Effectieve straffen voor dokwerkers

Lex
Topic Starter
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

Effectieve straffen voor dokwerkers

#1 , 19 jan 2006 14:14

(Belga) In Straatsburg hebben woensdagavond de tien Belgische dokwerkers die voor de rechtbank moesten verschijnen voor hun deelname aan de rellen van maandag in Straatsburg, hun straf aanhoord. Acht van de tien kregen effectieve celstraffen, twee kregen voorwaardelijke straffen en zijn op weg naar Antwerpen.

In totaal moesten tien Belgische havenarbeiders voor de rechtbank verschijnen. Twee kregen een voorwaardelijke straf. Ze zijn donderdag vanuit Straatsburg vertrokken en zijn op weg naar huis. Acht anderen kregen effectieve celstraffen van ??n tot vier maand. Dat bevestigen vakbondsmensen Myriam Chaffart (ACV) en Marc Loridan (BTB). De advocaat van de havenarbeiders heeft tien dagen de tijd om beroep aan te tekenen. Intussen is onder de havenarbeiders een solidariteitsactie opgestart om de familieleden van de veroordeelden financieel te steunen. (lim)

M.i. zijn de havenarbeiders zwaar gestraft!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sperwer
Berichten: 1155

#2 , 19 jan 2006 15:00

Lex

op de site van het laatste nieuws is maar sprakke van 5 gestrafte dokwerkers. en de straffen die daar in staan vind ik voor vandalisme niet zwaar. het gerecht had hen het zelf moeten laten herstellen dan zouden ze weten dat omwelke reden ook er geen goede reden is voor vandalisme.
website www.hln.be

hoe zouden die mannen het vinden als de fransen hier alles stuk slagen en hun auto's in brand werden gestoken. wie kan alles weer betalen.

nee de straffen zijn te licht en totaal verkeerd. laat ze het zelf herstellen en de vakbonden de kosten betalen want die gaan ook niet vrijuit. zij hebben de mogelijkheid tot deze daden geschapen.

Lex
Topic Starter
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#3 , 19 jan 2006 15:15

Sperwer, ik heb goed nieuws voor je...

http://www.hln.be/hln/cch/det/art_160599.html

Reclame

sperwer
Berichten: 1155

#4 , 19 jan 2006 15:51

Lex

waar houdt gij u mee bezig op dit forum dat is toch geen juridisch advies. maar het klopt wel( voor een deel dan toch, mijn ex is nu zeer boos op mij omdat ??n van de kinderen van vast bij haar naar co-ouderschap is verandert) en die sex dat zien we later wel weer.

maar had toch niets met dit onderwerp te maken of wel?


Sperwer.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#5 , 19 jan 2006 17:03

Ik vermoed dat Lex bedoelde:

http://www.hln.be/hln/cch/det/art_160552.html

Hier is sprake van tien gestraften.

scorpioen

sperwer
Berichten: 1155

#6 , 19 jan 2006 17:09

nee nee scorpioen Lex bedoelde iets anders.

zij weet dingen die hier niet op staan.

Lex
Topic Starter
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#7 , 20 jan 2006 09:35

Ik vermoed dat Lex bedoelde:

http://www.hln.be/hln/cch/det/art_160552.html

Hier is sprake van tien gestraften.

scorpioen
Inderdaad, mijn plak en knipwerk liet het afweten! :-(
Die link was prive voor Sperwer bedoeld!

Alle gekheid op een stokje, blijf ik erbij dat die dokwerkers zwaar gestraft zijn.

sperwer
Berichten: 1155

#8 , 20 jan 2006 10:34

de straffen zijn verkeerd
en misschien wel aan de verkeerde mensen gegeven, hier kunnen wij niet over beslissen
de rechtbank had beter de vakbonden aangepakt. het zijn zij die een veiligheidsdienst hadden moeten oprichten met hun eigen mensen en hadden moeten zorgen dat er geen drank op de bussen was.
iedereen weet dat mensen met een zwaar en hard beroep, geen begrip van normen meer heeft als men hen aanvalt.

Zjef
Berichten: 156

#9 , 20 jan 2006 12:10

de straffen zijn verkeerd
en misschien wel aan de verkeerde mensen gegeven, hier kunnen wij niet over beslissen
de rechtbank had beter de vakbonden aangepakt. het zijn zij die een veiligheidsdienst hadden moeten oprichten met hun eigen mensen en hadden moeten zorgen dat er geen drank op de bussen was.
iedereen weet dat mensen met een zwaar en hard beroep, geen begrip van normen meer heeft als men hen aanvalt.
Vakbonden hebben geen rechtspersoonlijkheid. Ze weigeren die ook, juist om niet aansprakelijk gesteld te kunnen worden.

Terug naar “Actuele Thema's”