Schadeaangifte

RENWIN
Topic Starter
Berichten: 154

Schadeaangifte

#1 , 29 feb 2024 17:46

Een medeeigenaar vraagt mij, de syndicus, om alle contactgegevens van onze brandverzekeraar aan hem te bezorgen zodat hij een aangifte kan doen.
Ik weiger dat om 1) dixit onze brandverzekeraar kan alleen de syndicus een aangifte doen 2) dixit onze brandverzekeraar is het de syndicus die bepaalt of er al dan niet een schadeaangifte moet gebeuren, inschatting van de schade.
Heb ik daarmee gelijk?

Dank voor jullie adviezen

LYNX XX
Berichten: 2529
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 feb 2024 19:18

1. Ik zie niet in waarom een eigenaar geen schadeaangifte kan doen op de blokpolis ?

2. Is totaal uit de lucht gegrepen.

U hoeft de eigenaar alle gegevens over blokpolis verstrekken en deze kan zelf aangifte doen.
Aanrader voor deze eigenaar : spreek uw eigen brandverzekering, familiale verzekering en rechtsbijstand, en of de aparte rechtsbijstand.Deze zullen de zaak wek in beweging zetten.

Indien u als syndicus niets doet zal dat VME opdraaien voor alle kosten.

Thomas Morus
Berichten: 5936
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#3 , 29 feb 2024 21:07

"Aanrader voor deze eigenaar : spreek uw eigen brandverzekering,"
Waarom zou die nog een aparte verzekering hebben als er een blokpolis is?
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

RENWIN
Topic Starter
Berichten: 154

#4 , 29 feb 2024 21:17

@Lynxx x

Onze brandverzekeraar heeft mij die info gegeven omdat, ook dezelfde mede eigenaar, al een paarvalse claims heeft ingediend. Aangezien het aantal schadegevallen onze VME een slechte reputatie kan bezorgen bij de verzekeraar én de VME ook direct daardoor financieel benadeeld wordt (verlies jaarlijkse bonus), heeft hij gezegd dat het aan de syndicus is én niemand anders om na te gaan of er effektief een schadegeval is en dan eventueel de aangifte te faciliteren.

basejumper
Berichten: 4634
Locatie: Diest

#5 , 01 mar 2024 20:04

Ik ben al 35 jaar met verzekeringen bezig. Het lijkt me sterk dat u als syndicus een appreciatie zou moeten maken of een schadegeval al dan niet gedekt is. Dat is aan de verzekeringsmaatschappij om dat te evalueren. Als ik als mede eigenaar verhinderd zou worden door de syndicus om een potentieel wel verzekerd schadegeval te regelen zou ik die syndicus aansprakelijk stellen voor mijn potentiële schade.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

LYNX XX
Berichten: 2529
Juridisch actief: Nee

#6 , 02 mar 2024 07:19

#5 correct

weet wel dat makelaars afgerekend worden op het aantal schadegevallen in hun, dossiers.

Terug naar “Algemeen”