 nov 2014 21:31

Dinsdagochtend is er kans op nevel. Zon en wolken wisselen elkaar eerst af. In de loop van de dag komt er meer bewolking opzetten vanaf het zuidwesten maar over het noordoosten zijn er nog opklaringen mogelijk tot de avond. Langs de Franse grens vergroot 's avonds de kans op lichte neerslag. De maxima schommelen tussen 5 en 9 graden. De oostenwind waait matig.

Dinsdagnacht wordt het meestal zwaarbewolkt en nevelig met hier en daar wat lichte regen. In vele streken echter blijft het droog. De minima liggen tussen 2 en 6 graden. De naar het zuidoosten ruimende wind is zwak tot matig.

Graag enkele reacties?

Franciscus
Berichten: 38583

#15 , 24 nov 2014 21:42

Maar wat vind de topicsteller zelf van die gegevens en wat is zijn voorstel tot oplossing?

Terug naar “Praat café”