Vaders en moeders krijgen elk 1 maand meer verlof

belin
Berichten: 2

Re: Vaders en moeders krijgen elk 1 maand meer verlof

#31 , 21 sep 2011 16:47

Al die voordelen brengen foute ouders met de verkeerde wensen in verleiding. Als middelste van 6 kinderen zou ik stemmen voor de volledige afschaffing van alle voordelen vanaf het derde of vierde kind en nadien zou enkel na controle en ouderschapsattest vooraleer nog meer kinderen geld en voordelen van alle aard mogen geven worden. Het is niet enkel waar dat de kosten door de hele bevolking onterecht en verplicht op hun belastingsbrief staat, maar het ergste is dat het vooral meestal de middelste (sandwich) kinderen zijn die in grote gezinnen de rekening betalen in onvoldoende aandacht, hygiëne, veel gratis kinderarbeid in België op de zaak of de boerdrij, enz.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#32 , 22 sep 2011 10:48

Het is niet enkel waar dat de kosten door de hele bevolking onterecht en verplicht op hun belastingsbrief staat,
Wat is dat nu toch met deze mentaliteit? Waarvoor dienen belastingen, denk je? Van mijn belastingen gaat ook zeer veel naar zaken waar ik geen enkel belang bij heb. Subsidies voor het openbaar vervoer? Ik geraak niet op mijn werk met het openbaar vervoer, dus ik heb daar niets aan. Werkloosheidsuitkeringen? Ik ben nog niet 1 dag werkloos geweest, dus daar heb ik ook niets aan. Moet ik doorgaan? Ik kan er nog tientallen bedenken. Al die kosten staan dan ook "onterecht en verplicht op mijn belastingsbrief"?

Ja, inderdaad, iedereen betaalt belastingen om kindergeld en weet ik veel wat mee te betalen, ook al heb je zelf geen kinderen. Dat is net de bedoeling van het betalen van belastingen!

Het feit dat kinderen later zullen werken om onze pensioenen betaalbaar te houden, wordt hier door velen straal genegeerd. Als we nu eens invoeren dat iemand zonder kinderen een extra tax betaalt omdat ze de vergrijzing doen toenemen?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Moraelin
Berichten: 319

#33 , 23 dec 2011 13:47

Ik ben idd ook de mening toegedaan dat ieder koppel dat minder dan 2 kinderen heeft in principe meer belastingen zou moeten betalen voor de redenenen hierboven aangehaald. Het bijdragen aan kindergeld en opleidingskosten is daar al een logische deductie van maar in principe weegt dit nog niet op tegen de bijdrage die zij aan het pensioen en aan de belastingen in het geheel zullen geven. Dus die belastingen die de stat 'misloopt' (= een volledig leven aan belastingen van een gemiddelde persoon) zou in het ergste en ludieke geval moeten verhaald worden op de mensen die ervoor kiezen geen kinderen te hebben en liever hun geld aan zichzelf verbrassen. Want men spreeks over kindergeld en opleidingskosten maar vergeet dat een gemiddelde persoon miljoenen euro's belastingen betaald in zijn leven, dit weegt dus meer dan voorzien daar tegenop.

Ten tweede: is dit nu al van kracht want ik lees nog altijd 3 maanden op de FOD.

Reclame

jojan
Berichten: 739

#34 , 23 dec 2011 15:39

Nee het is nog niet van kracht. Van Europa moet het van kracht zijn voor april 2012 - maar of Eliooooo en ziiijne ploek dat klaar gespeeld krijgen is nog maar de vraag. (Ik geloof er dus niet in, maar ooit komt het er van)

Terug naar “Weetjes”