handlichting

5647
Topic Starter
Berichten: 3
Locatie: mechelen

handlichting

#1 , 09 nov 2006 23:51

Altijd gedacht dat handlichting iets te maken had met hypotheken of met handelsbekwaamheid van minderjarigen.
Nu lees ik daarover iets in de krant wat me niet zo duidelijk is, en daarom mijn vraag: Wat betekent "vrijlaten bij handlichting"? En vooral, waarom kan het parket hiertegen niet in beroep gaan?
Weten jullie daar iets over?

Bron: http://www.hetvolk.be/Article/Detail.as ... 112006_023

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 nov 2006 05:14

20 JULI 1990. - Wet betreffende de voorlopige hechtenis.

HOOFDSTUK V. - De opheffing van het bevel tot aanhouding.

Art. 25. ? 1. V??r de in artikel 21 bedoelde verschijning van de verdachte voor de raadkamer kan de onderzoeksrechter, bij een met redenen omklede beschikking die hij onmiddellijk aan de procureur des Konings meedeelt, het bevel tot aanhouding opheffen.
Tegen deze beschikking staat geen rechtsmiddel open.
? 2. (Na de bij artikel 21 bedoelde beslissing van de raadkamer, kan de onderzoeksrechter in de loop van het onderzoek, bij een met redenen omklede beschikking die hij onmiddellijk aan de procureur des Konings meedeelt, het bevel tot aanhouding opheffen.
Tegen deze beschikking staat geen rechtsmiddel open.


scorpioen

5647
Topic Starter
Berichten: 3
Locatie: mechelen

#3 , 10 nov 2006 09:36

Bedankt voor de uitleg, scorpioen.
We hebben weeral iets bijgeleerd... :)

Dus is het niet de voorlopige hechtenis die men opheft, maar de aanhouding tout court? Er volgt dan eventueel later nog een proces, of is dat ook opgeheven?
't is d?t wat ik niet goed kon opmaken uit het krantenbericht.

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 nov 2006 15:57

Het onderzoek gaat verder en op het einde zal de raadkamer moeten uitmaken of er voldoende aanwijzingen zijn voor een proces.

scorpioen

5647
Topic Starter
Berichten: 3
Locatie: mechelen

#5 , 16 nov 2006 04:58

OK, ik begrijp het!

bedankt voor de toelichting, scorpioen. :)

Terug naar “Woordenboek”