Wees lief genoeg tegenover je ex of onthef van alimentatie !

roderidder
Topic Starter
Berichten: 2946
Contacteer: Website

Wees lief genoeg tegenover je ex of onthef van alimentatie !

#1 , 21 nov 2008 01:58

Als je helemaal niet lief meer kan zijn tegenover je ex dan kan de alimentatie op de helling komen te staan, zo blijkt.

verzoek alimentatie afgewezen

Sommige ex-echtgenotes maken het te bont: verzoek alimentatie afgewezen, proceskosten rekening vrouw
Van een onzer redacteuren © Het Juridisch Dagblad
donderdag, 20 november 2008
Bedreigen en zwartmaken op Hyves

Bij vonnis van 17 augustus 2007 heeft de voorzieningenrechter de vrouw onder meer verboden de man lastig te vallen, te bedreigen, te volgen en/of contact met hem te zoeken in persoon, schriftelijk of telefonisch en zich negatief of op enigszins andere hinderlijke wijze over hem uit te laten. De man heeft ter zitting in hoger beroep aangevoerd dat zij zich van dit verbod niets aantrekt.

Hij heeft gewezen op een 'hyves-bericht' van 10.04.2008 met de volgende inhoud: 'Hey dikke eh dikkie sorry, laat [naam 2 ] [de man, hof] dit berichtje even lezen a.u.b. wat nou als ik al je homofoto's en films op mijn hyves zet!!! blijf je het dan nog ontkennen??? wordt moeilijk denk ik. Mijn hyves wordt nogal veel bekeken.'

De vrouw heeft niet bestreden dat zij dit bericht inderdaad op 'hyves' heeft geplaatst. De rechtbank heeft het verzoek van de vrouw tot vaststelling van alimentatie afgewezen, omdat het gedrag van de vrouw jegens de man zodanig grievend en kwetsend is dat van hem naar redelijkheid en billijkheid niet kan worden gevergd dat hij een bijdrage in de kosten van haar levensonderhoud voldoet. Het hof onderschrijft dit oordeel met aanvulling van de gronden waarop het berust.

In afwijking van het gebruik dat in zaken tussen gewezen echtelieden de kosten van de procedure worden gecompenseerd, in die zin dat iedere partij de eigen kosten draagt, ziet het hof aanleiding de vrouw te veroordelen in de kosten van het hoger beroep.

Het hof is van oordeel dat de vrouw dit hoger beroep lichtvaardig heeft ingesteld, omdat zij redelijkerwijs niet anders kon en mocht verwachten dan dat zij in appel geheel in het ongelijk zou worden gesteld.

LJN: BG4804, Gerechtshof Leeuwarden, 107.004.831 (voorheen Rekestnummer 0800185)

bron: http://juridischdagblad.nl/content/view/7554/53/

***

* Om welke reden moet bij een echtscheiding het OCMW niet meer instaan voor de behoeftigheid en bij samenwonen wel? >> Anders gesteld: Zou U het goed vinden dat mevr. Crombé pakweg +/- 2200 euro/mnd van het OCM zou krijgen? Gaan soliciteren met een saab cabrio kost nu eenmaal geld en dat moet van ergens komen.

* Waarom verschilt die behoeftigheid zo?

* En wat met het wederzijdsrespect, dat toch ook deel uitmaakt van een huwelijk -of niet?- na de echtscheiding niet meer blijkt te zijn dan elkaar te criminaliseren?

* veel vragen dus...

RR

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Frank_HWW
Berichten: 17

#2 , 26 nov 2008 11:17

Hmmm... je brengt me op ideeën. Misschien moet ik mijn € 218,00 alimentatiegeld voor één kind ook eens herzien en terugschroeven...?
Ben door mijn ex ook gedurende een vechtscheiding van bijna 8 jaar lastig gevallen. Tot op mijn toenmalig werk toe kwam mijn (h)ex-schoonmoeder me zwart maken. Jammer genoeg was IK hen voor en heb ikzelf tekennen gegeven dat ik een ABDL-er ben. En nee, 't is GEEN ziekte, en ik ben lang niet alleen hiermee op de wereld. Maar om dit nu zomaar openbaar te maken tegenover iedereen... da's toch iets teveel van't goede.

Mvg,

Frank.

Reclame

Terug naar “Actuele Thema's”