Het gebruik van een luchtbuks in eigen tuin

MaxwellFaraday
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Het gebruik van een luchtbuks in eigen tuin

#1 , 14 sep 2023 19:02

Aanleiding tot post is dit : https://archive.ph/j1FyO

Weet iemand wat de regels zijn mbt het gebruik van een luchtbuks op eigen terrein?
Toen ik dit las voelde ik me wel aangesproken, zelf schiet ik wel eens op blikjes met een luchtkarabijntje hier in de tuin.

Los van evt. specifieke regels opgelegd door de gemeente, mag ik verder op die blikjes schieten of is dit strafbaar?

stevens-willy
Berichten: 14
Locatie: HEERS Veulen
Contacteer: Website

#2 , 14 sep 2023 20:07

WIE BEN IK
dat ik vragen durf wie ik ben alsof het mij niet genoeg is te mogen zijn

Franciscus
Berichten: 38616

#3 , 14 sep 2023 20:57

Luchtbuks in principe vrij op eigen terrein.
Projectiel mag onder geen voorwaarden ergens anders kunnen terechtkomen.
Gevolgen zoals zijn aangehaald in artikel 'kunnen' perfect gerechtelijk of bestuurlijk zo worden aangepakt.
Kosten van politie tussenkomst kunnen ook doorgerekend worden.

Reclame

watsonthomas
Berichten: 2
Juridisch actief: Ja

#4 , 23 okt 2023 12:50

Het gebruik van een luchtbuks in je eigen tuin is in sommige gevallen toegestaan, maar het brengt verantwoordelijkheden met zich mee en is afhankelijk van de wetten en voorschriften in jouw specifieke regio. Hier zijn enkele belangrijke overwegingen met betrekking tot het gebruik van een luchtbuks in je eigen tuin:

1. Wet- en Regelgeving:

Controleer de lokale, nationale en regionale wet- en regelgeving met betrekking tot luchtbuksen. In sommige gebieden is het gebruik van luchtbuksen beperkt of verboden. Zorg ervoor dat je op de hoogte bent van de geldende wetten voordat je een luchtbuks in je tuin gebruikt.
2. Veiligheid voor Mensen en Dieren:

Veiligheid staat voorop. Houd altijd rekening met de veiligheid van mensen en huisdieren in de omgeving. Zorg ervoor dat je schiet in een richting waar niemand geraakt kan worden en waar kogels de eigendomsgrenzen niet overschrijden. Url verwijderd - JurecaBE - moderator - kon niet nagekeken worden

Terug naar “Actuele Thema's”